2016-01-27, 11:31
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Såg bara första tio av senaste och det var mindre dåligt. Den färdiga bolognesen fick exakt en tredjedels sekund Tv-tid, men såg typ ok ut. Skumt att de envisas med att tillaga mat som "hamburgare" och "köttfärssås". Vill jag ha hamburgare vill jag ha hamburgare, vill jag ha vegetariskt vill jag ha vegetariskt...
Citera
2016-01-27, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Såg bara första tio av senaste och det var mindre dåligt. Den färdiga bolognesen fick exakt en tredjedels sekund Tv-tid, men såg typ ok ut. Skumt att de envisas med att tillaga mat som "hamburgare" och "köttfärssås". Vill jag ha hamburgare vill jag ha hamburgare, vill jag ha vegetariskt vill jag ha vegetariskt...
Jag har så jävla svårt att fatta att dom dumma veganerna envisas med att kalla sina rätter för rätter som i basen innehåller kött fisk eller mejeriprodukter!
Förra avsnittet gjorde man magonäs, basen i majonäs är ÄGG. Kalla det för något annat i stället för detta hyckleri! Det är ju annars lika jävla fel som jag gör en brunsås och kallar den för majonäs....
Citera
2016-01-27, 12:04
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Jag har så jävla svårt att fatta att dom dumma veganerna envisas med att kalla sina rätter för rätter som i basen innehåller kött fisk eller mejeriprodukter!
Förra avsnittet gjorde man magonäs, basen i majonäs är ÄGG. Kalla det för något annat i stället för detta hyckleri! Det är ju annars lika jävla fel som jag gör en brunsås och kallar den för majonäs....

Det håller jag med om. Mat från Italien utan något som helst italienskt. Den där parmesanen man prompt skulle ha i en glasburk, rawmesan, har ingenting som får den att ens likna parmesan
Citera
2016-01-27, 21:40
Medlem
Har programledarna gjort något annat på tv eller är dom helt nya ?
Citera
2016-01-27, 21:44
Medlem
Loquitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson
Jag är besatt. Jag kunde inte sluta titta. Jag vet inte om det är det sämsta jag någonsin sett eller det bästa. Dialekterna. Armbanden. Hönsen. Allt kommer till mig. Att det avslöjas att det man trodde faktiskt var öl (om än glutenfritt eller dylikt) och skulle fungera som den enda länken till vardagsmänniskan istället var nåt slags fermenterat te gör mig både galen, ledsen och glad. Men när en av pojkvännerna, okommenterat, tar fram någon slags bongotrumma i slutet så brister det för mig totalt. Jag skriker av både gråt och skratt samtidigt. Jag hatar, jag älskar. Vem är jag? Var är jag på väg? Jag går upp i kosmos. Jag är Thomas Di Leva. Jag slår min fru. Jag äter barnet. Jag är ett med allt. Rymdkram.

Grattis! (Eller nåt )
Ditt inlägg har det tweetats om av folk på twitter!

http://sv.tinypic.com/r/20rqk49/9

EDIT: Lägger in ett till på folks kommentarer:

http://sv.tinypic.com/r/t5snxt/9
Senast redigerad av Loquita 2016-01-27 kl. 21:52.
Citera
2016-01-27, 22:24
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Tycker det är passande för målgruppen.

Vegetarianer/veganer är väldigt flummiga och uppskattar udda mat och dans i samband med massa kärlek.

Jag tror det handlar om att veganer känner sig illa till mods när de får se hur de faktiskt beter sig, det är ju svårt att var självkritisk.

TL;DR

Ett matprogram av vegetarianer för vegetarianer.

Nej, det är inte alls passande för målgruppen. Jag är väldigt mycket den målgrupp de påtalade (kvinnor 18-35) och jag blev bara störd av hela grejen. Är själv vegan men var grymt besviken.

Maten såg däremot god ut. Synd att det sabbades av den stereotypa och pinsamma produktionen. Jag tror varken programmet når målgruppen eller folk utöver vegetarisk/vegansk matkost.
Senast redigerad av Mojokii 2016-01-27 kl. 22:59.
Citera
2016-01-27, 22:58
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Grattis! (Eller nåt )
Ditt inlägg har det tweetats om av folk på twitter!

http://sv.tinypic.com/r/20rqk49/9

EDIT: Lägger in ett till på folks kommentarer:

http://sv.tinypic.com/r/t5snxt/9

Den kommentaren kom också fram i en vegangrupp på facebook. Det var så jag hamnade här ...
Citera
2016-01-28, 09:42
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Nej, det är inte alls passande för målgruppen. Jag är väldigt mycket den målgrupp de påtalade (kvinnor 18-35) och jag blev bara störd av hela grejen. Är själv vegan men var grymt besviken.

Maten såg däremot god ut. Synd att det sabbades av den stereotypa och pinsamma produktionen. Jag tror varken programmet når målgruppen eller folk utöver vegetarisk/vegansk matkost.

Fick även höra kritik att maten var väldigt nischad dvs ovanlig inom vegankretsar.

Kändes som de försökte leta upp ingredienser som knappt går att få tag i.
Citera
2016-01-28, 10:30
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Fick även höra kritik att maten var väldigt nischad dvs ovanlig inom vegankretsar.

Kändes som de försökte leta upp ingredienser som knappt går att få tag i.

De är ju bloggare och de brukar få betalt för att presentera produkter.

Kanske får de smygspons även här i Statstelevisionen från nån importör av chiafrön och svart bönpasta?
Citera
2016-01-28, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
De är ju bloggare och de brukar få betalt för att presentera produkter.

Kanske får de smygspons även här i Statstelevisionen från nån importör av chiafrön och svart bönpasta?

Nu är ju varken chiafrön eller bönpasta någon udda veganmat, utan tvärt om mycket vanlig
Citera
2016-01-28, 13:29
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Just det där med maskrosen gav mycket wtf. Först lagade de till sin paj som för fdruflrsta såg skitäcklig ut, för det andra tillagad i en ugn som inte fanns och som sedan ingen åt av. Två sekunders tvtid fick den färdiga pajen.
Därefter snabbt klippt till näspussandet med maskrosen och tidernas mest erotiska tvstund med ett äpple.

Trubaduren på slutet fick mer tvtid än någon maträtt hittills har fått i programmet. I synnerhet denna "bolognese" vara ingredienser tydligen var begränsat till linser och hennes fantastiska gamla kruka med basilika.

Haha, jag var tvungen att kolla upp i recepten om pajerna verkligen skulle tillagas i ugnen då det var svårt att avgöra om fyllningen hade blivit bakad eller inte och eftersom svampstuvningen såg gråsvart ut och smuldegen likaså
Fick klart för mig att svampfyllningen inte varit inne i ugnen, men att smulpajen körts på 175 i ca 30 min.
Otroligt att något sådant basic inte kom med! Haha!!

Skönt med alla produktplaceringar också - Elenors kläder ligger inte i de lägre prisklasserna precis och stövlarna som hon håller upp o visar klart vilken socialgrupp en vegan ska tillhöra.

Kul också att vi blev upplysta om av Karolina att ingredienserna till rätterna var helt gratis och endast plockade o hämtade i skogen!! Blir kul o ge sig ut o plocka bönpastan - under mossan?- och kolla om det finns gott om kardemumma att skörda i år ??!!
Citera
2016-01-28, 13:38
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Nu är ju varken chiafrön eller bönpasta någon udda veganmat, utan tvärt om mycket vanlig

Okej, men för en svensson med blandkost är det råskumt. Meningen är väl att vi alla ska lockas att shoppa produkterna i programmet, inte bara de redan "frälsta"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in