Citat:
Ursprungligen postat av
Kokostoppar
Har ngon koll p fljande mening i uppgift 3 ska tolkas: Du fr anvnda blyerts, tusch, blck, kulspets, kol, frgpennor eller akvarell. I tidigare uppgifter s str de ju tydligt att endast ett antal material fr anvndas, kan man tolka detta som att man fr anvnda en kombination av alla eller r det endast en av teknikerna??
Jag frstod det som att man fr anvnda en kombination av teknikerna eftersom, som du sger, det inte str tydligt att man mste anvnda endast en teknik..
Citat:
Ursprungligen postat av
Cushycunning
hmm det dr med kollaget och 3 st material r lite otydligt. Rknas verkligen lim som ett material..? Jag vet att det rknas som ett material i modellbyggarppgiften men i kollaget...? Och om man drar ett litet streck med en penna, r det ocks d 1 material? Jag tnker mig annars att 3 st material skulle kunna vara exempelvis: plastfolie, servetter och frigolit (som sedan limmas fast p nn slags board...)
Ngon som kan ge klarhet i detta?
Ja, jag tnkte likadant.. p frra rets prov gav de en frklaring av vad kollage kan vara (frn wikipedia):
Kollage (av franska collage, uppklistring) r inom konsten en komposition sammansatt av olika material kartong, snren, tyg, tidningsurklipp, fotografier, och s vidare uppklistrade p kanvas, kartong eller annan pann, ibland i kombination med en mlning eller teckning.
Utifrn denna frklaring ansg jag att lim inte br rknas som ett material.. det r sjlvklart att man ska limma ngonting nr man gr ett kollage... men jag vet inte, det r kanske bra att alla tolkar det p sitt eget stt