• 1
  • 2
2016-01-21, 22:51
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Jaha, då var det dags för mig att fortsätta traditionen och på nytt starta tråden om årets sommarpratare. Jag missade chansen år 2014 då någon smet före mig, men i år blir jag först igen.

Vad kan man säga om säsongen 2015? Den sämsta i Sommars historia? Jag hörde ett halvt sommarprat (Nisse Hellberg) av misstag. Listan på sommarpratare förra året var så bedövande ointressant att jag hoppade över spektaklet. Jag fick ett rätt på min gissning om vem som skulle sommarprata 2015. Det var vår före detta landsfader Fredrik Reinfeldt jag lyckades tippa rätt. Vladislav Tretjak och Siewert Öholm, som var andra gissningar, fick tyvärr inte plats i programmet.

Nåja, inte gråta över spilld mjölk. Det är bara att sätta på ny mask på kroken och försöka igen. Här är mitt tips för årets sommarpratare:

1. Jimmie Åkesson. Ja, nu kan man inte förhala det längre. Nu måste man släppa fram någon från Sverigedemokraterna.

2. Dan Eliasson. Svensk offentlig förvaltnings egen Mr. Cluster Fuck i egen hög person. Allt han rör vid förvandlas till katastrof och kaos. En given påläggskalv inom PK-politiken med andra ord, och en sådan kan man inte vara utan i programmet.

3. Görel Crona. En skådis måste man ha med, och hon skulle säkert passa bra. Hon kan berätta anekdoter om sin tid som skådis i "Varuhuset", där hon spelade charkuteribiträde och den fetlagde charkuteristen kastade lystna blickar på henne medan hon skivade medvursten.

Hur tippar ni årets sommarpratare, hur vill ni kommentera årets lista när den blir offentlig och hur bedömer ni sommarpratarnas insatser när de väl pratat i radion?

Länkar av intresse:

(FB) Sommarpratare 2015
(FB) Sommarpratare 2014
(FB) Sommarpratare 2013
(FB) Sommarpratare 2012
(FB) Sommarpratare 2011
(FB) Sommarpratare 2010
(FB) Sommarpratare 2009
(FB) Sommarpratare 2008
(FB) Sommarpratare 2007
(FB) Sommarpratare 2006
(FB) Sommarpratare 2005
Citera
2016-01-22, 23:27
Medlem
Sixts avatar
Migrationsverkets generaldirektör Anders Danielsson kommer säkert ges möjligheten att breda ut sig i sommar. Hans insatser för att rasera Sverige möttes av stort jubel inom mediekåren under den period han och hans myndighet på mer eller mindre eget bevåg bestämde sig för att drastiskt öka importen av MENA-folk till Sverige. Myndighetsbeslutet att ge PUT åt alla syrier som kommer till Sverige var en viktig orsak till det kaos som inträffade förra året. Danielssons insatser kommer säkerligen belönas väl av mediekåren.

Mona Sahlin och Carl Bildt känns också som ett par lågoddsare.
Citera
2016-01-23, 06:59
Medlem
MrWins avatar
Den svarta svenska kultureliten får säkert stort utrymme.
Citera
2016-05-14, 19:22
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Snart smäller det! Nu är det bara ett par veckor kvar tills listan med sommarpratarna 2016 presenteras på Skansen, med de utvalda lyckliga få med blommor i håret och dragspelsmusik i bakgrunden. Om man fick göra om sin önskelista i tråden (men det får man inte!) så seglar ju Mona Sahlin upp som given kandidat.

Sajten sommarpratare.se ligger redan i startgroparna med diskussioner om årets sommarpratare: http://sommarpratare.se/sommarpratare-2016/
Citera
2016-05-20, 19:39
Medlem
Här är mina gissningar:
-Anna Book berättar om sin döda mamma, en timme av snyftande och gråt.

-Mehmet Kaplan berättar hur den strukturella rasismen gjorde att han fick avgå.

-Mona Sahlin berättar om fadäsen med livvakten i sann Bodyguard-anda.
Citera
2016-05-21, 13:47
Medlem
Afrosvensks avatar
Lär väl bli de vanliga vänstermupparna....någon rasifierad hiphopartist, någon vänsterjournalist, någon politiskt korrekt skådis och så någon affärsman som alibi, same shit new year alltså. Bara att ignorera och gå vidare.

Eftersom de haft Annika Östberg med så tycker jag att det är dags att någon med mindre kriminell bakgrund får vara med, tex en av malexandermördarna. Nej visst ja, de är inte kvinnor och var dessutom nazister. Då går det inte.

De borde ha Jimmie Åkesson eller Mats Dagerlind med. Men jag ser inga grisar som flyger utanför så det lär aldrig hända.
Senast redigerad av Afrosvensk 2016-05-21 kl. 13:49.
Citera
2016-05-21, 14:02
Medlem
Arthur Dents avatar
Anders Kompass, en ung invandrartjej samt en gammal dramatenskådis, tre heta tips.
Citera
2016-05-23, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Snart smäller det! Nu är det bara ett par veckor kvar tills listan med sommarpratarna 2016 presenteras på Skansen, med de utvalda lyckliga få med blommor i håret och dragspelsmusik i bakgrunden. Om man fick göra om sin önskelista i tråden (men det får man inte!) så seglar ju Mona Sahlin upp som given kandidat.

Sajten sommarpratare.se ligger redan i startgroparna med diskussioner om årets sommarpratare: http://sommarpratare.se/sommarpratare-2016/

Skansen ? Vart står det att årets presentation är på skansen ?
Citera
2016-05-23, 19:39
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Skansen ? Vart står det att årets presentation är på skansen ?
Besättningen till Sommar har väl, så vitt jag kan erinra mig, alltid presenterats på Skansen? Skit samma, det kanske sker på Disneyland i år, men spännande blir det. Jag kan knappt bärga mig!
Citera
2016-05-23, 23:20
Bannlyst
Citat:
Besättningen till Sommar har väl, så vitt jag kan erinra mig, alltid presenterats på Skansen? Skit samma, det kanske sker på Disneyland i år, men spännande blir det. Jag kan knappt bärga mig!

Hehe! Förra året presenterades dom vid radiohuset! Jag var på plats! Det blir väldigt spännande
Citera
2016-05-23, 23:25
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Hehe! Förra året presenterades dom vid radiohuset! Jag var på plats! Det blir väldigt spännande
Det var väl ett falskt minne som låg och skvalpade bland mina ansträngda synapser. 2008 presenterade man i alla fall sommarvärdarna på Skansen: http://www.svd.se/arets-sommarpratare-presenteras

Citat:
I dag presenteras årets sommarpratare på Skansens scen i Stockholm. SvD.se har hela listan.
Citera
2016-05-23, 23:27
Bannlyst
Citat:
Det var väl ett falskt minne som låg och skvalpade bland mina ansträngda synapser. 2008 presenterade man i alla fall sommarvärdarna på Skansen: http://www.svd.se/arets-sommarpratare-presenteras

Där ser man!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in