2016-01-30, 15:30
Medlem
Att tala om den enskildes behov av skydd och rättigheter blir ibland nästan Orwellskt.

1) I vissa kommuner kan det vara 300 kilometer till närmaste polis. Tas här hänsyn till den enskildes behov av skydd? Ja på pappret är det helt säkert bevisat att skyddet är tillräckligt.
Men i verkligheten, på riktigt finns det ju inget skydd.

2) På pappret har säkert en mgm ett behov av skydda sin identitet. Men på riktigt, vad har han för skyddsbehov?

3) Och varför skulle brottslingens påhittade skyddsbehov vara större än den laglydiges. Alla de barn som skändas av invandrare. Varför negligerar PK deras skyddsbehov och varför ar brottslingens påhittade alltid större?
Citera
2016-01-30, 15:38
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Att tala om den enskildes behov av skydd och rättigheter blir ibland nästan Orwellskt.

1) I vissa kommuner kan det vara 300 kilometer till närmaste polis. Tas här hänsyn till den enskildes behov av skydd? Ja på pappret är det helt säkert bevisat att skyddet är tillräckligt. Men i verkligheten, på riktigt finns det ju inget skydd.

2) På pappret har säkert en mgm ett behov av skydda sin identitet. Men på riktigt, vad har han för skyddsbehov?

3) Och varför skulle brottslingens skyddsbehov vara större än den laglydiges. Alla de barn som skändas av invandrare. Varför negligerar PK deras skyddsbehov och varför ar brottslingens alltid större?

Att myndigheterna inte klarar av att skydda den enskilde i vissa fall är ingen ursäkt att inte göra det i andra fall.

Vad den nu misstänkte har för skyddsbehov vet varken du eller jag, men vi har sedan länge en policy i Sverige att inte hänga ut folk innan de dömts, och i så fall bara om de dömts för grövre brott. Något som jag tycker vi ska vara stolta över. Att tvingas schavottera i pressen kan i många fall vara ett värre straff än det som domstolen dömer ut, och ingen ska straffas två gånger för samma brott.
Citera
2016-01-30, 15:54
Medlem
Ha,ha Underhållande att det finns folk som på riktigt, på fullaste allvar menar att det är pressetiken och dess "policy" som har att reglera folks rätt till information.

Det innebär att Sveriges största sutenör genom tiderna, DN-koncernen, står i nivå med grundlagen.

I Sovjet var det Partiet och i Sverige den ädle sutenören som har att handha demokratin.
Citera
2016-01-30, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Jag vet också flera svennar som haft skägg när dom var 14-17 år. Ålderstester är verkligen att fiska i grumliga vatten. Så mycket rasism här. Det kunde likaväl varit en svenne som utfört detta. Nu är det en kille som kom från ett annat land. Nya svenskar begår inte fler brott än svennar.

http://m.gp.se/nyheter/goteborg/1.29...-valdsbenagna-
Klart att pojken på Daily Mail bilden är urtypen för svensk. Att han kanske har skäggstubb varje morgon är inte heller konstigt. Min kusins jobbarkompis har en granne som har sagt att hans brevvän känner en kille som har sagt att han läst i en tidning om en svensk kvinna som födde en flicka med hår på ryggen. Att 15-åringen dessutom syns ha gått ett 40-tal matcher i professionell boxning är inte heller så konstigt tycker jag.Förmodligen utförda på Kanarieöarna map hans fina solbränna.
Citera
2016-01-30, 18:42
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Jag vet också flera svennar som haft skägg när dom var 14-17 år. Ålderstester är verkligen att fiska i grumliga vatten. Så mycket rasism här. Det kunde likaväl varit en svenne som utfört detta. Nu är det en kille som kom från ett annat land. Nya svenskar begår inte fler brott än svennar.

Det där påståendet från Migrationsverket och den artikeln finns det anledning att återkomma till. För det handlar om en ren lögn.
Citera
2016-01-30, 18:43
Medlem
Om förövaren åldersbestäms eller på annat sätt det anses bevisat att han är vuxen så borde väl anhöriga kunna stämma Migrationsverket och staten för att de på en arbetsplats för att ta hand om barn placerat en vuxen?

Borde minst vara ett arbetsmiljöbrott eftersom kravet på lokaler, personalens kompetens och utbildning, storleken på bemanning osv rimligen borde skilja sig åt om de boende är barn eller vuxna. Dessutom så ställer det speciella krav på boendet om blandar barn och vuxna utan att de har släktband. Personalen måste se till att barnen inte utsätts för något av de vuxna som bor på boendet.

Ursäkta om detta tagits upp redan, jag sökte men hittade inget i tråden.
Citera
2016-01-30, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det där påståendet från Migrationsverket och den artikeln finns det anledning att återkomma till. För det handlar om en ren lögn.

Ja det är synd att tidningar kan citera den typen uttalanden utan att kräva den minsta motivering för påståendet.

Hela GP-artikeln är ju befriad för faktiska tal som skulle styrka ett sådant häpnadsväckande påstående.
Citera
2016-01-30, 19:28
Medlem
Citat:

Det är nog bara i Sverige och vissa kretsar som ålderstest skulle vara att fiska i grumligt vatten. Det är ju mer än uppenbart i statistik mm att det naiva svenska systemet missbrukas grovt av intressenter som kan ha ekonomisk vinning av det.
Men kanske varje "misstro" och kontroll mot folk som vill vinna fördelar av det gemensamma är att se som fiska i grumligt vatten.
Citera
2016-01-30, 19:49
Medlem
different_trips avatar
Citat:

Finns ålderstester där man med 90% säkerhet kan säga om någon är under eller över 18 år.

Kolla upp Tino på Facebook, finns statistik från 2007 om att 53% av internerna som sitter långa straff är utrikes födda. Samtidigt är 15% av Sveriges befolkning utrikes födda.

Okej.
Citera
2016-01-30, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Finns ålderstester där man med 90% säkerhet kan säga om någon är under eller över 18 år.

Kolla upp Tino på Facebook, finns statistik från 2007 om att 53% av internerna som sitter långa straff är utrikes födda. Samtidigt är 15% av Sveriges befolkning utrikes födda.

Okej.
FIFA ålderstestar i ungdoms-landslags-turneringar, deras medicinska expertis menar att de har så hög träffsäkerhet som uppemot 98% i att avgöra om någon är över 18 eller under 17 år. Det är i spannet 17 -18 som osäkerheten ligger.
Citera
2016-01-30, 21:04
Medlem
Svärjes avatar
Såvitt jag förstått blev hon inte mördad eller attackerad pga sin kristna tro. Samma straff då Abraham Ukbagabir rasistiskt mördade Carola och Emil Herlin på IKEA ska gälla här. Det spelar ingen roll om han är 15 år.
Citera
2016-01-30, 21:08
Medlem
Har dessa HVB hem krav på sig att anställa folk med utbildning som i detta fallet? Hon hade ju en examen i psykologi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in