Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-25, 01:24
  #1
Medlem
R.Bloodworths avatar
Som nästan de allra flesta vet så älskar median i väst att smutskasta Ryssland och Vladimir Putin. Här hemma i Sverige så har median rätt successivt lyckats skrämma svensken för den ondskefulla ryssen.
USA hyllas alltid som landet som bekämpar terrorism och står för frihet och hela köret.

Men nu på sistone har extremt många vänner till mig börjat stå bakom Ryssland och Putin, och många menar även att Ryssland är det största hotet mot USA/Västvärlden och hela 'New world order" grejen. Många har börjat måla upp Putin som frälsaren mot västs politik osv. Putin själv har själv satt sig i rampljuset med en del vågade kommentarer, bla vilka som skapade Isis, USAs roll i världen osv.

Min fråga är; är Putin/Ryssland de landet som står upp emot mänskliga rättigheter och USAs rubbade politik, eller har Ryssland en egen agenda och totalt skiter i andra?
Citera
2016-01-25, 01:50
  #2
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Människor som anser att Putin är någon form av frälsare, är ofta uteslutande MENA som har rötter i länder där Islam dominerar kulturellt. Därav har de större respekt för auktoritetsstyre och lite till ingen lojalitet för USA - de västliga idéernas skyddare.

Nej, Putin är ännu en oligark i ledet av många inom det forna Sovjet. I ruinerna av det splittrade, kommunistiska Östblocket, lyckades Putin segra och försöker nu återbygga det forna riket såsom det såg under stormaktstiden under 1900-talet.

Fri media är förbjuden sedan länge, åsiktsmotståndare förföljs och Kreml upprätthåller något slags skendemokrati inför omvärlden. Den internationella arenan smutskastar Ryssland med rätta, men eftersom våra makthavare har förlorat all trovärdighet och tillit hos folket, så tänker folket: Om politikerna säger 'Gå höger', då går jag vänster.

Samma sak gäller nu: Politkerna säger 'Ryssland är ris', då tänker medborgarna 'Ryssland är ros'.

Om medierna i Sverige hade skött sitt uppdrag, så hade inte dina inskränkta vänner behövt tro att Ryssland är den stora Trojanska hästen som ska rädda Europa från undergång.
Citera
2016-01-25, 01:59
  #3
Avstängd
NegerSlaktarens avatar
En enkel grundregel. Det judemedia, alltså typ expressen, dn osv motarbetar är alltid det goda för vanliga människor.

Så ja Putin är good guy.
Citera
2016-01-25, 02:07
  #4
Medlem
flygandemalvakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Människor som anser att Putin är någon form av frälsare, är ofta uteslutande MENA som har rötter i länder där Islam dominerar kulturellt. Därav har de större respekt för auktoritetsstyre och lite till ingen lojalitet för USA - de västliga idéernas skyddare.

Nej, Putin är ännu en oligark i ledet av många inom det forna Sovjet. I ruinerna av det splittrade, kommunistiska Östblocket, lyckades Putin segra och försöker nu återbygga det forna riket såsom det såg under stormaktstiden under 1900-talet.

Fri media är förbjuden sedan länge, åsiktsmotståndare förföljs och Kreml upprätthåller något slags skendemokrati inför omvärlden. Den internationella arenan smutskastar Ryssland med rätta, men eftersom våra makthavare har förlorat all trovärdighet och tillit hos folket, så tänker folket: Om politikerna säger 'Gå höger', då går jag vänster.

Samma sak gäller nu: Politkerna säger 'Ryssland är ris', då tänker medborgarna 'Ryssland är ros'.

Om medierna i Sverige hade skött sitt uppdrag, så hade inte dina inskränkta vänner behövt tro att Ryssland är den stora Trojanska hästen som ska rädda Europa från undergång.

Ja, det är helt klart något som återkommer om och om igen... "Våra politiker och media är dumma, då måste ryssen vara god!" ...

Men vad för hot utgör ryssen emot oss i Sverige enligt dig?
Citera
2016-01-25, 02:08
  #5
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Människor som anser att Putin är någon form av frälsare, är ofta uteslutande MENA som har rötter i länder där Islam dominerar kulturellt. Därav har de större respekt för auktoritetsstyre och lite till ingen lojalitet för USA - de västliga idéernas skyddare.

Nej, Putin är ännu en oligark i ledet av många inom det forna Sovjet. I ruinerna av det splittrade, kommunistiska Östblocket, lyckades Putin segra och försöker nu återbygga det forna riket såsom det såg under stormaktstiden under 1900-talet.

Fri media är förbjuden sedan länge, åsiktsmotståndare förföljs och Kreml upprätthåller något slags skendemokrati inför omvärlden. Den internationella arenan smutskastar Ryssland med rätta, men eftersom våra makthavare har förlorat all trovärdighet och tillit hos folket, så tänker folket: Om politikerna säger 'Gå höger', då går jag vänster.

Samma sak gäller nu: Politkerna säger 'Ryssland är ris', då tänker medborgarna 'Ryssland är ros'.

Om medierna i Sverige hade skött sitt uppdrag, så hade inte dina inskränkta vänner behövt tro att Ryssland är den stora Trojanska hästen som ska rädda Europa från undergång.

Det är inte bara folk i MENA länder som tror så. Jag tror att en stor anledning till att folk också tror att Ryssland är frälsaren är pga dessa "rebelliska" medier som försöker upplysa folk osv alltid pratar gott om Ryssland osv och hur dom står emot bankeliten osv.
Citera
2016-01-25, 05:46
  #6
Medlem
Ryssland är väldigt korrupt. Vill du veta vad för typ av "frälsare" är?
Jag rekommenderar dig att läsa "Mitt krig mot Putin" av Bill Browder. Han har överlevt Rysslands skugga.
Citera
2016-01-25, 10:38
  #7
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandemalvakt
Ja, det är helt klart något som återkommer om och om igen... "Våra politiker och media är dumma, då måste ryssen vara god!" ...

Men vad för hot utgör ryssen emot oss i Sverige enligt dig?

Ryssland har de facto annekterat delar av Ukraina och även Georgien (rätta mig ifall jag har fel). Det här är ett hot mot hela Europa, eftersom de snart kan börja knapra i sig av EU kakan. Ryssland sprider enorm desinformation till Väst, vilket är ett slags "splittra och erövra" strategi. De har sina egna propagandaorgan som till exempel mörkerlagt stora delar av kriget mot Ukraina.

Ryssland är helt beredda att gå på offensiven ifall en spricka i den europeiska fasaden skulle dyka upp.
Citera
2016-01-25, 11:10
  #8
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Ryssland har de facto annekterat delar av Ukraina och även Georgien (rätta mig ifall jag har fel). Det här är ett hot mot hela Europa, eftersom de snart kan börja knapra i sig av EU kakan. Ryssland sprider enorm desinformation till Väst, vilket är ett slags "splittra och erövra" strategi. De har sina egna propagandaorgan som till exempel mörkerlagt stora delar av kriget mot Ukraina.

Ryssland är helt beredda att gå på offensiven ifall en spricka i den europeiska fasaden skulle dyka upp.
Dina inlägg hör verkligen hemma i konspirationsforumet.
OnT: Nej Putin är inte "the good guy" men han är inte "the bad guy" heller. Sen när blev Sydossetien och Donbass en del av den västerländska intressesfären? När bankerna insåg att de kunde driva EU och USA framför sig för en lågintensiv konflikt med Ryssland (en högintensiv är de mycket rädda för... Håll det pyrande). Putin är auktoritär i sig själv vilket är dåligt för en demokratisk stat men bra om man ska hålla emot låtsasdemokraterna i den "Västliga bankunionen". Västpolitiker är öht ingen ide att diskutera de är uteslutande knähundar (utom möjligen Trump ).
Citera
2016-02-17, 17:55
  #9
Medlem
Clawdices avatar
Ingen god människa är annat än bönder på världens schackbräde, men Putin är nationalist och konservativ vilket alla journalister och politiker medvetet och omedvetet spenderat hela sina liv med att hata på. Du har en mängd NGO's och folk som Soros som springer runt i alla möjliga länder och försöker luckra upp dem och splittra dem.

Det är inte Putin som förstör Europa, men han är inte dummare än att han förstår att vi snart kommer vara beroende av Ryssland och Kina, både ekonomiskt men också ideologiskt.

Vi gillar tanken på att kunna ta sidenvägen genom Iran ner till Kina på affärs och turistresor, medan vi inte gillar tanken på att globalisterna finansierar gummibåtsrally för flyktingar från Afrika till Europa.
Farsen i Mellanöstern är ju ett faktum, och "svensk" media kan ju inte hålla uppe fasaden hur länge som helst.
Citera
2016-02-17, 20:07
  #10
Medlem
Koljarovs avatar
Putin är ju den enda räddningen för Irak och Syrien mot IS medan USA och väst har bidragit till att skapa skiten i Mellanöstern så visst kan man kalla Putin för "frälsaren".
Georgien, Krim och Ukraina är delar av det gamla historiska Tsarryssland så en viss förståelse har jag för att ryssarna ser det som sin intressesfär.
Citera
2016-02-28, 20:40
  #11
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Människor som anser att Putin är någon form av frälsare, är ofta uteslutande MENA som har rötter i länder där Islam dominerar kulturellt. Därav har de större respekt för auktoritetsstyre och lite till ingen lojalitet för USA - de västliga idéernas skyddare.

Nej, Putin är ännu en oligark i ledet av många inom det forna Sovjet. I ruinerna av det splittrade, kommunistiska Östblocket, lyckades Putin segra och försöker nu återbygga det forna riket såsom det såg under stormaktstiden under 1900-talet.

Fri media är förbjuden sedan länge, åsiktsmotståndare förföljs och Kreml upprätthåller något slags skendemokrati inför omvärlden. Den internationella arenan smutskastar Ryssland med rätta, men eftersom våra makthavare har förlorat all trovärdighet och tillit hos folket, så tänker folket: Om politikerna säger 'Gå höger', då går jag vänster.

Samma sak gäller nu: Politkerna säger 'Ryssland är ris', då tänker medborgarna 'Ryssland är ros'.

Om medierna i Sverige hade skött sitt uppdrag, så hade inte dina inskränkta vänner behövt tro att Ryssland är den stora Trojanska hästen som ska rädda Europa från undergång.

Mena beväpnas och tränas av USA och saudi som bägge två är emot Ryssland så jag har väldigt svårt att tro din tes
Citera
2016-02-28, 20:47
  #12
Medlem
Tintinikongos avatar
23 miljoner muslimer i Ryssland. 2 miljoner bara i Moskva. Jämför med USA som har 2,6 miljoner mussar i hela landet. Finns massor av moske'er i Ryssland. Putin är också polare med Iran, och säljer vapen till dem. Iran i sin tur beväpnar Hizbollah. Många Sverigevänner har fått för sig att Putin är någon som sätter ner foten mot islam. Det är helt felaktigt. Nej Putin är inte en good guy.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback