2016-01-29, 14:46
Medlem
x2tusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ny artikel i Daily Mail om de dumma svenskarna!

Det är brittisk media man får läsa för att få nyheter i Sverige. Tänkvärt.

Nu är det en artikel som visar alla skäggiga "baaarn" som lurar svenska skattebetalare och gör andra rika på bekostnad av Sveriges gamla, sjuka och egna barn. Vi har inte råd med järnvägar och andra kommunikationer som funkar, vi har köer i sjukvården och en akut bostadsbrist, med en hel generation som har svårt att flytta hemifrån.

Men det finns politiska element som anser vi har råd att betala 1000 tals kronor per dygn för att härbärgera arga unga män från tredje världen.

Eller så är så illa, att det pågår ett medvetet bedrägeri av stora mått, där tystnad, pengar och politik blandas i en salig sörja.

Det är mer som pågår här, än ett brott mot arbetsrätten. Folk utan någon som helst kompetens, annan än att lura till sig pengar, öppnar ett boende och plundrar statskassan med media och politikernas goda vilja.

Daily mail visor tre foton på "baaarn" och kallar det som pågår i Sverige för asylum scam och ord som SCANDAL i rubriken.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...um-crisis.html
Tur att det finns kvalitetspress som tar vägen till denna avkrok av skandinavien där pk-troll pressen tävlar med varandra och polismyndigheten om vem som mest kan beljuga situationen i Sverige.
Citera
2016-01-29, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Jag såg detta på facebook:

Citat:
P:s Mannen förekommer i straffregistret i Tyskland som 23 åring!!!

Har inte sett den uppgiften någon annanstans, är det helt taget ur luften eller..?

Stämmer denna uppgift så kommer Fria Tider att publicera detta inom kort med namn,brott osv för dom har Tyska kollegor som är lika öppna som dom själva är med uppgifter
Citera
2016-01-29, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2tusen
Tur att det finns kvalitetspress som tar vägen till denna avkrok av skandinavien där pk-troll pressen tävlar med varandra och polismyndigheten om vem som mest kan beljuga situationen i Sverige.

Jag vet faktiskt inte vad som är kvalitétpress, men jag noterar den frihet journalister har i England och just nu på Daily Mail.

Det intressanta är att alla kommentarer från allmänheten som följer varje artikel. Det vi ser, är att folk är berörda och bryr sig om brottsoffren. Alla är seriöst oroliga för Europas framtid. Till skillnad från Sverige där mördarna får högste polischefens sympati!

I Sverige vågar inte tidningarna längre ha kommentarer och det säger allt om media i Sverige. Trots det börjar information nå medborgarna om dessa baaarns framfart i Sverige, och det bedrägeri detta är med skattemedel.
Citera
2016-01-29, 15:00
Medlem
Just att värna om offren är den stora skiljelinjen mellan folket och sjuklövern, som ju offrar oss på altaret för den goda sakens skull.

Jag tror inte sjuklövern skulle bry sig ens om antalet döda ökade med en faktor 10 utan de skulle lika envist hävda att den stora faran är rasismen.
Citera
2016-01-29, 15:10
Medlem
Bluekeepers avatar
Grabben är fan inte under 20 år!!! Snarare 25!!!

Och var är Praktjakt som brukar definiera dylikt som "lite bus"???

Och var är Jessica.Amin som brukar... eh...öh... ja ni vet... fjärran från oss andra...
Citera
2016-01-29, 15:25
Medlem
Med det hårfästet är han inte en dag under 25. Migrationsverket gör bra bedömningar, kan det vara så att en agenda driver denna bedömningsprocess huruvida baaaaaarrrneeen är 25 eller15?

Detta mord är på allas händer.
Citera
2016-01-29, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Med det hårfästet är han inte en dag under 25. Migrationsverket gör bra bedömningar, kan det vara så att en agenda driver denna bedömningsprocess huruvida baaaaaarrrneeen är 25 eller15?

Detta mord är på allas händer.
Min bedömning är att killen är mellan 30 och 40
Citera
2016-01-29, 15:36
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Strax över 20 tippar jag.
Det måste bli slut på den här jävla cirkusen där vuxna påstår sej vara 14-15 åriga barn.
Ja visst är han i tjugoårsåldern. Han är vuxen, och ska dömas som en sådan.
Men den/de som också bör dömas, för medhjälp till mord är de makthavare som släppte in honom, "Tack för att du valde Sverige", de som utan vidare svalde att han skulle vara ett barn, och den girige chefen för hemmet som snålade med bemanningen, trots att man utfärdat en varning beträffande den här mördaren.
Citera
2016-01-29, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primulina
Om man skulle vara intresserad av att läsa något om sådana konsulter då? Det måste ju finnas något skrivet någonstans, om det inte bara är muntlig hörsägen. Jag betvivlar inte en sekund att det finns, men det hade varit intressant att läsa mer om det och hur det fungerar. Vad ska man googla på? Har du några länkar?

“Konsulter” känner jag inte till några, men George Soros driver en organisation som välkomnar migranter till Europa och tillhandahåller information om valfritt land både i tryckt form och via internet.

http://www.w2eu.info/sweden.en.html

http://news.sky.com/story/1551853/sk...bound-migrants

http://beforeitsnews.com/terrorism/2...e-2455174.html
Citera
2016-01-29, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Hulot
Glöm inte mordet på Anna Lindh, efter det vidtogs en hel del åtgärder.
(Mijailo Mihaijlovic´var från Jugoslavien).
Personskyddet stärktes för många höjdare, vanliga knegare såg ingen skillnad.
Mycket juggar som varit inblandade i skjutningar i göteborg (restaurangkriget).

En utredning tillsattes som skulle se över psykvården, det är ofta där det felar,
ännu idag, långa köer och svårt att få adekvat hjälp. Med den stora invandringen
vi har nu så följer många skadade människor, även skadade barn o tonåringar.
Resurser saknas för att ta hand om alla med svåra trauma.

Självklart svårt att upptäcka alla som behöver hjälp/vård, MGM i detta fall
var observerad som en av alla dessa i behov av kvalificerad vård.

Nu var det ingen "höjdare" som fick plikta med sitt liv, en liten tröst mitt i
bedrövelsen är att detta mord får stor uppmärksamhet även internationellt.
Jo jag känner igen de fallet, men killen var född i Sverige dessutom. Hans påbrå var Jugoslaviskt. Det finns väldigt mycket kriminella från Balkan, men jag syftade mer på de här vardagsbråken. Jag menar, hur stor chans är det att du som vanlig average joe hamnar i bråk med Serbiska/Albanska maffian? Väldigt liten, men att bli överfallen eller trakasserad av araber är ganska stor.
Citera
2016-01-29, 17:08
Medlem
Bra opixlad bild på dråparen i Daily Mail - 15 år? ..................
Citat:
Yo*ssaf Kh*liif N*ur claims he is 15, but he is 6ft tall and is said to shave
Sweden has been overwhelmed with ‘unaccompanied minors’ in what critics suspect is a huge fraud

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...um-crisis.html
Citera
2016-01-29, 17:18
Medlem
HailAndKills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ed-murder.html

Stor uppmärksamhet utomlands om dessa "barn"

Underbart! Någon har garanterat direktkontakt med en bra journalizt!

Fler borde följa exemplet och tala om för alla utomstående länders tidningar vad som händer.

Fler lär haka på tåget. För Sverige är ett intressant land i andras ögon.

Från att vara det tryggaste till att på kort tid bli det mest otrygga.

DET är intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in