Citat:
Ursprungligen postat av
persona.von.grata
"Oddsfråga/fundering"
Jag har funderat en del på odds-sättningen.
Visst var det dina 10k mot en kompis 50k?
Ja, och så med två kompisar?
Odds alltså 1-mot-5?
Den ätandes prestation är stor och sannolikt är han/hon i underläge. Men 1-mot-5?
Jag kanske är övermodig, men jag skulle utan att blinka satsa en månadslön på allt över 1-mot-2.
"Teknikfråga"
En annan sak jag har funderat på.
Du åt mkt Lohmanders Bea. Den anger rapsolja som första ingrediens.
Flera poster har vittnat om att man blir lätt illamående av olja.
Vad anser du? Hade en smörbaserad Bea varit bättre för att minska på risken för illamående?
Jag uppskattar att rapsolja och smör har samma energitäthet för övrigt.
"Regelfråga"
Om jag tolkade rätt, fick du spy direkt efter midnatt, men inte under tävlingen.
Jag skulle finslipa regelverket genom följande:
- 20.000 Kcal ska intas inom 24h
- Utmanaren har vunnit om han/hon intar dessa 20.000 Kcal inom utsatt tid och inte spyr inom 15 min efter sista kaloriintaget.
Alltså, detta för att förhindra att utmanaren dricker massor med olja 23:59 och spyr 00:01.
Hur tänker du kring detta?
Slutligen.
Om du ändå ska vara hemma och vila ikväll kan du netflixa Brakfesten eller Meningen med livet. Fina måltider utlovas.
Fråga 1.
Visst var det en bra deal med 1 mot 5, det råder det inga tvivel om, men om vi säger såhär, 20tkr för mig motsvarar ungefär 200kr för polarna.
Fråga2.
Hurvida en smörbaserad bea hade vart skonsammare ur illamående-perspektiv kan jag faktiskt inte uttala mig om, har aldrig varit i närheten utav att äta strax över 1,3 kilo bearnaise förut så jag har faktiskt ingen aning.
Fråga 3.
Just nu tänker jag inte på detta överhuvudtaget, det var inte jag som satte reglerna och tur var väl det. Det var sagt 20K på 24h utan att spy eller inta laxermedel, höll jag mig bara inom tidsramen och inte gick över tid så skulle det vara godkänt.
Tack för tipset men jag tror jag avstår från att kolla på filmer som handlar om mat just nu.