Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-17, 17:02
  #73
Medlem
Marit Paulsen är klok och vis. Hennes uppväxt (Liten Ida är en fin film som bygger på hennes bok) är
verkligen inte en dans på rosor men när hon berättar om den slipper man både gråtmildhet, bitterhet och aggressiva utfall gentemot allt och alla.
Sakine Madon var också bra, lite väl jämntjockt men jag tror musiken hon gillar och valde säger en hel del om känslorna bakom det hon säger på sitt återhållsamma, sakliga sätt.
Och som sagt hellre jämntjockt än ett självupptaget jag, jag, jag ...
Citera
2016-07-19, 10:06
  #74
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Vill påminna om att det kommer tre spännande talare nu på rad! Iallafall enligt mig själv '

19 JULI(IDAG) Sven Hagströmer, hans historia är dock väldokumenterad så kan man den så lär det inte vara något nytt.

20 Juli: Lyssnarnas sommarvärd. Alltid en högpunkt i en sommar annars fylld av kultursnobbar.

22 Juli: Edward Blom(Kanske en kultursnobb hahah): Har nästan blivit folkkär eller står på randen. Vet nästan inget om honom förutom att han älskar mat. Ska bli spännande.
Citera
2016-07-22, 14:18
  #75
Medlem
volvo 240s avatar
Trodde Sara Mohammad skulle vara vänsterpartisten från skåne som poserat med vapen i Irak. Tur att det inte var hon.Den här har ju rätt vettiga åsikter.
Citera
2016-07-25, 12:40
  #76
Moderator
pudelluss avatar
Det går ju inte ett år utan att programledningen mer eller mindre nedgörande kritiseras för att fokusera väl mycket på mediepersonligheter, västerfolk, stockholmare mm.

Hoppas de därför någon gång i historien tar in en pratare som oannonserat berör setta som något många lyssnare irriterar sig på, eller kanske rentav skräms över.
Citera
2016-07-26, 02:24
  #77
Moderator
Allaballawallas avatar
Carola Häggkvist sommarprat är det enda som jag hittills i år inte pallat lyssna igenom helt och hållet. Hennes röst gör att hon på något märkligt sätt låter som ett riktigt "gammalt" hest barn som gör allt för att låta extra vänlig.

Lite väl mycket evangelisering för min smak.
De tre händelserna som ledde fram till att hon snubblade in i gudsträsket var nästan äckligt larviga...

Det blev fem off-knappar av fem möjliga.
Citera
2016-07-27, 11:00
  #78
Medlem
MrWins avatar
Skall bli intressant att höra på Bert Karlsson idag. Nämner han något om hans väg från att vara företrädare för Ny Demokrati till asylbaron?
Citera
2016-07-27, 13:17
  #79
Medlem
enfindams avatar
Idag är det Bert Karlssons tur att berätta om sitt liv och sitt entreprenörsskap. Det blir nog mest låtar med hans egna artister. Jag tror att Bert tycker om uppmärksamheten...
Citera
2016-07-29, 16:27
  #80
Medlem
trickydicks avatar
Lyssnade idag och det var någon Stina Stoor som jag aldrig hört talas om innan. Men det var riktigt bra, god berättare, halvrolig och en ganska spännande historia. Bra musik också.
Citera
2016-08-06, 13:47
  #81
Medlem
enfindams avatar
Magnus Uggla bjuder på ett underhållande "Sommmar" om sitt musikaliska liv. Det verkar som om han går igång på negativ kritik.
Citera
2016-08-06, 14:49
  #82
Medlem
Barytons avatar
Magnus Uggla var den bästa sommarprataren jag lyssnat på i år. Så oändligt mycket bättre än gårdagens Carolina "floskelmaskinen" Kluft.
Citera
2016-08-07, 01:06
  #83
Medlem
raxmouses avatar
Måste säga att jag inte visste någonting alls om Magnus Uggla, jag har inte ens sett ett avsnitt av "så mycket bättre"...någonisn, men iaf, VILKET sommarprat. Sån otrolig berättarröst och hur han knöt ihop säcken och hur avslutet på samtalet(sommarpratet) blev... https://m.popkey.co/9f6213/7MKka.gif
vilken knock out asså

Tror ni han valde att bara spela country för att någon skulle klaga? VAFAN SPELAR HAN BARA COUNTRY FÖR måste jag väl säga då....


Citat:
Ursprungligen postat av Baryton
Magnus Uggla var den bästa sommarprataren jag lyssnat på i år. Så oändligt mycket bättre än gårdagens Carolina "floskelmaskinen" Kluft.

Det var ju helt fantastiskt, det var till och med bättre än Bert Karlssons bronsmedalj i orientering
__________________
Senast redigerad av raxmouse 2016-08-07 kl. 01:16.
Citera
2016-08-07, 15:41
  #84
Medlem
Kulliss avatar
Vilken var skolan C Klüft började på när hon flyttade till Växjö?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback