• 3
  • 4
2016-01-26, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Är du i Thailand nu?
ja han tog sina 500 som han lånat o drog. eller så är det så att ts tagit smslån på 42k o dragit.
Citera
2016-01-26, 22:14
Medlem
Menar TS nyår 2014/2015? Om ts haft lånet i ungefär ett år är räntan ca 8200 %.
Citera
2016-01-26, 22:23
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingmarre
Samma sak har hänt mig en gång också, dock lånade jag lite mer. Men fick en jävla chock när räkning kom, stack till Estland i ett halvår och knega svart. Senare drog jag vidare till Thailand och skaffade familj.

Statistiskt sett är det vanligaste händelseutvecklingen efter ett erhållet sms-lån.
Citera
2016-01-27, 01:00
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Man får ju oftast inte ens pengarna samma dag utan dagen efter. Tror TS trollar hårt.
Citera
2016-01-27, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LugnarNerMig
Man får ju oftast inte ens pengarna samma dag utan dagen efter. Tror TS trollar hårt.

Man kan visst få pengarna samma dag. Jag har gjort det en gång och då tog det en timma. Jag betalade tillbaka mina pengar till skillnad från ts.

Vad ska man säga? Dumt gjort och du får skylla dig själv. Det är allmän kunskap att smslån har höga räntor. Jag tycker att du borde börja betala av skulden istället för att åka utomlands där skulden kommer öka och skattemyndigheten kan bli inblandad.
Citera
2016-01-27, 04:17
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohnae
Dock är vi svenskar identifierade med fingeravtryck. Jag hade idén för typ 10 år sedan men gjorde pass i den vevan och då tog farbror blå mina fingeravtryck. Skulle nog vara märkligt om det dyker upp samma fingeravtryck i systemet två gånger. Frågan är när man som flykting måste visa fingeravtryck.

Då är det lättare att jobba i någon annans namn skulle jag säga. Ett alternativ är ju att åka utomlands och bosätta sig. Du kommer fortfarande ha en skuld i Sverige men utomlands kan du fortfarande ta lån osv. Folk som satte det i system i Norge, fejkade sitt anställningskontrakt och tog ut lån för att sen aldrig sätta sin fot i landet igen.

Detta har fan jag missat. Då har jag flugit för sista gången. Tänker då inte skaffa nytt pass om dom ska dokumentera mina söta små fingrar. Så länge TS inte gjort något pass efter 28 juni 2009 så är det bara köra på dock!
Citera
2016-01-27, 11:05
Medlem
Fenjal888s avatar
Rätt så kul att det nämns att flytta till Thailand permanent för man har en skuld i Sverige på 40k. Dock tror jag TS har mindre bra läskunnigheter.

Kan ändå inte låta bli att bli lite glad, när man själv sitter på andra sidan bordet och investerar åt SMS-låneföretag.
Citera
2016-01-27, 11:36
Medlem
Bbobis avatar
Note to self: Det är skillnad att låna 500kr av polarn och ett smslånbolag.
Citera
2016-01-27, 13:02
Medlem
Nu brukar väl första lånet hos smslåneföretag vara gratis; men hursom är den effektiva räntan, som nämnts ovan, helårs räntesatsen. Så lånar du på 21 dagar blir det ca 450 spänn, vilket iof är rätt mkt men kanske inte motiverar landsflykt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in