2016-01-31, 17:09
Medlem
cybergrodans avatar
Även jag har följt din tråd med spänning, jävligt bra jobbat måste jag säga.

Men glöm för bövelen inte att få i dig mycket vatten nu, med tanke på dina toalettbesök är risken stor att du blir uttorkad!
Citera
2016-01-31, 17:34
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-My-Dad
Har druckit 1l cola 840 Kcal + 5 staropramen 920kcal. Vi har räknat och är överens om att den totala mängden kcal just nu uppgår till: 13 780.

Inte för att vara sådan men de där kalorierna verkar inte stämma.
Citera
2016-01-31, 17:37
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me
Det kanske var 2l Cola, då stämmer det.
Citera
2016-01-31, 17:39
Medlem
Kiggzors avatar
Så jävla starkt, TS. Med ditt stordåd har du återställt hela folkets hopp om framtiden och tro på att även en enskild, godhjärtad och modig människa kan förändra världen till det bättre.
Citera
2016-01-31, 17:47
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det kanske var 2l Cola, då stämmer det.

Jag betvivlar inte att han faktiskt satt i sig alla dessa kalorier. Gäller det 100k så lär de som kontrollräknat inte missat något sådant här. Större sannolikhet att han skrivit fel under rapporteringen då han var i ett mindre optimalt tillstånd.
Citera
2016-01-31, 17:49
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me

Nä det vart fel just där, hade ett 6 pack coca cola ( 33cl ) och polarna sa att det totalt var 840 kcal.
Edit: Så ska man vara riktigt petnoga så blev totala mängden 20 006 kcal, misstänker att de avrundade uppåt och jag därefter i all kalabalik skrev 1 liter när det egentligen skalle vara närmare 2.
Senast redigerad av Oh-My-Dad 2016-01-31 kl. 18:03.
Citera
2016-01-31, 17:58
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-My-Dad
Nä det vart fel just där, hade ett 6 pack coca cola ( 33cl ) och polarna sa att det totalt var 840 kcal.
Edit: Så ska man vara riktigt petnoga så blev totala mängden 20 005, 42 kcal, misstänker att de avrundade uppåt och jag därefter i all kalabalik skrev 1 liter när det egentligen skalle vara närmare 2.
Vilken tur :-)

Det har varit kul att följa tråden. Grattis!
Citera
2016-01-31, 18:01
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vilken tur :-)

Det har varit kul att följa tråden. Grattis!

Tackar!
Citera
2016-01-31, 19:53
Medlem
persona.von.gratas avatar
"Oddsfråga/fundering"
Jag har funderat en del på odds-sättningen.
Visst var det dina 10k mot en kompis 50k?
Ja, och så med två kompisar?
Odds alltså 1-mot-5?

Den ätandes prestation är stor och sannolikt är han/hon i underläge. Men 1-mot-5?
Jag kanske är övermodig, men jag skulle utan att blinka satsa en månadslön på allt över 1-mot-2.

"Teknikfråga"
En annan sak jag har funderat på.
Du åt mkt Lohmanders Bea. Den anger rapsolja som första ingrediens.
Flera poster har vittnat om att man blir lätt illamående av olja.
Vad anser du? Hade en smörbaserad Bea varit bättre för att minska på risken för illamående?
Jag uppskattar att rapsolja och smör har samma energitäthet för övrigt.

"Regelfråga"
Om jag tolkade rätt, fick du spy direkt efter midnatt, men inte under tävlingen.
Jag skulle finslipa regelverket genom följande:
- 20.000 Kcal ska intas inom 24h
- Utmanaren har vunnit om han/hon intar dessa 20.000 Kcal inom utsatt tid och inte spyr inom 15 min efter sista kaloriintaget.
Alltså, detta för att förhindra att utmanaren dricker massor med olja 23:59 och spyr 00:01.
Hur tänker du kring detta?

Slutligen.
Om du ändå ska vara hemma och vila ikväll kan du netflixa Brakfesten eller Meningen med livet. Fina måltider utlovas.
Citera
2016-01-31, 20:33
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
"Oddsfråga/fundering"
Jag har funderat en del på odds-sättningen.
Visst var det dina 10k mot en kompis 50k?
Ja, och så med två kompisar?
Odds alltså 1-mot-5?

Den ätandes prestation är stor och sannolikt är han/hon i underläge. Men 1-mot-5?
Jag kanske är övermodig, men jag skulle utan att blinka satsa en månadslön på allt över 1-mot-2.

"Teknikfråga"
En annan sak jag har funderat på.
Du åt mkt Lohmanders Bea. Den anger rapsolja som första ingrediens.
Flera poster har vittnat om att man blir lätt illamående av olja.
Vad anser du? Hade en smörbaserad Bea varit bättre för att minska på risken för illamående?
Jag uppskattar att rapsolja och smör har samma energitäthet för övrigt.

"Regelfråga"
Om jag tolkade rätt, fick du spy direkt efter midnatt, men inte under tävlingen.
Jag skulle finslipa regelverket genom följande:
- 20.000 Kcal ska intas inom 24h
- Utmanaren har vunnit om han/hon intar dessa 20.000 Kcal inom utsatt tid och inte spyr inom 15 min efter sista kaloriintaget.
Alltså, detta för att förhindra att utmanaren dricker massor med olja 23:59 och spyr 00:01.
Hur tänker du kring detta?

Slutligen.
Om du ändå ska vara hemma och vila ikväll kan du netflixa Brakfesten eller Meningen med livet. Fina måltider utlovas.

Fråga 1.
Visst var det en bra deal med 1 mot 5, det råder det inga tvivel om, men om vi säger såhär, 20tkr för mig motsvarar ungefär 200kr för polarna.

Fråga2.
Hurvida en smörbaserad bea hade vart skonsammare ur illamående-perspektiv kan jag faktiskt inte uttala mig om, har aldrig varit i närheten utav att äta strax över 1,3 kilo bearnaise förut så jag har faktiskt ingen aning.

Fråga 3.
Just nu tänker jag inte på detta överhuvudtaget, det var inte jag som satte reglerna och tur var väl det. Det var sagt 20K på 24h utan att spy eller inta laxermedel, höll jag mig bara inom tidsramen och inte gick över tid så skulle det vara godkänt.

Tack för tipset men jag tror jag avstår från att kolla på filmer som handlar om mat just nu.
Citera
2016-02-01, 01:05
Medlem
mikaelss avatar
Skrattar så jag gråter när jag läser ikapp, helt klart den roligaste tråden på länge.
Big up till ts som fixade detta, genomkorkat, såklart, men jävligt kul för oss andra
Citera
2016-02-01, 02:11
Bannlyst
Jävligt starkt TS! Du förtjänar en eloge!! Följde tråden under det berörda dygnet.

En annan har problem att få i sig 5000 kcal per dag! Vill du göra en lista på exakt allt du åt och mängd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in