2016-01-22, 22:25
Medlem
Fyfan gjorde det feta misstaget att zappa förbi och titta på svenska propagandanyheter, ett misstag jag lär ångra och kommer lära mig av, de visade ett inslag med denna händelsen fyhelvete vad de hade vitpixlat romen. Såg ut som en svenne. Varför pixla och skydda en brottsling?! Era jävla svin
Citera
2016-01-22, 22:26
Bannlyst
G.m är zigenare eller hur?
Citera
2016-01-22, 22:26
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Jag tror du begår ett stort fel när du tror att alla andra är som du. Det är vi inte. Att du är en feg och introvert människa gör inte alla svenskar till det, långt ifrån.
Och hur vet du att jag är feg? du sitter och dömer mig genom ett tangentbord lilla gubben. Du är pinsam. Jag tror inte och har aldrig påstått att alla är som mig. Jag hade ingripit om jag hade varit på platsen definitivt jag är inte en feg svensk som 90% av alla svenskar är. Gå bara på bussen och se svenskarna vågar ju förfan inte ens sitta bredvid varandra. Vad lever du i för värld?
Citera
2016-01-22, 22:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Men intressant folk som antingen flytt hit eller är avkomma av folk som flytt trashar svenskar och Sverige som är det enda landet i världshistorien som aldrig någonsin blivit ockuperat av någon. Trots vår lilla ena styrde vi typ norra Europa och ingen djävul lyckades slå oss. Det är lite av ett general fel om något det.
Citera
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expertbowlaren
G.m är zigenare eller hur?
GM är en EU migrant.
Citera
Medlem
Heltigenomfels avatar
Varför tror alla att han är "zigernare"?
Jag tycker han ser ut som vem som helst som kommer hit från annat land, är det inte det här med att polisen sagt att han kan vara EU-migrant som gör kopplingen?
För jag ser verkligen inte de här jättetydliga tecknen som ni andra verkar se, på utseendet alltså. Vad ser ni som jag missar?
Citera
2016-01-22, 22:29
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urmamaspimp
Jag vet inte vilken teoretiska bubbla du lever i men det är inte i samma som jag iallafall.
Skall jag vänta på att rånaren är klar med din mamma innan jag agerar?

Ja, det är ju naturligtvis en förutsättning för att ditt handlande skall kunna förbli säkert, i det fall du har barn med dig.

Ifall du ej har barn, så kan jag ha viss förståelse för ditt tankemönster. I annat fall begriper jag mig inte på det.

I min värld, och med den erfarenhet jag har fått under alla år jag har vistats och arbetat utomlands, så är det en total självklarhet att man inte ger sig in på sådant här när man har barn med sig, inte minst när man är kvinna.

Varför tror du Sverige har den mest extrema invandringspolitiken i världen? Detta har ingenting med humanitet att göra. Detta är ju ren okunskap/idioti. Det speglar sig ju tydligen även i människors tankemönster ute i vardagen, så som man nu har sett prov på när den här mamman med sina barn ingrep.
Citera
2016-01-22, 22:35
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Undrar också hur han har kunnat komma undan, dvs. som inlägget du svarade på.
Som ett svar på ditt inlägg, kan jag inte ser hur de inte skulle kunna vara säkra på hans identitet i sådana fall.

Om han nu har dragit kniv mot polisen, och polisen har gjort sitt jobb och gripit honom. Så får man ju förmoda att de har tagit fingeravtryck.

Sedan skall det inte spela någon roll vilka papper han saknar och vad han undanhåller. Så länge han inte har bränt sönder sina fingertoppar bör han ju kunna identifieras via sina fingeravtryck och kopplas till det tidigare knivangreppet mot polis.

Sant, så korkad jag känner mig
Citera
2016-01-22, 22:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heltigenomfel
Jag tycker han ser ut som vem som helst som kommer hit från annat land, är det inte det här med att polisen sagt att han kan vara EU-migrant som gör kopplingen?
För jag ser verkligen inte de här jättetydliga tecknen som ni andra verkar se, på utseendet alltså. Vad ser ni som jag missar?

Ingen aning. Utifrån hur han nu ser ut kan han vara allt från en afghan till en rumän rom. Enda säkra är ju att det åtminstone inte är en etniskt svensk. Förmodligen inte heller svensk medborgare för då skulle media sagt detta.
Citera
2016-01-22, 22:40
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urmamaspimp
Jag tror du underskattar hur många som går i sin egen tankebubbla med blicken ner i marken där man går eller med fokus på sin mobiltelefon.

Man kan nog med visshet säga att mycket få såg själva stöldförsöket, troligen bara kvinnan ifråga.
Misshandeln av kvinnan lär det vara fler som såg men tillräckligt få för att urvalet av antalet som skulle ingripa är stort nog, de som befinner sig "utom räckhåll" kan ju också räknas bort då GM snabbt lämnar platsen efter spottloskan.

Frågan är varför GM vänder tillbaka ner igen, var det någon som såg händelsen och började följa efter GM för att hjälpa till med gripandet?
Den äldre kvinnan som han försökte stjäla från kanske gav honom onda ögat?
Citera
2016-01-22, 22:41
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Ja just det. Med allt tal om fördomar i massmedia så är den här givetvis den allvarligaste - i den mån den fortfarande finns kvar - men den som det talas minst om. Svenskarnas fördom om andra folkslag, att alla är "som vi är" och att vi kan agera som om vi bodde i ett svenskt Sverige omgivna av svenskar. Det är givetvis tilliten till andra, och att tilliten är tillförlitlig s. a. s., som har möjliggjort ett samhälle som det svenska så på så vis är den något gott. Men den kan också verka negativt när vi har att göra med folk som inte svarar upp mot tilliten och som agerar utifrån egna "kulturella preferenser", helt ointresserade av det svenska sättet att vara.

Exakt. Man kan kort och enkelt kalla det för ren och skär naivitet
Citera
2016-01-22, 22:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heltigenomfel

Skulle kunna vara Alex Schulman med om han odlade skägg och var klädd för skogspromenad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in