Citat:
Ursprungligen postat av
core_
Just det där med maskrosen gav mycket wtf. Först lagade de till sin paj som för fdruflrsta såg skitäcklig ut, för det andra tillagad i en ugn som inte fanns och som sedan ingen åt av. Två sekunders tvtid fick den färdiga pajen.
Därefter snabbt klippt till näspussandet med maskrosen och tidernas mest erotiska tvstund med ett äpple.
Trubaduren på slutet fick mer tvtid än någon maträtt hittills har fått i programmet. I synnerhet denna "bolognese" vara ingredienser tydligen var begränsat till linser och hennes fantastiska gamla kruka med basilika.

Haha, jag var tvungen att kolla upp i recepten om pajerna verkligen skulle tillagas i ugnen då det var svårt att avgöra om fyllningen hade blivit bakad eller inte och eftersom svampstuvningen såg gråsvart ut och smuldegen likaså

Fick klart för mig att svampfyllningen inte varit inne i ugnen, men att smulpajen körts på 175 i ca 30 min.
Otroligt att något sådant basic inte kom med! Haha!!
Skönt med alla produktplaceringar också - Elenors kläder ligger inte i de lägre prisklasserna precis och stövlarna som hon håller upp o visar klart

vilken socialgrupp en vegan ska tillhöra.
Kul också att vi blev upplysta om av Karolina att ingredienserna till rätterna var helt gratis och endast plockade o hämtade i skogen!! Blir kul o ge sig ut o plocka bönpastan - under mossan?- och kolla om det finns gott om kardemumma att skörda i år ??!!