Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-23, 16:19
  #1
Medlem
Obviuss avatar
Nu i dessa tider när flyktingkris och en massinvandring härjar så har det blivit vanligare att svenskar stirrar extra mycket på en bara för att man inte är blond och blåögd.. Har man skägg som invandrare är det nästan ännu värre vilket kanske kan vara förståeligt pga att det kan kopplas till extremism (ISIS).

Varför jag tar upp ämnet är för att jag som "blatte" har märkt att detta blir allt mer vanligt och det har alltså exploderat sen flyktingkrisen.
Jag känner att jag jämt blir utstirrad både ute på gatan, gymmet, mataffären och andra platser.. Det är oftast inga snälla blickar utan blickarna kan lätt tolkas som "jävla invandrare stick o brinn" eller något sådant.
Känner mig drabbad då det inte är mitt fel att en del invandrare inte sköter sig och att flyktingar gruppvåldtar...

Jag är en som är mot invandringen då den just nu inte ger Sverige något bra. Dessutom att vi importerar folk från MENA länder som är krigsdrabbade gör inte saken bättre då dessa människor inte är stabila psykiskt.

Jag är alltså en helt vanlig kille som vilken annan svensk förutom att jag inte ser ut som en.


Då till min fråga som riktar sig både till invandrare och svenskar:

Invandrare:
Har ni själva märkt detta? Vad har ni för tankar kring det här? känner ni er drabbade?

Svenskar:
Gör ni detta med flit? Ser ni verkligen alla invandrare som en och samma? Är ni på något sett rädda och därför kollar extra mycket för att se om vi är den där kaosblatten?

Ni får vara hur ärliga som helst med era svar! Tack och jag hoppas på en bra diskussion!

/Obvius
Citera
2016-01-23, 16:25
  #2
Medlem
Jag brukar automatiskt stirra på lösa hundar när jag joggar/går för att ständigt vara på vakt att de kan attackera. Gör likadant med invandrare män allt ifrån 15 års ålder upp till 35 ungefär. Ifall de skulle spontant attackera en.


Det är många psykiskt ostabila blattar idag i Sverige och många potentiella fanatiska Terrorister. Man måste hålla koll på dem ute. För sin egna säkerhet.
Citera
2016-01-23, 16:26
  #3
Medlem
prizs avatar
Sämsta frågeställningen jag nånsin sett.


Ontopic så känns nog som att exotiska människor blivit utstirrade av andra folkslag sen urminnes tider är nog inget nytt. Var nog värre förr i tiden när en neger dök upp.
Citera
2016-01-23, 16:26
  #4
Medlem
irishrages avatar
Jag tror svensken har fått nog, de vet att de som kommer hit till största delen inte är flyktingar utan ekonomiska invandrare som svensken betalar dyrt för.
Citera
2016-01-23, 16:42
  #5
Medlem
irishrages avatar
Sen tror jag många får nog av allt de läser om våldtäkt, sexuella trakaserier osv
Citera
2016-01-23, 16:44
  #6
Medlem
Grävulens avatar
Jag brukar inte stirra på någon men jag hoppas att svenskar börjar stirra mer på invandrare. Vilket jävla pack som kommer hit alltså.
Citera
2016-01-23, 16:54
  #7
Avstängd
Mertillens avatar
Det är det enda som svenskarna fått för sig att de har makt att göra kanske, att kasta inte särskilt snälla blickar omkring sig. Men TS, du kan vara lugn därför att du inte är ensam. Erik Ullenhag, Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt får nog inga snälla blickar de heller längre även om invandrarna till skillnad från de förra inte kan lastas för att Sverige bjuder in dem med öppna armar. Ullenhag försöker ju få sig en ambassadörspost utomlands. Om blickar kunde döda...
Citera
2016-01-23, 16:57
  #8
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Sämsta frågeställningen jag nånsin sett.

Ontopic så känns nog som att exotiska människor blivit utstirrade av andra folkslag sen urminnes tider är nog inget nytt. Var nog värre förr i tiden när en neger dök upp.

Detta är annorlunda. Invandrarna är inte exotiska längre. Sylvester Stallone är sällan i Borås men skulle han dyka upp där skulle han bli uttittad han också fast han skulle inte känna av några sura blickar. Gänget med tre afghaner strax bakom däremot, och negrerna líte längre bort, och spännblatten med adidasbyxor...annorlunda bemötande där.
Citera
2016-01-23, 17:11
  #9
Medlem
Man ska inte dra alla nysvenskar över en kam, finns en del skötsamma. Klädsel, kroppsspråk, om man rör sig ensam eller i klungor av 12 skäggbarnspolare säger mycket om en nysvensk. Finns ingen anledning att stirra ner en ensam, rakad, anständigt klädd, diskret nysvensk - dvs som inte gapar något gutturalt ökenspråk i mobilen på offentlig plats, typ tåg eller buss.
Citera
2016-01-23, 17:22
  #10
Medlem
Jag stirrar på folk som låter, ser sliriga ut eller beter sig konstigt. Ofta ser de sura ut som att det är jag som gör fel när jag förvånat tittar på spektaklet. Det händer nog oftast med folk som inte ser direkt svenska ut men häromdagen hände det med en pursvensk vid stationen som stod och skrek på sin tjej och såg hög ut. Jag stirrade tills personen tystnade för jag ville inte höra på det
__________________
Senast redigerad av Krebler 2016-01-23 kl. 17:24.
Citera
2016-01-23, 17:30
  #11
Medlem
Obviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Man ska inte dra alla nysvenskar över en kam, finns en del skötsamma. Klädsel, kroppsspråk, om man rör sig ensam eller i klungor av 12 skäggbarnspolare säger mycket om en nysvensk. Finns ingen anledning att stirra ner en ensam, rakad, anständigt klädd, diskret nysvensk - dvs som inte gapar något gutturalt ökenspråk i mobilen på offentlig plats, typ tåg eller buss.

Fast det kan du inte påstå. Det är inte så att jag är klädd som en förortskille med adidasbyxor och hoodtröja.. Jag blir faktiskt stirrad på oavsett hur jag är klädd. Klär mig oftast bra och brukar oftast le och se trevlig ut mot alla.

Skulle förstå om det var tvärtom men nu är det inte så i mitt fall.
Citera
2016-01-23, 17:35
  #12
Medlem
Obviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Jag brukar automatiskt stirra på lösa hundar när jag joggar/går för att ständigt vara på vakt att de kan attackera. Gör likadant med invandrare män allt ifrån 15 års ålder upp till 35 ungefär. Ifall de skulle spontant attackera en.


Det är många psykiskt ostabila blattar idag i Sverige och många potentiella fanatiska Terrorister. Man måste hålla koll på dem ute. För sin egna säkerhet.

Håller med dig.. visst ska man vara försiktig men det behöver inte gå till överdrift heller.
Jag kan själv vara rädd över att träffa på ett helt gäng invandrare eller svenskar som går mot mitt håll.
Men i det här fallet handlar det om en ensam kille som blir utstirrad för att han inte ser ut som en svensk.
Frågan var alltså varför? görs detta med flit av svenskar för att visa att man inte tycker om invandrare?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback