2016-07-20, 16:56
Medlem
Helt underbart att en hel generation kvinnor ska plågas med detta "fenomen".
Och än värre är att det mesta kunde förhindrats.
Citera
2016-07-20, 17:29
Medlem
Furillens avatar
"17-åringen som är skriven på ett HVB-hem för ensamkommande flyktingbarn i västra Svealand är på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt i Bodafors.

Han ska även ha utfört våld genom att ha tryckt ner henne på marken, hållit fast hennes armar och hållit för mun och näsa på henne.

Flickan ska även ha fått ta emot slag. Handlingarna ska ha gjort att flickan fick svårt att andas och upplevde smärta och ömhet som sedan gav rodnader och blåmärken."

http://www.smalandsdagblad.se/articl...-mot-17-aring/

(FB) Ensamkommande anhållen för våldtäkt på barn, Bodafors
Citera
2016-07-20, 19:38
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Stoppa festivalövergreppen

Att tjejer blir antastade är inget nytt fenomen. Men metoderna har förändrats och övergreppen har blivit vanligare. Det handlar om grupper av tonårspojkar, inte sällan ensamkommande flyktingbarn, som omringar flickor och tafsar på deras bröst och rumpor och försöker kyssa dem. I värsta fall går de längre än så. På Putte i Parken fick ordningsvakter kritik för att man inte avvisade de störande deltagarna utan lät dem fortsätta. Kritiken framförs med den rätta. Det krävs ingen domstol för att avgöra vem som kan bli avvisad från ett festivalområde. Om personer uppträder störande är det minsta man kan göra att skicka ut dem.
http://www.vt.se/asikter/ledare/stop...om4221843.aspx
Citera
2016-07-20, 19:44
Medlem
Dags att återuppliva en äldre tråd

(FB) Svenska kvinnors guide till en dräglig sommar 2016

Lämna era bästa tips
Citera
2016-07-21, 09:58
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
http://www.vt.se/asikter/ledare/stop...om4221843.aspx
Jag vill bara fetmarkera en mening i citatet från vt.se, tydligen har de lokala tidningarna mer civilkurage än de stora dagstidningarna.
Citat:
Att tjejer blir antastade är inget nytt fenomen. Men metoderna har förändrats och övergreppen har blivit vanligare. Det handlar om grupper av tonårspojkar, inte sällan ensamkommande flyktingbarn, som omringar flickor och tafsar på deras bröst och rumpor och försöker kyssa dem. I värsta fall går de längre än så
Citera
2016-07-21, 10:23
Medlem
Furillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så även där var förövaren utländsk.

Detta verkar ha spritt sig till hela Sverige nu. Inte ens invånarna i den minsta lilla håla går säker längre.

Släkting till våldtäktsoffret uttalar sig på Dansbandsveckan i Malungs FB-sida:

"Det finns en grupp människor med utländsk härkomst, främst från Afghanistan, som strosar runt på festområdet och inte fan för att dansa, en av dessa var den som gav sig på min syster"

"Vakna nu förhelvete, ni som inte redan gjort det, för det här går utför, och det går fort."

https://s32.postimg.org/9s7zq3cdh/Namnl_s.png

(FB) 18-årig kvinna har anmält våldtäkt på Dansbandsveckan i Malung
Senast redigerad av Furillen 2016-07-21 kl. 10:49.
Citera
2016-07-21, 10:33
Medlem
Furillens avatar
Dagens Nyheter rapporterar från Dansbandsveckan i Malung

"Dansbandsveckan i Malung – ”Svenskarna blir mer som oss syrier”

"Dalarna, dansband och husvagnssemester – det är nästan så svenskt som det kan bli. Och för nyanlända Malungs- bor har den blivit ett sätt att närma sig svenskarna."

"Överallt sitter det människor och när orkestern börjar spela fylls dansgolvet snabbt. Men i utkanterna står grupper av nyanlända, lite avvaktande, men nyfikna."

"I Grönlandsparken är det dessutom fri entré, och därför mer inkluderande. Gratis programutbud gör att fler kan delta. Det är oerhört positiva influenser. Dessutom skapar det möten."

"Fiker Nigussie och Razan Albunayah använder sin tid här i Grönlandsparken till att komma närmare svenskarna och bli en del av vimlet."

"I ölstugan hittar vi kompisarna Mehari Ogbagergis, Endrias Teklebrhan och Zemhret Omer från Eritrea. Bilden känns igen: Tre polare står och spanar med varsin öl."

DN: http://www.dn.se/kultur-noje/dansban...om-oss-syrier/
Senast redigerad av Furillen 2016-07-21 kl. 11:28.
Citera
2016-07-21, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så även där var förövaren utländsk.

Detta verkar ha spritt sig till hela Sverige nu. Inte ens invånarna i den minsta lilla håla går säker längre.

nej men det är bara bra, minns när vischan var blattefritt när jag gjorde lumpen och jag berättade för en bondkompis hur det funkade med MENA i Tensta osv, han menade att jag ljög och var rasist, Nu är de själva berikade och det kan de ha
Citera
2016-07-21, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
nej men det är bara bra, minns när vischan var blattefritt när jag gjorde lumpen och jag berättade för en bondkompis hur det funkade med MENA i Tensta osv, han menade att jag ljög och var rasist, Nu är de själva berikade och det kan de ha

Småstäder måste lida otroligt mycket då dem knappast har polisiära resurser i samma utsträckning, ödsligt mellan husen osv.. drömmen för tafsfolket..
Citera
2016-07-21, 11:19
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengu77
Helt underbart att en hel generation kvinnor ska plågas med detta "fenomen".
Och än värre är att det mesta kunde förhindrats.
Det mesta kan fortfarande förhindras om svenska män, och kvinnor framförallt, beväpnar sig och slår tillbaks.
Senast redigerad av sherm 2016-07-21 kl. 11:32.
Citera
2016-07-21, 11:44
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
Så, eftersom din gamla bondkompis från lumpen kallade dig rasist så förtjänar hela Sveriges landsbygd berikas utav taharrushorcher?
Senast redigerad av sherm 2016-07-21 kl. 11:46.
Citera
2016-07-21, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Så, eftersom din gamla bondkompis från lumpen kallade dig rasist så förtjänar hela Sveriges landsbygd berikas utav taharrushorcher?
nej de i norrland har röstat för detta samtidigt som man kallat skaningar osv för rasister, sa det e ett demokratiskt taget beslut. Norrlänningarna ville detta och nu har det fatt det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in