Citat:
Ursprungligen postat av
TheDarkCat
Och hur vet du att jag är feg? du sitter och dömer mig genom ett tangentbord lilla gubben. Du är pinsam. Jag tror inte och har aldrig påstått att alla är som mig. Jag hade ingripit om jag hade varit på platsen definitivt jag är inte en feg svensk som 90% av alla svenskar är. Gå bara på bussen och se svenskarna vågar ju förfan inte ens sitta bredvid varandra. Vad lever du i för värld?
En parallell värld till din uppenbarligen.
Jag får be om ursäkt för att jag trampade på en öm tå, det är bara det att du uppfyller i princip alla fördomar för att vara just en feg stackare som hellre vänder sig bort än hjälper till. Men se där, fördomar kan tydligen vara felaktiga.
Att inte vilja sitta jämte nån på bussen är inte riktigt samma sak som att vara feg f.ö. och jag anser att du har fel om att 90% av svenskarna är fega. Däremot finns det nåt som heter "bystander effect", jag tror det är det som du tar för feghet. Men det är inte heller det feghet och absolut inte nåt som är unikt för Sverige. Det är ett välkänt och världsomspännande fenomen.