Jag tycker att det är tråkigt att SVT valde att satsa på detta flum istället för att fokusera på vegetarisk mat, utan att behöva nämna att varenda sak är så otroligt nyttig. Jag har varit vegetarian i åtta år, jag bryr mig inte om hälsan alls. Sedan fick man ju ingen information om maten (mer än att den var så otroligt nyttig och rik på massa vitaminer osv osv), inga mått, inget "du kan hitta receptet här", bara luddigt. Jag antar att programidén inte är mat utan att spä på hälsohetsen..
Med mina personliga åsikter sagda vill jag också påpeka att jag tycker att det blivit på tok för mycket kritik mot detta program och speciellt dessa programledare.. Det finns massor med mat/bakprogram som jag inte gillar. Har ni någonsin sett Leila bakar? Det är ett programupplägg jag inte tål. Men sitter jag och gnäller över sociala medier över hur ful hon är (vad nu detta skulle ha med någonting i programinnehållet att göra förstår jag inte för fem öre!) för det? Nej, jag byter kanal.
Det finns väl omöjligt någon människa som gillar exakt allt som SVT sänder, så vid det här laget borde folk förstå att programmen ska tilltala så många olika människor som möjligt. Sticker saker i ögonen på folk är det bara till att byta kanal och låta dom som faktiskt gillar detta (södermalms miljökämpar gissningsvis

) få kolla på det bäst dom vill.
Har ni sett Gokvälls norrländska kock, Susanne någon gång? Hon gör mycket vegetariskt och är väldigt bra för detta ändamål. Hade man tagit in henne och låtit henne gå loss på vegetariskt hade maten legat i fokus istället för yoga.