2016-01-27, 20:17
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdu
Alltså jag vet inte ens om jag ska skratta eller gråta. I princip det dummaste jag hört.
Och kvinnor är självklart "slynigare" (ditt ordval) än män?
Och denna "slynighet" är anledningen för vilket parti man väljer att lägga sin röst på? Röstar du SD är du INTE slyna, röstar du inte SD är du slyna, är det det du menar? Vad är det för fel med kvinnorna som röstar på SD då; är de MINDRE "slyniga" än alla andra "slyniga" kvinnor, bara sådär?

Låt mig skratta.
Inte undra på att kvinnor blir feminister, med män som dig i samhället.
Män är minst lika lössläppta, men bilden av kvinnan släpar efter. Föreställ dig själv att det bokstavligen stormat in ensamkommande unga kvinnor i Sverige mellan 17-30 år. Ca 25 000 bara på en höst. De fullkomligen översvämmar nattklubbarna och de offentliga platserna. De tafsar och hänger efter män i grupp av 5-10 st. Tror du att sveriges unga män som är i riskzonen hade visat samma motstånd mot invandringen då?

(Just feminister är speciellt slyniga när det kommer till sängkammaren. De största hycklarna av alla)
Senast redigerad av ricardo22 2016-01-27 kl. 20:20.
Citera
2016-01-27, 20:19
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Man får väl anta att en del i tråden trollar för inte kan väl svenska män vara riktigt såå mesiga att de nu skyller hela massinvandringsvågen på svenska kvinnor och tycker att de ska ta konsekvensen utav sitt handlande.
I Finland har bildats medborgargarden som patrullerar gator och största rubrikerna har väl Soldiers of Odin fått. Lär bli vanligare i Sverige också.
Citera
2016-01-27, 20:22
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
som sagt,
Undersökningen är gjord av Inizio på uppdrag av Aftonbladet inom ramen för Schibsted/Inizios opinionspanel som speglar svenska folket. Målgruppen är allmänheten 18 år och äldre. Undersökningen omfattar 2 520 intervjuer under perioden 12-19 januari 2016 och är genomförd som en webbundersökning.

behöver jag säga mer?
Ja det behöver du. Du behöver bevisa motsatsen och inte gå på din magkänsla om hur folk tycker eller tänker rösta.

Edit: Du har fel om underlaget http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle22147327.ab

Citat:
Totalt gjorde Inizio 16 520 intervjuer under oktober, november och december. Frågorna ställdes via webben till personer över 18 år som speglar svenska folket.
Senast redigerad av ricardo22 2016-01-27 kl. 20:30.
Citera
2016-01-27, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Ja det behöver du. Du behöver bevisa motsatsen och inte gå på din magkänsla om hur folk tycker eller tänker rösta.

okej, men vi tar ett klipp från svd då, om vi då sak tro på denna undersökning;
"Mindre än två procent av de unga kvinnliga väljarna skulle rösta på Sverigedemokraterna om det var val idag – men drygt 26 procent av männen i samma ålder stödjer partiet."

Var är alla de 74 % män som ni blundar för? Är de inte män, trots att det står det? Samma undersökning. samma siffror. Litar du fortfarande på undersökningen?
Okej, bra då, för ni har ni män många killar i ung ålder att välja över till SD, eller bär de ingen skuld, just för att de är män?
Citera
2016-01-27, 20:33
Medlem
Citat:
Män är minst lika lössläppta, men bilden av kvinnan släpar efter. Föreställ dig själv att det bokstavligen stormat in ensamkommande unga kvinnor i Sverige mellan 17-30 år. Ca 25 000 bara på en höst. De fullkomligen översvämmar nattklubbarna och de offentliga platserna. De tafsar och hänger efter män i grupp av 5-10 st. Tror du att sveriges unga män som är i riskzonen hade visat samma motstånd mot invandringen då?
(Just feminister är speciellt slyniga när det kommer till sängkammaren. De största hycklarna av alla)

Du säger att vi ska tänka oss det omvända; "att det bokstavligen stormat in ensamkommande unga kvinnor i Sverige mellan 17-30 år. Ca 25 000 bara på en höst. De fullkomligen översvämmar nattklubbarna och de offentliga platserna. De tafsar och hänger efter män i grupp av 5-10 st. Tror du att sveriges unga män som är i riskzonen hade visat samma motstånd mot invandringen då?"

Vad vill du komma fram till, förstår inte riktigt.
Ville du bevisa än män är "slynigare" (inte mitt ordval) än kvinnor? för det är ju det du sitter och säger.
Citera
2016-01-27, 20:40
Medlem
Citat:

Edit: Du har fel om underlaget http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle22147327.ab

Tycker inte att aftonbladet är en "bra " källa, men det står alltså:
Unga tjejer struntar i SD – det är killarnas parti. Knappt två procent av de unga kvinnliga väljarna skulle rösta på Sverigedemokraterna. Men drygt 26 procent av männen i samma ålder.

Var är alla männen ni talar så gott och starkt om?
på er verkar det ju som att alla unga män röstar SD. blir lite förvånad faktiskt, över hur män i denna tråd kan sitta och säga att det är unga kvinnors fel, att de borde straffas osv. trots att endast är en fjärdedel av männen själva som röstar SD.
Citera
2016-01-27, 20:44
Medlem
Vem sa att tjejer inte är korkade ?

Enligt Stefan Dahlberg och Andrej Kokkonen, båda forskare vid statsvetenskapliga institutionen vid Göteborg universitet, sympatiserar svenska kvinnor minst lika mycket som svenska män med SD:s invandringskritiska politik – men röstar i mycket lägre grad på partiet.

Dahlbergs och Kokkonens slutsats är att kvinnor bryr sig mer om vad andra tycker då de ska rösta, och att stigmatiseringen bidrar till att försvåra att ta steget fullt ut och även rösta som man tycker.

Ju mer stigmatiserat ett parti uppfattas vara i den allmänna opinionen, desto färre kvinnor röstar på partiet i fråga. Detta gäller inte bara invandringskritiska partier, utan även andra partier som är stigmatiserade, till exempel radikala kommunistiska partier.

Anledningen till att kvinnor avhåller sig från att rösta på SD är således att partiet är starkt ogillat av stora grupper i samhället. Kvinnorna tar hänsyn till detta när de lägger sin röst, medan männen inte gör det i lika hög utsträckning.

Hade kvinnorna vågat åsiktsrösta i lika hög grad som männen, utan att ta hänsyn till vad andra tycker, hade SD enligt gängse väljarmodeller med råge varit Sverige största parti.
Citera
2016-01-27, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigviking
Enligt Stefan Dahlberg och Andrej Kokkonen, båda forskare vid statsvetenskapliga institutionen vid Göteborg universitet, sympatiserar svenska kvinnor minst lika mycket som svenska män med SD:s invandringskritiska politik – men röstar i mycket lägre grad på partiet.

Dahlbergs och Kokkonens slutsats är att kvinnor bryr sig mer om vad andra tycker då de ska rösta, och att stigmatiseringen bidrar till att försvåra att ta steget fullt ut och även rösta som man tycker.

Ju mer stigmatiserat ett parti uppfattas vara i den allmänna opinionen, desto färre kvinnor röstar på partiet i fråga. Detta gäller inte bara invandringskritiska partier, utan även andra partier som är stigmatiserade, till exempel radikala kommunistiska partier.

Anledningen till att kvinnor avhåller sig från att rösta på SD är således att partiet är starkt ogillat av stora grupper i samhället. Kvinnorna tar hänsyn till detta när de lägger sin röst, medan männen inte gör det i lika hög utsträckning.

Hade kvinnorna vågat åsiktsrösta i lika hög grad som männen, utan att ta hänsyn till vad andra tycker, hade SD enligt gängse väljarmodeller med råge varit Sverige största parti.

Tror det du säger stämmer, låter inte helt orimligt bland unga tjejer under 20.
Sd har mer stöd bland tjejer än ni tror. Och vad, får jag fråga, har det med att vara korkad att göra? (vilket du nämnde, vilket jag suddade ut)
Citera
2016-01-27, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigviking
Vem sa att tjejer inte är korkade ?

Är det inte männen som är "korkade" då, ditt ordval, när kvinnor sympatiserar MINST lika mycket som män med SD, medan ni män, dvs 75 procent i ung ålder, sitter och smygröstar på fi, miljöpartiet eller övriga partier när ni själva säger att ALLA män röstar på SD?
Ni är 25 % som skulle rösta på SD om det vore val idag (unga män).
Citera
2016-01-27, 21:13
Medlem
Citat:
Det här är ingen kritik mot Sveriges kvinnor. Kvinnor är som de är, och prioriterar tydligen som de gör. Det är en kritik mot Sveriges syltryggar till män som inte förstår det och gör något åt situationen.

Jag drar inte alla kvinnor över en kam, jag drar 98,2 % av kvinnorna mellan 18-24 år över en kam. De 98,2% som prioriterar allt.

Jag förstår inte hur du kan kritisera männen, och i så fall inte kvinnorna? Och hur du kan dra alla tjejer i ung ålder över samma kam, men inte alla unga män som röstat fram detta?

Jag kan säga liksom dig, Jag drar inte alla MÄN över en kam, jag drar 75 % av männen mellan 18-24 år över en kam. De 75% som prioriterar våldtäkter på kvinnor, misshandel och kris i vårat land. De som gör Sverige fattigt och osäkert. De som röstat fram en regering som inte vårdar Sverige.
Men, liksom dig, drar jag inte alla män över samma kam.
Citera
2016-01-27, 21:21
Medlem
Citat:
Är det inte männen som är "korkade" då, ditt ordval, när kvinnor sympatiserar MINST lika mycket som män med SD, medan ni män, dvs 75 procent i ung ålder, sitter och smygröstar på fi, miljöpartiet eller övriga partier när ni själva säger att ALLA män röstar på SD?
Ni är 25 % som skulle rösta på SD om det vore val idag (unga män).

För att förtydliga; Det jag ville säga var att vi kvinnor har aldrig stoltserat med att vi alla röstar på SD. Men ni män (inte alla såklart!) sitter i tråden och säger att allt är kvinnors fel. allt. att de är dumma och korkade, när ni är precis minst lika korkade.
Ni unga män är en minoritet, ynka 25 % som skulle rösta SD om de gick till val idag, varför låtsas ni vara någonting annat?
Citera
2016-01-27, 21:28
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:
Först och främst; Vad har människors lika värde som kvinna och man med Wallströms lägenhet att göra?? Det skulle jag vilja veta.

Att du är värt så mycket som din position i samhälle. En svensk politiker är värt mer än en afgansk 16årig knarkare. Så människor är inte lika värde. Det är alltid alfahanne och betahanne. Man kan inte skaffa en samhälle med bara alfa eller bara betahanne. Så vi är inte lika värde.

Citat:

Sedan skulle jag vilja veta varför du drar in andra länders normer, när jag endast talar om unga svenska kvinnor. Det var det tråden pratade om; att unga kvinnor i Sverige inte röstar på SD, och att dem därför borde bli våldtagna av flyktingmän som "straff". Jag har aldrig nämnt att kvinnor har en bra ställning i andra länder.
Jag vill tillägga att jag inte heller diggar feminism. Och jag är också tjej.

Att önska nån person att vara våldtagen är helt korkat... Och man skulle själv välja vad ska man rösta på. Alla som röstar på "pro imigration" partier skulle leva i områder med högt antal av flyktningar. Då löser sig problem själv. Det problemet är att ofta de som röstar på andra partier är de som lever en jättebra liv, är rik och tänker att alla människor är snäll och vill vara vänn med de.
Citat:
Att flyktingar i form av kvinnor tycker att vi är horor rör mig inte i ryggen, men när män kommer fram och behandlar oss som om vi vore det har det gått för långt. Tänka och tycka får alla göra. Det gör säkert du också. Men att handla efter det är fel.

Du har inte lagt till något av värde till min diskussion.
Så vad gör mig naiv?

Jag håller med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in