2016-08-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edirtrm
Hörde om det där. Läskigt att det kan ske så öppet utan ingripande. Men för att vara ärlig skulle inte ens jag våga gå fram ensam till 8-10 killar, även om jag är storvuxen och i normala fall rätt tuff av mig. Däremot är jag besviken att ingen ens vågade ta fram telefonen och ringa polisen samt högt ifrågasätta handlandet, men jag antar att folk enbart vågar ta fram telefon och filma saker när dom är på säkert avstånd långt bort ifrån skiten. Men att ringa polisen är väl det minsta man kan göra om man är orolig för sin egna hälsa.

Absolut, att ingen jävel ens ringde polisen på avstånd. Detta land består nästan uteslutande av as.
Citera
2016-08-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nya ofredande i Nässjö, ingen ingrep när flickor antastades:
http://www.vetlandaposten.se/article...blev-ofredade/

Helt sjukt att sånt kan hända mitt på ljusa dan med folk runtomkring, dom killar/män som bevittnade detta och inte gjorde nåt borde seriöst ta sig en funderare på om dom tappat sin manlighet helt o hållet. Syltryggar kallar jag såna och hade jag varit där själv skulle jag gjort vad som krävdes i situationen. Jag säger inte att jag själv skulle gått mot 8-9 killar men jag skulle åtminstone försökt påkalla uppmärksamhet från andra runtomkring så att vi några stycken kunde konfronterat dessa vidriga orcher.

Man skäms som kille av att läsa sånt här, fy fan!

Nån som har länk till facebook inläggen som rör detta övergrepp?
Citera
2016-08-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Vad fan menar du? Vissa av oss ogillar nämligen att svenska kvinnor blir gruppvåldtagna på löpande band av menaiter. Har du problem med att detta nya fenomen diskuteras på ett nätforum? Har du själv några lösningar eller är du en del av problemet?

Det är ju bara en liten klick som pysslar med sånt. På samma sätt som en liten klick svenskar begår liknande våldsbrott.
Citera
2016-08-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Det är ju bara en liten klick som pysslar med sånt. På samma sätt som en liten klick svenskar begår liknande våldsbrott.

Nej, det är ingen liten klick. Vilken fantasivärld lever du i?
Citera
2016-08-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernRock
Helt sjukt att sånt kan hända mitt på ljusa dan med folk runtomkring, dom killar/män som bevittnade detta och inte gjorde nåt borde seriöst ta sig en funderare på om dom tappat sin manlighet helt o hållet. Syltryggar kallar jag såna och hade jag varit där själv skulle jag gjort vad som krävdes i situationen. Jag säger inte att jag själv skulle gått mot 8-9 killar men jag skulle åtminstone försökt påkalla uppmärksamhet från andra runtomkring så att vi några stycken kunde konfronterat dessa vidriga orcher.

Man skäms som kille av att läsa sånt här, fy fan!

Nån som har länk till facebook inläggen som rör detta övergrepp?

Det har väl aldrig funnits till mycket av civilkurage i Sverige, speciellt inte ute på landsorten? Människor gör inte ett skit utan väntar på att polisen ska ingripa. I en liten håla som Nässjö vågar inte en jävel ingripa. I större städer hör man ibland talas om mer handfasta personer som har lite stake men lantisar verkar osedvanligt veka.
Citera
2016-08-02, 22:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Märkligt att denna "lilla klick" på ett år har lyckats tiodubbla övergreppen på sommarfestivalerna, fan vad dom måste ligga i.
Citera
2016-08-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Det har väl aldrig funnits till mycket av civilkurage i Sverige, speciellt inte ute på landsorten? Människor gör inte ett skit utan väntar på att polisen ska ingripa. I en liten håla som Nässjö vågar inte en jävel ingripa. I större städer hör man ibland talas om mer handfasta personer som har lite stake men lantisar verkar osedvanligt veka.

Visst är det så och det är ju enbart beklagligt. Men i just detta fall tycker man att någon kille borde vaknat ur sin feghet och insett att tjejen är ensam mot nästan ett 10-tal vidriga orcher och att man då kan släppa den där fegheten för en gångs skull och bara agera. Adrenalin någon?

Jag har själv tänkt många gånger på hur man skulle agera i ett sånt läge om man skulle råka vara på rätt plats vid rätt tid, jag tror seriöst jag hade slått fanskapet tills någon utifrån försökt stoppa mig.
Citera
2016-08-02, 22:35
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Visst är det så och det är ju enbart beklagligt. Men i just detta fall tycker man att någon kille borde vaknat ur sin feghet och insett att tjejen är ensam mot nästan ett 10-tal vidriga orcher och att man då kan släppa den där fegheten för en gångs skull och bara agera. Adrenalin någon?

Det är en svår avvägning sånt där just när man inte har möjligheten att gå in som en större grupp mot gruppen. De ytterst få fall där någon enskild vågar ingripa slutar ju ofta med att någon dör eller misshandlas till en längre sjukshusvistelse, och det är inte så konstigt. Även 10 st 15-åringar (dvs äkta sådana och inte skäggmodellen) vore ganska svåra att slåss mot för en otränad person som inte har mycket mer än muskelstyrka och adrenalin att sätta in när de kommer från alla håll, och om bara två eller tre av snorungarna har kniv på sig och menar allvar så dör du helt enkelt där och då.

För man kan ju glömma att dessa människor har något slags hedersuppfattning som gör att de bara slår dig litegrann, standardsvaret från MENA på så gott som alla sorters oförrätter och provokationer tycks ju vara att hoppa på huvudet i takt med alla kosinerna tills alla livstecken hos offret upphör. Frågan till medelsvensson blir alltså om det är värt att riskera att avsluta sitt liv över, och många svarar nog nej på den frågan, särskilt om man har en familj man gärna vill hem till.

Lägg till detta att massmedia har gjort ett väldigt grundligt jobb i att tuta i svensken att han per automatik är en extremhögernazistrasist som kommer att bli uthängd i tidningen och riskera att förlora sitt jobb per omgående om han så mycket som tittar strängt på en invandrare så har jag full förståelse för att så få vågar göra nåt.

Frågan är hur problematiken ska lösas då inte heller polisen har resurser (eller testiklar, strikt talat) för att göra något särskilt åt det.

Jag antar att det enda logiska svaret är att det bara kommer att bli värre, såvida inte dialogpolisen kan få till nåt slags deal med yrkeskriminella så de kan ta över och styra upp hela landet åt dem som de gör i de s.k no-go-zonerna. Nån som faktiskt vågar sätta hårt mot hårt och inte bara bjuda buset på korv med bröd och fika.
Citera
2016-08-02, 22:37
Medlem
Polisen borde köra iväg dessa apor till en närliggande skog och avrätta packet. Ring Morgan Johansson och låt honom dela ut tapperhetsmedalj till poliserna som gjort mer för det svenska samhället än regeringen gjort på 2 år.
Citera
2016-08-02, 22:50
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:

Jag har själv tänkt många gånger på hur man skulle agera i ett sånt läge om man skulle råka vara på rätt plats vid rätt tid, jag tror seriöst jag hade slått fanskapet tills någon utifrån försökt stoppa mig.

Ja med tillräckligt mycket adrenalin kanske du klarar att slå ner ett par och så springer ju resten kanske. Dock har du naturligtvis kränkt dem och inte "visat respekt" genom att avstyra deras sexuella ofredande.

De kommer inte glömma dig och de kallar in ännu fler bruschor. Du bor i Nässjö och för eller senare träffar du dem igen och då får du en kniv i ryggen och sen hoppar dom på ditt huvud. Sedan får dom samhällsjänst i 3 veckor.
Citera
2016-08-02, 22:57
Bannlyst
Svenska tjejer gillar "ofrivillig" gangbang mmmm
Citera
2016-08-02, 23:13
Moderator
-Info-s avatar
Det här var riktigt obehagligt att läsa:

Citat:
En vanlig vardagseftermiddag mitt på gågatan, Storgatan, i Nässjö, klockan är fyra: ett gäng killar blockerar vägen för en ensam 13-årig flicka och vägrar släppa fram henne.

De skriker på vad hon bedömer vara arabiska, de går emot henne med axlarna, tätare och tätare, och hon blir rädd. Hon skriker. Hon gråter.

Hon har redan tidigare, nere vid stationen, bett dem låta henne vara, men de dyker upp igen och har blivit fler. Fyra, fem har blivit åtta, kanske tio.

Det är inte folktomt runt om. Men ingen gör något för att hjälpa henne. När hon trotsar sin rädsla och tar sig fram kommer killarnas händer på henne, på kroppen, på rumpan.

— Jag var rädd redan innan. Nu har det blivit så mycket värre, säger flickan.

http://www.vetlandaposten.se/article...blev-ofredade/

Hon är bara 13 år gammal. Ett litet barn. Men ändå så ska upp till 10 araber trakassera henne sexuellt.

Det värsta är att inte ens minsta lilla stad eller by skonas längre. Alla drabbas. Ingen kommer undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in