• 1
  • 2
2016-01-21, 16:26
Medlem
Xemnass avatar
Tjena.

Jag älskar pengar, kort sagt. Jag gör vad som helst för pengar bara jobbet inte är allt för ansträngande.
Jag pluggade samhällsprogrammet med inriktning beteende på gymnasiet och tog studenten i somras. Har jobbat hos morsan de mesta och fått in en hel del pengar som kommer läggas på lägenhet och eventuellt möbler och massa annat.

Jag tänkte själv att eftersom jag gick en högskoleförberedande linje så funderade jag mycket på om jag skulle läsa något program på högskolan - dock inte så långvarigt utan som högst 2 till 2,5 år. Jag siktar på att få jobb enkelt efter jag är klar och en pass hög lön så jag klarar mig i vardagen och har en hel del pengar över. Jag gillar att resa och är ingen typ som lägger undan en massa pengar utan jag vill bara ha jävligt bra betalt.
Alla tips uppskattas.
MVH X
Citera
2016-01-21, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
Tjena.

Jag älskar pengar, kort sagt. Jag gör vad som helst för pengar bara jobbet inte är allt för ansträngande.
Jag pluggade samhällsprogrammet med inriktning beteende på gymnasiet och tog studenten i somras. Har jobbat hos morsan de mesta och fått in en hel del pengar som kommer läggas på lägenhet och eventuellt möbler och massa annat.

Jag tänkte själv att eftersom jag gick en högskoleförberedande linje så funderade jag mycket på om jag skulle läsa något program på högskolan - dock inte så långvarigt utan som högst 2 till 2,5 år. Jag siktar på att få jobb enkelt efter jag är klar och en pass hög lön så jag klarar mig i vardagen och har en hel del pengar över. Jag gillar att resa och är ingen typ som lägger undan en massa pengar utan jag vill bara ha jävligt bra betalt.
Alla tips uppskattas.
MVH X
Låter detta rimligt tycker du?
Citera
2016-01-21, 16:37
Medlem
Xemnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntzPantz
Låter detta rimligt tycker du?

Alltså jag tänker inte på typ 40-50k+ efter skatt och så vidare, utan runt 30-35k
Något med VVS eller någon sorts ingenjör borde la funka?
Citera
2016-01-21, 16:38
Medlem
Sebzors avatar
Säljer du din stjärt kan du tjäna bra mycket mer än 30-35k i månaden, och då slipper du studietiden på 2 - 2,5 år.
Citera
2016-01-21, 16:42
Medlem
Citat:
Tjena.

Alla tips uppskattas.
MVH X
Det finns få utbildningar som är kortare än 3 år för övrigt, speciellt om du ska läsa en vettig sådan. Utbildning generar heller inte garanterat bra lön (vad nu det implicerar) utan det är upp till var och en vad man vill åstadkomma karriärsmässigt. Men den bästa utbildningen i detta fall torde väl ändock vara Business & Economics på Handelshögskolan i Stockholm.
Citera
2016-01-21, 16:55
Lär dig någon yrkesutbildning med fastighet och jobba sen jour. Rör,vvs, värme, brandlarmsmontör, låssmed m.m.

Flertalet gånger har jag sett jourmontörer som kommer. Varenda gång har de legat och sovit medan deras timlön är ca 500kr/h
Senast redigerad av priz 2016-01-21 kl. 16:58.
Citera
2016-01-21, 17:55
Bannlyst
Alltså 35.000 efter skatt, ett jobb som inte är ansträngande (såklart) och 2års utbildning ...
Vad har hänt med den svenska ungdomen?
Citera
2016-01-21, 19:26
Medlem
BrotherJohns avatar
Haha vad tror du om livet egentligen. Nej det finns ingen sådan utbildning. Jobba hårt och länge så kanske det ger resultat.
Citera
2016-01-21, 21:25
Medlem
bli kemist !
Citera
2016-01-21, 22:16
Medlem
skitmackans avatar
Apotekare tjänar väldigt bra, annars skulle kanske HHS passa dig. Det är ju en rätt kort utbildning. Ska du bli ingenjör bör du sikta på civ.ing och det är 5 år, dvs det dubbla av vad du tänkte dig.
Citera
2016-01-22, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skitmackan
Apotekare tjänar väldigt bra, annars skulle kanske HHS passa dig. Det är ju en rätt kort utbildning. Ska du bli ingenjör bör du sikta på civ.ing och det är 5 år, dvs det dubbla av vad du tänkte dig.

Apotekare vill jag gärna bli, då jag är intresserad av medicin och dess verkan. Dock är jag dömd sedan tidigare, och undrar ifall det då fungerar att gå den utbildningen?
Citera
2016-01-22, 08:19
Medlem
seusss avatar
Citat:
Alltså jag tänker inte på typ 40-50k+ efter skatt och så vidare, utan runt 30-35k
Något med VVS eller någon sorts ingenjör borde la funka?

Lokförare. 1,5år utbildning, runt 35k + ob och andra tillägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in