• 1
  • 2
2016-01-22, 08:21
Medlem
develoopers avatar
Utvecklare?
Citera
2016-01-22, 08:22
Medlem
Finns massor av KY-utbildningar där du kommer ha 35 innan skatt typ.
Olika ingenjörsutbildningar tänker jag på.
Citera
2016-01-22, 08:44
Medlem
seusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohnae
Finns massor av KY-utbildningar där du kommer ha 35 innan skatt typ.
Olika ingenjörsutbildningar tänker jag på.

35k är nog en något högt räknad framtida lön. "KY-ingenjör" har kanske 25 i ingångslön. Så det är många år till du når 35k.

I jämförelse har en riktigt högskoleingenjör en medellön på 36k och 39,7k (offentlig resp privat)
http://www.sverigesingenjorer.se/Lon....BidlxDQi.dpuf
Citera
2016-01-22, 09:17
Medlem
skitmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Apotekare vill jag gärna bli, då jag är intresserad av medicin och dess verkan. Dock är jag dömd sedan tidigare, och undrar ifall det då fungerar att gå den utbildningen?
Bör inte vara något problem att du är dömd, du lär kunna gå både utbildningen och bli anställd.
Citera
2016-01-22, 12:09
Medlem
1. Trollar du eller? Så du vill ha ett bra jobb med bra lön och gör vad som helst för det fast det får inte vara för ansträngande?

2. De flesta lönerna räcker för att resa och lägga undan pengar och klara sig på. Sluta lägg pengarna på lyxhoror så ska folket se att pengarna räcker.

3. Man utbildar sig inte till bra lön skulle jag säga. Drivet framåt och att utnyttja folk och trampa sig framåt är nog en mer gemensam nämnare för framgångsfulla personer. Många människor utbildar sig idag.
Citera
2016-01-22, 12:47
Medlem
Uphills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitmackan
Bör inte vara något problem att du är dömd, du lär kunna gå både utbildningen och bli anställd.

Nja, är han dömd för narkotikabrott (vilket väl är det troligaste) är det nog tveksamt om ett apotek skulle anställa honom att hantera alla droger som finns där.
Möjligen sälja plåster i kassan på Lidl.

Nej TS visar alla tecken på en person som fastnat i beroendeträsket:
Bristande verklighetsuppfattning, dålig insikt i sambandet mellan ansträngning och resultat, orealistiska drömmar om "den stora vinsten" osv.
Citera
2016-01-22, 12:55
Medlem
Uphills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Lär dig någon yrkesutbildning med fastighet och jobba sen jour. Rör,vvs, värme, brandlarmsmontör, låssmed m.m.

Flertalet gånger har jag sett jourmontörer som kommer. Varenda gång har de legat och sovit medan deras timlön är ca 500kr/h

Jo du, och du tror att montören får 500 kr/h = 80.000 kr/månad

Nej, montören får nog vara glad om han/hon får 150kr/h brutto.
Resten går till företaget samt arbetsgivaravgifter.
Citera
2016-01-22, 14:41
Citat:
Ursprungligen postat av Uphill
Jo du, och du tror att montören får 500 kr/h = 80.000 kr/månad

Nej, montören får nog vara glad om han/hon får 150kr/h brutto.
Resten går till företaget samt arbetsgivaravgifter.

Nej det är deras lön däremot är det inte varenda pass de jobbar jour. De dagar de jobbar normalt har de en normal lön
Citera
2016-01-23, 11:46
Medlem
flaerdfulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
Alltså jag tänker inte på typ 40-50k+ efter skatt och så vidare, utan runt 30-35k
Något med VVS eller någon sorts ingenjör borde la funka?

VVS-ingenjör finns på Yrkeshögskolan. Den är på 2 år och lär garanterat ge jobb efter utbildningen om du gör bra ifrån dig där och på din LIA. Skulle säga att det är ett ganska säkert kort.
Citera
2016-01-23, 16:00
Medlem
Smatters avatar
Plugga livets hårda skola. När du är klar kommer du tjäna 100k/mån minst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in