Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-19, 22:07
  #1
Medlem
TrueCs avatar
Var tyvärr ung en gång i tiden och hade flertalet piercingar. Hade en ring i sidan av läppen, trots att det minst är tio år sedan jag tog ur den har jag ett fult jävla hål där som jag vill bli av med.


Snitta upp ett sår bör göra att det spricker och läker ihop va? Hur gör jag det bäst utan att åka på infektion eller liknande?


Edit; skiter i ett ärr, det är den där fula "kratern" som antyder att en piercing ska sitta där som stör mig
Citera
2016-01-20, 00:12
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Var tyvärr ung en gång i tiden och hade flertalet piercingar. Hade en ring i sidan av läppen, trots att det minst är tio år sedan jag tog ur den har jag ett fult jävla hål där som jag vill bli av med.


Snitta upp ett sår bör göra att det spricker och läker ihop va? Hur gör jag det bäst utan att åka på infektion eller liknande?


Edit; skiter i ett ärr, det är den där fula "kratern" som antyder att en piercing ska sitta där som stör mig

Nej, ingen bra idé. Ta det här till en läkare.
Du behöver ju mer än att bara snitta upp och låta det läka igen, du behöver ju "hyvla" av all ärrvävnad på insidan av piercingen och det är inget jag tycker du ska ge dig på framför badrumsspegeln. Det måste ju vara öppet runt om för att det ska få en chans att läka ihop.

Du är villig att operera på dig själv och struntar i möjliga groteska ärr. Men piercinghålet stör dig mer?
Citera
2016-01-20, 12:17
  #3
Medlem
MisterToms avatar
Medicin och hälsa --> Piercing och body modification
/Moderator
Citera
2016-01-20, 12:18
  #4
Medlem
MisterToms avatar
Rekommenderar att du går till en piercare som utför detta. Då skärs fisteln (det konstgjorda hålet bort) och får läka ihop på nytt. Brukar bli jättefint!
Citera
2016-01-25, 16:51
  #5
Medlem
TrueCs avatar
dp
Citera
2016-01-25, 16:51
  #6
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Rekommenderar att du går till en piercare som utför detta. Då skärs fisteln (det konstgjorda hålet bort) och får läka ihop på nytt. Brukar bli jättefint!

Jasså, vanliga piercare gör detta? Ska jag kolla upp!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback