Det är många år sedan jag lyssnade på Sommarpratarna. Jag saknar det något oerhört.
Undrar om inte Ingrid och Conrad skulle försöka göra ett alternativt Sommarpratarna i år. Tänk alla intressanta sverigevänner och vilka berättelser de skulle kunna komma med. Skulle de få använda signaturmelodin eller är den copyright:ad?
Ebba Witt-Brattström
Gina Dirawi (hon måste ju vara med här!)
Alexandra Pascalidou (dito)
Björn Kjellman
Åsa Romson?
Faktiskt har ingen av dem varit sommarvärd tidigare, trots att de tillhör landets mest mediekåta personer. Nu är väl stunden inne att reparera denna brist - vad jag förstår fyller de alla krav som ställs, och eftersom Romson har lämnat den aktiva politiken hindrar inget henne från att delta.
Bibbi Rödö intervjuades i lokaltidningen och avslöjade att en eller flera kontroversiella personer kommer tala, samt en mycket folkskygg person som man arbetat länge för att få med.
Spontant känns Jimmie som en av de kontroversiella. Men den folkskygge? Jan Lööf?
Bibbi Rödö intervjuades i lokaltidningen och avslöjade att en eller flera kontroversiella personer kommer tala, samt en mycket folkskygg person som man arbetat länge för att få med.
Spontant känns Jimmie som en av de kontroversiella. Men den folkskygge? Jan Lööf?
Supernazisten Jimmie i SR? Nä, snarare kontroversiella åt andra hållet.
Agnetha Fältskog? Folkskygg är ju en bra beskrivning av henne.
Supernazisten Jimmie i SR? Nä, snarare kontroversiella åt andra hållet.
Agnetha Fältskog? Folkskygg är ju en bra beskrivning av henne.
Agneta Fältskog var min tanke också.
Beträffande kontroversiella sommarpratare så är det väl som vanligt... någon vänster-/ HBTQ-/ feminist- eller islamistpersonlighet med mycket extrem världsbild!
Förra årets Alice Teodorescu var nog så långt högerut som SR kan sträcka sig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!