2016-01-27, 18:43
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Det gör inte saken bättre om de faktiskt kan tänka logiskt. Tvärtom.
Nej, det viktiga är att förstå att de inte kommer "vakna" för att de blir utnyttjade, deras vänner blir det eller de läser om det. Sanningen är att de reagerar tvärtom.
Senast redigerad av ricardo22 2016-01-27 kl. 18:53.
Citera
2016-01-27, 18:52
Medlem
GlennyGlimms avatar
Undrar hur länge det dröjer innan vi får sådana här skyltar uppsatta runt om i landet?
http://www.lukeford.net/blog/wp-cont.../05a-Rape1.jpg

Givetvis måste mannen på bilden vara vit, allt annat vore ju "rasism".
Citera
2016-01-27, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22

Att unga kvinnor inte ändrar sig eller till och med ger mindre stöd är det jag ger förklaringen till. Om den här sexvågen hade varit så förfärlig för unga kvinnor som vissa tror borde inte stödet öka då för det enda partiet som vill stoppa det? Borde inte unga kvinnor demonstrera mot invandringen och inte för den som de gör både här och i andra patetiska länder som Tyskland? Vi talar om kvinnor i den här tråden därför riktar jag in mig på dem.

Nu är den här texten inte endast ämnad för dig, utan för alla i den här tråden som kritiserar Sveriges kvinnor.
Jag är kvinna i den här tråden, och jag röstar verkligen inte för invandringen. Inte innan allt det här, och absolut inte efter allt det här. Jag litar inte alls på någon undersökning, och om det hade varit val nästa vecka så är jag säker på att ni skulle få svälja dina ord.
Jag ser att du drar alla kvinnor över en kam, och det är riktigt fegt. Säg i stället vilka du menar, i stället för att kasta smuts på alla. Och var specifik. Du kan välja någon av de nedan om du vill, eller allesammans om du också vill, då vet vi i alla fall vilken slags person vi har att göra med.

Handlar det om tjejerna som inte röstade på SD förra valet? Det kan hända att många av dem har ändrat sig nu, vilket jag vet att dem har. Kasta inte skit på dem, då kanske de väljer att bli feminister i stället! (skämt åsido, men ändå inte..)

Handlar det om tjejer som inte röstade på SD, som i sitt fall röstade blankt?
(De som inte röstade för att de var besvikna, inget parti passade dem)

Handlar det om tjejer som med glädje skulle röstat på vilket annat parti som helst som hade strängare regler mot invandring, men inte på SD på grund av saker dem tror att SD står för? dvs, de är emot invandringen, men även emot partiet SD med alla järnrör och uttalanden.

Handlar det om tjejer som röstade på valfri av de andra partierna förra valet, för att de hade något som tilltalade dem väldigt mycket?

Handlar det om tjejer som aldrig skulle välja att rösta SD någonsin, som principskäl?

Handlar det om tjejer som inte röstar SD, trots att dem funderar på att göra det?

Handlar det om tjejer som inte bryr sig om politik, som röstar på vad som helst eller tar tips på internet?

Eller handlar det om feminister? fyi så kan feminister rösta på SD, bara så du vet.

Handlar det om tjejer som röstar vänster eller miljöpartiet, eller möjligtvis för invandringen och tycker att invandring är bra? De som vill fortsätta med det vi har nu?

Handlar det om tjejer som tänker rösta blankt i nästa val av principskäl? Eller som röstade blankt i förra?

Handlar det om tjejer som röstar på annat parti, under procentgränsen?

Handlar de om tjejer som röstar som de alltid har gjort, under förra valet, för att de inte är så insatta?

Handlar det om tjejer som inte vågar rösta SD pga allsköns skäl? Vet dock inte anledningen, en den finns säkert.

Handlar det om kvinnor som själva är invandrare, och vill hjälpa människor till överlevnad, så som denne innan har blivit hjälpt?

Eller handlar det om just tjejer i allmänhet?

Och om du väljer det sistnämnda så hoppas jag att du sover gott om natten.
Citera
2016-01-27, 19:54
Medlem
Citat:
Sen har du rätt i att det här grundar sig till viss del i kundkap om kvinnors sexuella fantasier. Men även på deras beteende nu och genom alla tider. Jag tror att många har svårt att förstå hur slyniga kvinnor är eftersom de var så hårt kontrollerade och "skyddades från sig själva" under hela civilisationen fram till för ca hundra år sen.

Alltså jag vet inte ens om jag ska skratta eller gråta. I princip det dummaste jag hört.
Och kvinnor är självklart "slynigare" (ditt ordval) än män?
Och denna "slynighet" är anledningen för vilket parti man väljer att lägga sin röst på? Röstar du SD är du INTE slyna, röstar du inte SD är du slyna, är det det du menar? Vad är det för fel med kvinnorna som röstar på SD då; är de MINDRE "slyniga" än alla andra "slyniga" kvinnor, bara sådär?

Låt mig skratta.
Inte undra på att kvinnor blir feminister, med män som dig i samhället.
Citera
2016-01-27, 19:58
Medlem
Citat:
När ska det gå upp för folk att det är det här unga kvinnor vill ha? Vi lever för första gången i en tid när det i månader har rapporterats om massövergrepp och kopplingen till invandringen. "Trots det" röstar 98,2 % fortfarande för det. Unga kvinnor tänder på det här. De tänder på att män tar dem med våld, de tänder på att de har ett stort smörgåsbord att välja partners ifrån tack vare könsobalansen, de tänder på att män måste slåss om deras kroppar, på riktigt den här gången. Hela det här med att svenska kvinnor ska vakna upp är feminiserade stollars tankar. De vet vad de gör och de älskar det.

Hör du ens vad du själv säger.
Och om du väl hör det, tycker du då att det är konstigt att kvinnor blir feminister? (feminister kan för övrigt rösta SD, bara så du vet, men det börjar gå upp för mig att det kanske är männen i allmänhet som är det verkliga felet, i alla fall dem som hänger här)
Citera
2016-01-27, 20:04
Medlem
suckerforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricomartin
Lär dig lite om skrivtekniker innan du uttalar dig.

Det är allstå skrivet ur en ung TaHarrushares perspektiv, enligt muslimska normer är västerländska kvinnor horor.

Då skulle du ha börjat ditt inlägg med detta anser jag. Hatar när folk använder ordet hora/horor till höger och vänster, visa lite respekt. Min åsikt.
Citera
2016-01-27, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Förstår inte att man köper den undersökningen. Hur vore det möjligt att de som röstade på SD i förra valet skulle ha ändrat sig när kaoset har ökat? Media driver en kampanj, som ska framställa SD-röstare som arga unga män utan utbildning och flickvän. Och ni köper den.

VALU är fortfarande den bästa undersökningen. Utförs anonymt på valdagen (med anonyma blanketter utanför vallokaler), och har störst underlag. Och den visar fortfarande att stödet för SD är jämnt fördelat åldersmässigt, och att stödet från kvinnor inte är långt bakom det från män.

Övriga c:a 80% av befolkningen röstar inte på SD, så det är fortfarande märkligt att det är kvinnor ni riktar in er på. Släpp frustrationen, och tänk efter!

Med främsta mål att straffa och tillrättavisa kvinnor, så kan ni surisar räkna med att landet är förlorat.

Tack för ett förnuftigt inlägg bland allt detta nonsens.
Hoppas det finns fler personer som du där ute!
Citera
2016-01-27, 20:05
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Nej, men det förklarar deras förhallningssätt.

Gör det?
Citera
2016-01-27, 20:05
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdu
Nu är den här texten inte endast ämnad för dig, utan för alla i den här tråden som kritiserar Sveriges kvinnor.
Jag är kvinna i den här tråden, och jag röstar verkligen inte för invandringen. Inte innan allt det här, och absolut inte efter allt det här. Jag litar inte alls på någon undersökning, och om det hade varit val nästa vecka så är jag säker på att ni skulle få svälja dina ord.
Jag ser att du drar alla kvinnor över en kam, och det är riktigt fegt. Säg i stället vilka du menar, i stället för att kasta smuts på alla. Och var specifik. Du kan välja någon av de nedan om du vill, eller allesammans om du också vill, då vet vi i alla fall vilken slags person vi har att göra med.

Handlar det om tjejerna som inte röstade på SD förra valet? Det kan hända att många av dem har ändrat sig nu, vilket jag vet att dem har. Kasta inte skit på dem, då kanske de väljer att bli feminister i stället! (skämt åsido, men ändå inte..)

Handlar det om tjejer som inte röstade på SD, som i sitt fall röstade blankt?
(De som inte röstade för att de var besvikna, inget parti passade dem)

Handlar det om tjejer som med glädje skulle röstat på vilket annat parti som helst som hade strängare regler mot invandring, men inte på SD på grund av saker dem tror att SD står för? dvs, de är emot invandringen, men även emot partiet SD med alla järnrör och uttalanden.

Handlar det om tjejer som röstade på valfri av de andra partierna förra valet, för att de hade något som tilltalade dem väldigt mycket?

Handlar det om tjejer som aldrig skulle välja att rösta SD någonsin, som principskäl?

Handlar det om tjejer som inte röstar SD, trots att dem funderar på att göra det?

Handlar det om tjejer som inte bryr sig om politik, som röstar på vad som helst eller tar tips på internet?

Eller handlar det om feminister? fyi så kan feminister rösta på SD, bara så du vet.

Handlar det om tjejer som röstar vänster eller miljöpartiet, eller möjligtvis för invandringen och tycker att invandring är bra? De som vill fortsätta med det vi har nu?

Handlar det om tjejer som tänker rösta blankt i nästa val av principskäl? Eller som röstade blankt i förra?

Handlar det om tjejer som röstar på annat parti, under procentgränsen?

Handlar de om tjejer som röstar som de alltid har gjort, under förra valet, för att de inte är så insatta?

Handlar det om tjejer som inte vågar rösta SD pga allsköns skäl? Vet dock inte anledningen, en den finns säkert.

Handlar det om kvinnor som själva är invandrare, och vill hjälpa människor till överlevnad, så som denne innan har blivit hjälpt?

Och om du väljer det sistnämnda så hoppas jag att du sover gott om natten.

Det här är ingen kritik mot Sveriges kvinnor. Kvinnor är som de är, och prioriterar tydligen som de gör. Det är en kritik mot Sveriges syltryggar till män som inte förstår det och gör något åt situationen.

Jag drar inte alla kvinnor över en kam, jag drar 98,2 % av kvinnorna mellan 18-24 år över en kam. De 98,2% som prioriterar allt det du nämner framför att inte flerdubbla risken att bli våldtagen. Då är inte motståndet mot asylsexvågen särskilt stor och inte en viktig fråga för sveriges unga kvinnor,vilket många män felaktigt antar att det är. Därför kommer sveriges kvinnor inte att ändra sig medan sveriges män fortsätter sitta framför datorn och pillar sig i håret. Bevisen kan inte vara tydligare, den utsatta gruppen är den där SD ökar absolut minst. Det enda partiet som inte ligger bakom asylsexvågen.
Senast redigerad av ricardo22 2016-01-27 kl. 20:08.
Citera
2016-01-27, 20:07
Medlem
Oeset.Joenssons avatar
Citat:

Självfallet kan man inte generalisera så att det handlar om ALLA tjejer.

Det är trots allt bara 98,2 procent av tjejer mellan 18 och 24 som stöder och planerar att rösta för massinvandringen. (Källa: Inizios tre senaste undersökningar)

Hela 1,8 procent prioriterar således en politik som inte förespråkar massimport av våldtäktsmän. Du, din kompis och ett par till...
Citera
2016-01-27, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oeset.Joensson
Självfallet kan man inte generalisera så att det handlar om ALLA tjejer.

Det är trots allt bara 98,2 procent av tjejer mellan 18 och 24 som stöder och planerar att rösta för massinvandringen. (Källa: Inizios tre senaste undersökningar)

Hela 1,8 procent prioriterar således en politik som inte förespråkar massimport av våldtäktsmän. Du, din kompis och ett par till...

litar inte ett skit på undersökningar.
Citera
2016-01-27, 20:14
Medlem
Citat:
litar inte ett skit på undersökningar.

som sagt,
Undersökningen är gjord av Inizio på uppdrag av Aftonbladet inom ramen för Schibsted/Inizios opinionspanel som speglar svenska folket. Målgruppen är allmänheten 18 år och äldre. Undersökningen omfattar 2 520 intervjuer under perioden 12-19 januari 2016 och är genomförd som en webbundersökning.

behöver jag säga mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in