2016-01-29, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Detta är en förklaring från boendet. Kontakt med BUP har nästan varenda ensamkommande förutom de som är medborgare i Eritrea eller Syrien och får PUT utan att behöva åberopa PTSD eller annan typ av vacklande psykisk hälsa. Men för all del, om det nu var så illa ställt med MGMs psykiska hälsa, hur tänkte de som var ansvariga för boendet när de tog beslutet om att den 22 -åriga BO skulle vara ensam på boendet hela natten?

Du vet ingenting om hur "beslutet togs", om det överhuvudtaget togs ett beslut.
Du bara gissar och spånar.

Har du någon källa till ditt påstående om att nästan varenda ensamkommande har
kontakt med BUP ? Hur många procent av de ensamkommande gäller detta?
Citera
2016-01-29, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Hulot
Eftersom brottet är av så allvarlig art så har MGM häktats trots den uppgivna åldern.
Lite ovanligt men rätten har inte bedömt hans ålder på annat sätt hitintills.
Jag har inte spekulerat i åldern på den misstänkte.

"Ikeamördaren" lider av en personlighetsstörning enligt advokat Per-Inge Ekblad.
Den 36-årige mördaren Abraham Ukbagabir bedömdes inte lida av en så allvarlig
störning vid gärningstillfället att han kunde dömas till rättspsykiatrisk vård.

I din värld är han antagligen frisk, helt normal.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21675877.ab

I min värld, som du tror dig känna till, är faktiskt varenda människa som gör en annan människa illa en sjuk person. Men nu pratar vi om lagen och domstolarna. Där är ribban högre.
Citera
2016-01-29, 00:57
Medlem
Er det han?

Citera
2016-01-29, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Er det han?

varför tror dudet?? igar surfade jag igenom afghanflyktingarnas facebook de haller pa real madrid allihopa verkar det
Citera
2016-01-29, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Den enda videon som jag hittar med åklagaren där säger hon att hon vill inte uttala sig om hur länge killen har varit i Sverige.

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/1...-han-en-pojke-

Så jag tror snarare på att Daily Mail har missuppfattat denna info.
---

Infon knappast tagen från "GP-teve". DM har flera journalister på plats i Göteborg, både brittiska och svenska. Kan leta info på egen hand, och verkar satsa ordentligt på att bevaka fallet.

Att MGM kommit "recently" ska komma från en källa nära utredningen enligt DM.
Citera
2016-01-29, 01:07
Bannlyst
ny artikel om asylkaoset pa förläggningarna i sverige av daily mail, de verkar förrutom alexandrafallet ha som uppgift att täcka all asylhemkaos i sverige nu. PK media i sverige e nog mattligt roade http://www.dailymail.co.uk/news/arti...t-weapons.html
Citera
2016-01-29, 01:10
Medlem
Citat:
Kan du göra dig själv en tjänst och sluta med att insinuera om ''min värld" som du inte vet någonting om. Men det förekommer faktiskt att unga män som inte är psykiskt störda angriper andra med kniv. Ikeamördaren var inte psykiskt störd när han angrep människor med kniv. Jag kan inte uttala mig om MGMs ålder men antagligen är han inte 15 år eftersom han har häktats.

Citat:
I min värld, som du tror dig känna till, är faktiskt varenda människa som gör en annan människa illa en sjuk person. Men nu pratar vi om lagen och domstolarna. Där är ribban högre.

Så i ett av dina inlägg är Ikeamördaren inte psykiskt störd men några minuter senare
så påstår du att han är en sjuk person. Du hänvisar nu till lagen och domstolarna.

Hur många procent av de ensamkommande har kontakt med BUP ?
Nästan varenda en av enligt dej, med undantag av de som påstår sej
komma från 2 specificerade länder. Har du någon källa eller är det fantasier igen ?
Citera
2016-01-29, 01:15
Bannlyst
Fasen, den här tjejen var min granne. Samma område, fast 100 meter bort. Sett henne många gånger, blev lite chockad när jag såg hennes bild

Hon var för övrigt kristen syrian, hennes familj är INTE glada kan jag tala om. Men det förstår man.
Citera
2016-01-29, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Hulot
Så i ett av dina inlägg är Ikeamördaren inte psykiskt störd men några minuter senare
så påstår du att han är en sjuk person. Du hänvisar nu till lagen och domstolarna.

Hur många procent av de ensamkommande har kontakt med BUP ?
Nästan varenda en av enligt dej, med undantag av de som påstår sej
komma från 2 specificerade länder. Har du någon källa eller är det fantasier igen ?

Jag har försökt diskutera den bedömning som rättspsykiatrin gör. Min personliga uppfattning om att friska människor inte mördar varandra har ingen bäring på denna diskussion, förlåt att jag tog upp den. Jag känner inte MGM och jag kan därför inte heller uttala mig om hans psykiska hälsa. Men genom mitt jobb inom sjukvården vet jag att om en asylsökande kan få ett intyg om att hen lider av PTSD så kan det kan vara avgörande för hens rätt till uppehållstillstånd. Särskilt om hen är minderårig. Någon källa har jag inte.
Citera
2016-01-29, 01:32
Medlem
Fanns det något FUP eller. Har letat men det var många sidor.
Citera
2016-01-29, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gambrinus
Fanns det något FUP eller. Har letat men det var många sidor.

FUP:en blir offentlig om det väcks åtal.

Det lär ta några veckor i detta mål.

https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B...ningsprotokoll

"Ett förundersökningsprotokoll ("FUP") är ett handling som i Sverige upprättas i samband med en brottsutredning. Ett förundersökningsprotokoll blir en offentlig allmän handling när åtal väckts i målet, så vida inte någon bevisning har belagts med sekretess.[1]"
Senast redigerad av Azimut68 2016-01-29 kl. 01:47.
Citera
2016-01-29, 02:04
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Er det han?

Inte likt, ögonbryn och läppar stämmer inte heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in