Citat:
Ursprungligen postat av
intesomdu
Först och främst; Vad har människors lika värde som kvinna och man med Wallströms lägenhet att göra?? Det skulle jag vilja veta.
Att du är värt så mycket som din position i samhälle. En svensk politiker är värt mer än en afgansk 16årig knarkare. Så människor är inte lika värde. Det är alltid alfahanne och betahanne. Man kan inte skaffa en samhälle med bara alfa eller bara betahanne. Så vi är inte lika värde.
Citat:
Sedan skulle jag vilja veta varför du drar in andra länders normer, när jag endast talar om unga svenska kvinnor. Det var det tråden pratade om; att unga kvinnor i Sverige inte röstar på SD, och att dem därför borde bli våldtagna av flyktingmän som "straff". Jag har aldrig nämnt att kvinnor har en bra ställning i andra länder.
Jag vill tillägga att jag inte heller diggar feminism. Och jag är också tjej.
Att önska nån person att vara våldtagen är helt korkat... Och man skulle själv välja vad ska man rösta på. Alla som röstar på "pro imigration" partier skulle leva i områder med högt antal av flyktningar. Då löser sig problem själv. Det problemet är att ofta de som röstar på andra partier är de som lever en jättebra liv, är rik och tänker att alla människor är snäll och vill vara vänn med de.
Citat:
Att flyktingar i form av kvinnor tycker att vi är horor rör mig inte i ryggen, men när män kommer fram och behandlar oss som om vi vore det har det gått för långt. Tänka och tycka får alla göra. Det gör säkert du också. Men att handla efter det är fel.
Du har inte lagt till något av värde till min diskussion.
Så vad gör mig naiv?
Jag håller med dig.