2016-04-14, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
Vad bra! Var hittade du denna information?

Kommer ihg frra rets siffror d jag fljde arkitektprovet ivrigt
Citera
2016-04-14, 15:54
Medlem
r det ngon som klistrat p bilderna p ett annat material en kartongen p uppgift 1? Tror ni det r ok? Sg exemplevis att jag lgger en tygbit under bilderna och sen kartongen under?
Citera
2016-04-14, 16:07
Medlem
Har ngon koll p fljande mening i uppgift 3 ska tolkas: Du fr anvnda blyerts, tusch, blck, kulspets, kol, frgpennor eller akvarell. I tidigare uppgifter s str de ju tydligt att endast ett antal material fr anvndas, kan man tolka detta som att man fr anvnda en kombination av alla eller r det endast en av teknikerna??
Citera
2016-04-14, 16:33
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokostoppar
Har ngon koll p fljande mening i uppgift 3 ska tolkas: Du fr anvnda blyerts, tusch, blck, kulspets, kol, frgpennor eller akvarell. I tidigare uppgifter s str de ju tydligt att endast ett antal material fr anvndas, kan man tolka detta som att man fr anvnda en kombination av alla eller r det endast en av teknikerna??
Det str eller (min fetning ovan), s man ska nog inte anvnda flera.
Citera
2016-04-14, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitekt2016
r det ngon som klistrat p bilderna p ett annat material en kartongen p uppgift 1? Tror ni det r ok? Sg exemplevis att jag lgger en tygbit under bilderna och sen kartongen under?

Jag la vitt papper under mitt kollage.
Anvnde mig av lim + papper + ggskal.
Eftersom jag endast anvnder mig av tre material s tror jag det r okej.

Tror det r mindre okej om du anvnder papper+lim+kartong och tyg under det.
Citera
2016-04-14, 20:16
Medlem
hmm det dr med kollaget och 3 st material r lite otydligt. Rknas verkligen lim som ett material..? Jag vet att det rknas som ett material i modellbyggarppgiften men i kollaget...? Och om man drar ett litet streck med en penna, r det ocks d 1 material? Jag tnker mig annars att 3 st material skulle kunna vara exempelvis: plastfolie, servetter och frigolit (som sedan limmas fast p nn slags board...)
Ngon som kan ge klarhet i detta?
Citera
2016-04-14, 21:13
Medlem
emm dum frga men kan ni ge exempel p ett motto? ska mottot ha ngot med provet att gra?? eller kan det vara vad som helst?

+ "Instruktioner: Din hemuppgift ska frses med ditt anmlningsnummer och ett motto. Mottot ska innehlla max tre ord, som du sjlv ska komma p."

ska man skriva sitt anmlningsnummer och mottot p ett lst papper eller p sjlva provet?
Senast redigerad av -endz 2016-04-14 kl. 21:19.
Citera
2016-04-14, 21:21
Medlem
Syringa.Mills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokostoppar

Jag frstod det som att man fr anvnda en kombination av teknikerna eftersom, som du sger, det inte str tydligt att man mste anvnda endast en teknik..

Citat:
Ursprungligen postat av Cushycunning
hmm det dr med kollaget och 3 st material r lite otydligt. Rknas verkligen lim som ett material..? Jag vet att det rknas som ett material i modellbyggarppgiften men i kollaget...? Och om man drar ett litet streck med en penna, r det ocks d 1 material? Jag tnker mig annars att 3 st material skulle kunna vara exempelvis: plastfolie, servetter och frigolit (som sedan limmas fast p nn slags board...)
Ngon som kan ge klarhet i detta?

Ja, jag tnkte likadant.. p frra rets prov gav de en frklaring av vad kollage kan vara (frn wikipedia):
Kollage (av franska collage, uppklistring) r inom konsten en komposition sammansatt av olika material kartong, snren, tyg, tidningsurklipp, fotografier, och s vidare uppklistrade p kanvas, kartong eller annan pann, ibland i kombination med en mlning eller teckning.

Utifrn denna frklaring ansg jag att lim inte br rknas som ett material.. det r sjlvklart att man ska limma ngonting nr man gr ett kollage... men jag vet inte, det r kanske bra att alla tolkar det p sitt eget stt
Citera
2016-04-14, 21:28
Medlem
Syringa.Mills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -endz
emm dum frga men kan ni ge exempel p ett motto? ska mottot ha ngot med provet att gra?? eller kan det vara vad som helst?

+ "Instruktioner: Din hemuppgift ska frses med ditt anmlningsnummer och ett motto. Mottot ska innehlla max tre ord, som du sjlv ska komma p."

ska man skriva sitt anmlningsnummer och mottot p ett lst papper eller p sjlva provet?

mm jag hade det ocks svrt att komma p ngot motto..men jag frskte koppla mottot och provet iaf

Du skriver ditt anmlningsnummer och motto bde p sjlva provet och p ett lst papper (bekrftelsen p din anmlan som du fick via e-post)
Citera
2016-04-14, 21:43
Medlem
Mottot och anmlningsnumret ska vara med p arkitektprovet, som en slags anonym id fr arkitektprovet i sig..
Sen ska man ven lmna in bekrftelsemejlet frn antagning.se +motto+anmlningsnr som en separat del till administrationen som tar emot provet. P s stt kan arkitektprovet sedan kopplas till respektive person.
Citera
2016-04-14, 22:05
Medlem
Kan ngon duktig flashbackare leta fram siffror p hur mnga som gr vidare frn inskickad hemuppgift till att kallas till provdagarna.
Citera
2016-04-14, 22:14
Medlem
Har frsttt det som att ca 600 sker via arkitektprovet. 300 gr vidare till provdagarna och ca 150 kommer in...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in