2016-01-29, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HailAndKill
Underbart! Någon har garanterat direktkontakt med en bra journalizt!

Fler borde följa exemplet och tala om för alla utomstående länders tidningar vad som händer.

Fler lär haka på tåget. För Sverige är ett intressant land i andras ögon.

Från att vara det tryggaste till att på kort tid bli det mest otrygga.

DET är intressant.
Ett flertal journalister pa dailymail jobbar med att rapportera om asylkaoset i sverige för närvarande
Citera
2016-01-29, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Med det hårfästet är han inte en dag under 25. Migrationsverket gör bra bedömningar, kan det vara så att en agenda driver denna bedömningsprocess huruvida baaaaaarrrneeen är 25 eller15?

Detta mord är på allas händer.

Är det inte så att migratonsverket har fått intsruktioner att godkänna alla som som uppenbarligen inte är över 30 som barn?

Eller är det en myt?

Arbetar på en barnakutavdelning ( svårt sjuka barn i första hand under 2 år , max 15 år...)

" slåss " varje natt mot dessa vuxna män som anser att de är sjukast och måste gå före sjuka bebisar.

Vi som arbetar med barn kan ganska säkert åldersidentifiera på några års skillnad, självklart kan jag se om en man är 14 eller 24 ( det är alltid män)

Låta oss göra medicinska åldersbedömande som man gör i hela övriga västeuropa!
Senast redigerad av Safirvin 2016-01-29 kl. 17:49.
Citera
2016-01-29, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kod291
Bra opixlad bild på dråparen i Daily Mail - 15 år? ..................

Det är fel att kalla denne mördare för dråpare. Det är ett mord och jag ser det som ett grovt brott där denne mördare planerat brottet. Dråp är förmildrande och jag ser inget förmildrande.

Det saknades en kniv på boendet, en sak de diskuterade, och visste om. En stulen kniv som de ansvariga inte åtgärdade genom att söka rätt på kniven, eller förhindra att den användes.

Dråp är att i ilskan få tag på en kniv och döda någon oplanerat. Men har man en kniv när man kommer i bråk så tycker jag att det är mord. "Baaarnet" stal ju inte kniven för att skala bananer eller för att tälja gubbar.
Citera
2016-01-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är fel att kalla denne mördare för dråpare. Det är ett mord och jag ser det som ett grovt brott där denne mördare planerat brottet. Dråp är förmildrande och jag ser inget förmildrande.

Det saknades en kniv på boendet, en sak de diskuterade, och visste om. En stulen kniv som de ansvariga inte åtgärdade genom att söka rätt på kniven, eller förhindra att den användes.

Dråp är att i ilskan få tag på en kniv och döda någon oplanerat. Men har man en kniv när man kommer i bråk så tycker jag att det är mord. "Baaarnet" stal ju inte kniven för att skala bananer eller för att tälja gubbar.
det har inget med planerat att göra, om det är rimligt att du ska inse att handling kan döda någon är det mord. Att hugga en kniv i bröstet på någon är rimligen mord oavsett om du "planerat" I en halv sekund eller två veckor.
Citera
2016-01-29, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
det har inget med planerat att göra, om det är rimligt att du ska inse att handling kan döda någon är det mord. Att hugga en kniv i bröstet på någon är rimligen mord oavsett om du "planerat" I en halv sekund eller två veckor.

Det var ju det jag menade i svar på ett annat inlägg. Jag vände mig emot att denne mördare kallades för dråpare. Men att stöld av kniven visar dessutom på en rå och hänsynslös planering.
Citera
2016-01-29, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safirvin
Är det inte så att migratonsverket har fått intsrukktioner att godkänna alla som som uppenbarligen inte är över 30 som barn?

Eller är det en myt?

Det är en myt. Om man läser instruktionerna från Migrationsverkets ledning (jag har länkar till dem tidigare i träden) så de skriver de upp åldern redan vid det första mötet om det påstådda barnet ser ut att vara minst 30 år. I andra fall måste Migrationsverkets handläggare utreda åldern vidare. Hur de gör detta vet jag inte så mycket om men ibland görs det någon form av medicinsk utredning eller också frågar man boendet och socialtjänsten. Om man de sedan kommer fram till att det påstådda barnet sannolikt är över 18 år dvs. vuxen så ändras åldern men det sker först när beslut fattas i asylärendet. Detta gäller även fall där det finns en medicinsk åldersutredning som visar att personen inte är ett barn. Den här ordningen innebär att vuxna kan bo kvar i HVB-hemmen under en lång tid, särskilt nu när det tar lång tid innan asylärendena avgörs. Svenska läkare och tandläkare har inte velat medverka till åldersundersökningar och jag kan delvis förstå dem. Det är en uppgift för en läkare/tandläkare att röntga friska människor. Samtidigt är röntgen av skelett/tänder en ganska bra metoder för att reda på om person är vuxen eller inte, även om det finns vissa felmarginaler. Som sjukvårdspersonal exempelvis på barnakuten kan man förstås ha en uppfattning om en ungdoms ålder men jag skulle aldrig kunna gissa om en kille som är fullt pubertad är 16 år eller 18-20 år.
Citera
2016-01-29, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det är en myt. Om man läser instruktionerna från Migrationsverkets ledning (jag har länkar till dem tidigare i träden) så de skriver de upp åldern redan vid det första mötet om det påstådda barnet ser ut att vara minst 30 år. I andra fall måste Migrationsverkets handläggare utreda åldern vidare. Hur de gör detta vet jag inte så mycket om men ibland görs det någon form av medicinsk utredning eller också frågar man boendet och socialtjänsten. Om man de sedan kommer fram till att det påstådda barnet sannolikt är över 18 år dvs. vuxen så ändras åldern men det sker först när beslut fattas i asylärendet./--/

Nu blir det OT men är tveksam till att det du anger överensstämmer med praxis; att Migv korrigerar åldern först efter att man gått till beslut känns aningens märkligt: 'barnperspektivet' skall ju alltid beaktas och vägas in innan beslut och om det framkommer uppgifter som klart tyder på att 'barnet' inte är ett barn så bör/måste det få tillåtas inverka på beslutet. Nån måtta på pk-tokigheterna tror/hoppas jag trots allt att det finns, även inom en myndighet i detta land.
Citera
2016-01-29, 18:57
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safirvin
Arbetar på en barnakutavdelning ( svårt sjuka barn i första hand under 2 år , max 15 år...)

" slåss " varje natt mot dessa vuxna män som anser att de är sjukast och måste gå före sjuka bebisar.

Vi som arbetar med barn kan ganska säkert åldersidentifiera på några års skillnad, självklart kan jag se om en man är 14 eller 24 ( det är alltid män)

Låta oss göra medicinska åldersbedömande som man gör i hela övriga västeuropa!

Syftar du på ensamkommande som redan är intagna för vård, eller vill bli intagna för vård? Vad är i så fall syftet? Att få en diagnos som gör det lättare att få stanna i Sverige?
Citera
2016-01-29, 19:00
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det är en myt. Om man läser instruktionerna från Migrationsverkets ledning (jag har länkar till dem tidigare i träden) så de skriver de upp åldern redan vid det första mötet om det påstådda barnet ser ut att vara minst 30 år. I andra fall måste Migrationsverkets handläggare utreda åldern vidare. Hur de gör detta vet jag inte så mycket om men ibland görs det någon form av medicinsk utredning eller också frågar man boendet och socialtjänsten. Om man de sedan kommer fram till att det påstådda barnet sannolikt är över 18 år dvs. vuxen så ändras åldern men det sker först när beslut fattas i asylärendet. Detta gäller även fall där det finns en medicinsk åldersutredning som visar att personen inte är ett barn. Den här ordningen innebär att vuxna kan bo kvar i HVB-hemmen under en lång tid, särskilt nu när det tar lång tid innan asylärendena avgörs. Svenska läkare och tandläkare har inte velat medverka till åldersundersökningar och jag kan delvis förstå dem. Det är en uppgift för en läkare/tandläkare att röntga friska människor. Samtidigt är röntgen av skelett/tänder en ganska bra metoder för att reda på om person är vuxen eller inte, även om det finns vissa felmarginaler. Som sjukvårdspersonal exempelvis på barnakuten kan man förstås ha en uppfattning om en ungdoms ålder men jag skulle aldrig kunna gissa om en kille som är fullt pubertad är 16 år eller 18-20 år.
Det har inte funntis någon form av åldersbestämmande vid migrationsverket.
Barnläkare har vägrat utföra dessa för att det inte några tillförlitliga metoder att utföra dessa.
Så migrationsverket har tagit det individen uppger som en sanning. Fast det är jävligt uppenbart att saker inte stämmer.
Vi har målat in oss i ett hörn med våra migrationsregler.
Det hela har blivit helt utspårat tackvare att vi inte krävde pass/leg vid tullen.
Läste en intervju med Afghanistans premiärminister. Han sa att Afghanistan kommer ta emot alla vi vill avvisa, men han var väldigt noga med att Sverige måste kunna bevisa att de är Afganska medborgare.
Tyvärr, kommer vi aldrig kunna göra det. Antingen får vi skicka de till Tyskland, Danmark eller nått annat som de befann sig i innan de kom till oss. Betvivlar att de kommer släppa in någon.
Då återstår att vi behåller dessa identitetslösa för alltid.
Citera
2016-01-29, 19:04
Medlem
Newcastle76s avatar
Man vill kräkas när man ser denne äckliga 30 åriga bladneger sitta och sura vid bordet efter att ha dödar Alexandra. Sätt fanskapet i en eka mitt i Arlanten!
Citera
2016-01-29, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nu blir det OT men är tveksam till att det du anger överensstämmer med praxis; att Migv korrigerar åldern först efter att man gått till beslut känns aningens märkligt: 'barnperspektivet' skall ju alltid beaktas och vägas in innan beslut och om det framkommer uppgifter som klart tyder på att 'barnet' inte är ett barn så bör/måste det få tillåtas inverka på beslutet. Nån måtta på pk-tokigheterna tror/hoppas jag trots allt att det finns, även inom en myndighet i detta land.

På en Google-sökning finner man praxisen. http://lifos.migrationsverket.se/dok...chmentId=42413
Citera
2016-01-29, 19:21
Medlem
Toksverige har gett termen "barnamördare" en helt ny betydelse.
Frågan är om det finns några vettiga människor kvar inom svensk administration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in