2016-01-20, 08:15
Medlem
Rem-s avatar
Snart slpps arkitektprovet. Fr mig r det frsta gngen (gr sista gymnasieret) och jag r hoppfull om att jag fr en plats redan i hst. Hur har ni frberett er? Rd frn er som tidigare gjort provet uppskattas.

Hr diskuterar vi arkitektprovet 2016!
Citera
2016-01-21, 07:18
Medlem
Tycker proven har sett allmnt flummiga ut, skissa lite miljer och klippa till ett collage.

Borde det inte vara lttare att komma in p HP d mntro?
Citera
2016-01-22, 14:48
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Tycker proven har sett allmnt flummiga ut, skissa lite miljer och klippa till ett collage.

Borde det inte vara lttare att komma in p HP d mntro?
Nej, de flesta platserna tillstts via arkitektprovet. Fr att komma in via hgskoleprovet behver du ett resultat p ungefr 1.75-1.8. Personligen tror jag att jag har goda mjligheter att komma vidare till provdagarna.
Citera
2016-02-14, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
Nej, de flesta platserna tillstts via arkitektprovet. Fr att komma in via hgskoleprovet behver du ett resultat p ungefr 1.75-1.8. Personligen tror jag att jag har goda mjligheter att komma vidare till provdagarna.

Fast nu r du ute och cyklar, hur har du tnkt att bli arkitekt om du inte ens kan tolka vanlig fakta?

I Lund och Ume r det upp till 33 % av platserna och p Chalmers och KTH upp till 40 % av platserna som tillstts via Arkitektprovet.
Citera
2016-02-15, 00:29
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Fast nu r du ute och cyklar, hur har du tnkt att bli arkitekt om du inte ens kan tolka vanlig fakta?

I Lund och Ume r det upp till 33 % av platserna och p Chalmers och KTH upp till 40 % av platserna som tillstts via Arkitektprovet.
Jag tog min mentors ord fr sanning nr jag istllet borde ha skerstllt informationen. Dina uppgifter stmmer. Vill du att jag ber om urskt?
Citera
2016-02-15, 14:21
Medlem
Frsta ret fr mig, ska se hur det gr 😀💪💪💪💪
Citera
2016-02-15, 15:09
Medlem
mr.oranjes avatar
Ett tag kvar dock.
Citera
2016-02-15, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
Jag tog min mentors ord fr sanning nr jag istllet borde ha skerstllt informationen. Dina uppgifter stmmer. Vill du att jag ber om urskt?

N ledsen att jag lt lite dryg, kan haka upp mig p petitesser ibland.

Ngon som vet nr det danska arkitektprovet slpps? Har hrt att det slpps lite tidigare och man kanske kan gra det som en sorts uppvrmning. Jag kan ven gra det helt utan press d jag inte vill studera arkitektur i Danmark.
Citera
2016-02-17, 07:01
Medlem
Citat:
N ledsen att jag lt lite dryg, kan haka upp mig p petitesser ibland.

Ngon som vet nr det danska arkitektprovet slpps? Har hrt att det slpps lite tidigare och man kanske kan gra det som en sorts uppvrmning. Jag kan ven gra det helt utan press d jag inte vill studera arkitektur i Danmark.
Det har slppts den 16 feb. Jag gjorde dt flera ret, med samma tanke som du. Det var skoj
Citera
2016-02-17, 17:28
Medlem
r det ngon som vet vad r maxpong fr Arkitektprovet, fr att veta om man kommer in
Citera
2016-02-20, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wickywik
Det har slppts den 16 feb. Jag gjorde dt flera ret, med samma tanke som du. Det var skoj

Finns det kvar? Lust att dela med dig av lnken?
Hittar inte...

Tack!
Citera
2016-02-22, 20:57
Medlem
Citat:
Finns det kvar? Lust att dela med dig av lnken?
Hittar inte...

Tack!

Edit:
Hittade nu.
Hr r lnken fr intresserade:
https://kadk.dk/hjemmeopgave
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem