Citat:
Ursprungligen postat av
barkflyt
Jo, på så vis att man utelämnar information som annars skulle kunna bilda ett mönster som kvinnor kan ta till sig och vidta åtgärder emot.
Det var därför polismannen Peter Larsson tyckte att man ska berätta om gärningsmännens etnicitet i samband med övergreppen i "Putte i parken":
Citat:
– Enligt mig så skyddar man framtida brottsoffer genom att gå ut med sådana här uppgifter om signalement, säger han och fortsätter:
– Det skulle vara en festivaldag till och jag tror att fler tjejer kan ha räddats för att vi gick ut med den informationen.
Citat:
– Det är beklagligt att myndigheten mörkar på det här sättet. Det här är ett allvarligt brott som många tjejer kan må extremt dålig av under en lång tid, vissa återhämtar sig kanske aldrig.
Peter Larsson understryker att han inte är ute efter att bidra till någon ökad rasism.
– Jag drar absolut inte alla över en och samma kam, men ju mer information man har desto bättre kan man skydda sig själv.
(
Källa - Expressen)
Det är för att skydda svenska tjejer. Men den politiskt korrekta ledningen (med Dan Eliasson i spetsen) tycker tvärtom. Det är viktigare att dölja gärningsmännens etnicitet än att skydda svenska tjejer. Det var därför de censurerade bort verkligheten och skrev om händelserapporten efteråt, i bästa DDR-stil.