2016-01-28, 23:23
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag har läst det. Det är bara bullshit. Man ''håller inte på att rekrytera extra personal" i ett sådant läge. En psykiskt störd person blir inte bättre av extra personal på boendet. En sådan person behöver professionell vård.

Det håller jag med dig om. Det är BS från lycksökarna i HVB-branschen.
Citera
2016-01-28, 23:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
Ingen aning, men om de inte gör en ålderstest på honom så då är det helt sjukt som allt annat i denna tragiska händelse. Svensk media fortsätter att skriva om "15-åringen" medan Daily Mail skriver rent ut att han är minst 10-15 år äldre.

Snarare 1-5 år äldre:

'He is between 16 and 20 I believe. He is from Somalia. He left Africa less than a year ago. He has only recently arrived in Sweden. He spoke the Somalian language very well,' they added.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ed-murder.html
Citera
2016-01-28, 23:24
Medlem
Det ska bli intressant att se hur ålders-grejen spelar ut sig.

På en sida har vi Löfven, Dan Eliasson och andra höjdare som kommer säga att det inte finns någon anledning att tvivla på att det är en 15-åring, att det inte är något att uppröra sig för mycket av, att det blir några mord är fullt förståeligt när barnen sett så mycket hemskheter i kriget... Det är knappast första gången som flyktingbarn på 15 år eller yngre mördat någon.

Sedan media med feministiska debattörer och krönikörer som sitter och väntar på att kunna gå till attack mot den som menar på att det inte är ett barn på 15 år. Att ålderstester är är oetiskt och för tankarna till rasbiologi och skallmätningar, att alla som menar på att det inte är ett barn på 15 år är rasister och att ingen hade ifrågasatt om en etniskt svensk (svenskfödd) 15-åring var 15 år. ( ) En åldersbedömning är heller aldrig helt exakt.

Sen normalt funtade människor inom rättsväsendet, domare, åklagare, poliser, som lär tycka att "Alla som inte på 1 sekund kan se att detta inte är ett litet barn på 15 år måste ju vara gravt förståndshandikappade" och som kommer tycka att det är en allt för stor rättsskandal för att gå med på, om förövaren döms till typ 18 månaders ungdomsvård.

Förmodligen blir han dömd som en vuxen människa, får man väl hoppas. Kan bli ett riktigt spektakel iaf...
Citera
2016-01-28, 23:26
Medlem
Citat:
Om adressen har aldrig sagt någonting. MGM begärdes häktad igår och en sådan begäran görs inte om det är osannolikt att den går igenom. Enligt BOs familj, som citerats även här, har hon berättat mycket för dem bland annat om åldern på dem som hon vårdade. Det borde hon inte ha gjort med tanke på tystnadsplikten. Jag har inte skuldbelagt BO, bara svarat ett inlägg där hon beskrevs som en tjej som stalkats av MGM under en längre tid men som inte ens vågat anförtro sig för sina anhöriga. Att beskriva henne sådan tjej är att smutskasta henne. Hon var inte en rädd liten jäntunge. Hon skulle inte ha tolererat sexuella trakasserier från MGM.

Så du minns inte vad du skrev igår ?
(FB) Mölndal: Stort bråk på boende - 22-åriga Alexandra Mezher knivstucken till döds 2016-01-25
(FB) Mölndal: Stort bråk på boende - 22-åriga Alexandra Mezher knivstucken till döds 2016-01-25

Har du någon källa till att BO brutit mot tystnadsplikten förutom "trådsanningar" ?

Igår påstod du att MGM var häktad, vilket han inte var, svårt att minnas ?
Citera
2016-01-28, 23:26
Medlem
PandorasAsks avatar
En tanke bara, Alexandra mördades på sitt arbete, har arbetsgivaren försäkrat sina arbetstagare om det händer någon olycka eller, som i detta fall ett mord, en anställd avlider på arbetsplatsen.
De anhöriga kommer väl att få ekonomisk kompensation, fastän jag förstår att inte ens 100 miljoner kan ersätta henne. Men, som sagt, undrade bara hur försäkringar för anställda fungerar i fall som detta.
Citera
2016-01-28, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är precis vad en poliskälla sa till brittiska Daily Mail, som rapporterat mer utförligt om mordet än svenska media:

Khaliif Nuur allegedly launched an unprovoked attack on another youth, and Miss Mezher intervened and was stabbed in the back and thigh, and died in hospital hours later. ‘The murder started with an attack on another man,’ a source at Gothenburg Police told MailOnline today.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ed-murder.html

Daily Mail påpekar också att GM är 180 cm lång och har skäggstubb:

A source close to the investigation told MailOnline: 'Youssaf Khaliif Nuur is older than 15. You can see he has moustache and a beard. He shaves but you can see he has facial hair.

Jag håller med om att bilden på GM som Daily Mail publicerade knappast ser ut att vara en 15-årig pojke.

Inte meningen att peta, men 6 feet tall är faktiskt snarare 183cm. Vilket gör det ännu mindre sannolikt att han enbart skulle vara 15 år då män brukar växa i längden tills de är 19-20 år. Inget jätteovanligt, men det talar ändå i mot (som så mycket annat).
Citera
2016-01-28, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Hulot
Så du minns inte vad du skrev igår ?

Har du någon källa till att BO brutit mot tystnadsplikten förutom "trådsanningar" ?

Igår påstod du att MGM var häktad, vilket han inte var, svårt att minnas ?

Det stämmer att jag aldrig vetat vilken adress MGM bodde på, därför har jag frågar er om ni har rätt adress. Det stämmer att MGM endast var begärd häktad igår, det var först idag som han häktades vilket inte var helt oväntat. Det stämmer också att jag för det mesta inte vet om det som skrivs här är trådsanningar eller fakta.
Citera
2016-01-28, 23:36
Avstängd
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Strax över 20 tippar jag.
Det måste bli slut på den här jävla cirkusen där vuxna påstår sej vara 14-15 åriga barn.

Då kommer du rasa när domen kommer, sluten ungdomsvård ej utvisning.
Citera
2016-01-28, 23:40
Medlem
Vet vi när MGM kom till Sverige?

Kan det vara killen till höger i dessa bilder?

24 jan 2015
https://www.facebook.com/photo.php?f...e=3&permPage=1

15 dec 2014
https://www.facebook.com/photo.php?f...e=3&permPage=1

Killen som har facebook kontot är vad jag förstår Facebookvän med minst en som bor på adressen.
Citera
2016-01-28, 23:40
Medlem
Citat:
Åldersundersökningar görs med röntgenundersökningar av sökandes tänder och handleder. En persons ålder kan fastställas med ett års avvikelse med röntgen samt undersökning av en sökandes ansiktsdrag och kroppstyp. T.e.x om en person i Finland vägrar genomgå undersökning betraktas hen som myndig.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/al...ra-grannlander

Sen finns det mer man kan kolla, till exempel hur slitna är visdomständerna?
Citera
2016-01-28, 23:42
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning om hans motiv men det finns ingenting som talar för att Alexandra känt sig hotad av honom vilket du påstod i ditt förra inlägg. Kanske var hon inte ens det primära offret utan höggs ihjäl för att hon försökte stävja ett bråk. Jag tror inte att MGM är psykiskt störd. Det finns ingenting som talar för detta. På ett hem för VÅRD och boende borde man väl se om en ungdom är så pass störd att VÅRDen på boendet inte är tillräcklig.

Nu är det enligt media helt klart att något var väldigt fel med MGM, rapport till chefen
om att MGM inte var "helt hundra", åtgärder hade redan vidtagits, en extra person var
anställd för att jobba med MGM, kontakt hade tagits med BUP.

Du "tror" inte att MGM är psykiskt störd ? I din värld kanske det är normalt med unga
män som angriper andra med kniv ?

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-han-en-pojke-
Citera
2016-01-28, 23:48
Medlem
Citat:
Ingen aning, men om de inte gör en ålderstest på honom så då är det helt sjukt som allt annat i denna tragiska händelse. Svensk media fortsätter att skriva om "15-åringen" medan Daily Mail skriver rent ut att han är minst 10-15 år äldre.

Vet inte om hans advokat kan motsätta sig, det kan säkert någon med juridisk kunskap svara på.

Polisen har rätt att göra ålderstest och för domstolar gäller att de väljer den bevisning de vill, alltså utan förmynderi från kommunisten på socialstyrelsen som vill förbjuda ålderstest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in