Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
Det var inga problem att åka vid 9.30-tiden. Störst problem var det vid 8-9 tiden då trafiken stannade av i centrum pga att bussarna tryckte ner snö i spåren som blev till is. Då spårvägen inte längre har egna snöplogar annat än de på ett par lastbilar så brukar man låta de äldre veteranspårvagnarna från Ringlinjen som kan förses med skrapor/plogar köra i spåren. Det var därför man såg så många veteranspårvagnar ute igår.
Nu reflekterar jag ju inte så mycket över hur det var just i centrala Göteborg. Då jag bor en bra bit utanför stan, i en kranskommun (tack och lov!) så är det huvudsakliga bekymret att ta sig
in till Göteborg dagar som i går. Jag följde löpande den rapportering som gavs huvudsakligen via media och då framkom att i stort sett alla större tillfartsvägar in till stan var igenproppade av mer eller mindre stillastående fordon från morgon till kväll.
Personligen skulle jag inte ha några problem att använda apostlahästarna för att ta mig till arbetsplatsen som ligger någorlunda centralt i Gbg, när jag väl kommer
in till stan. Endast c a 20 minuters promenad från exempelvis centralstationen. Baggis!
Gällande situationen i de mer centrala delarna, har jag inga egna erfarenheter från igår, endast den rapportering jag tagit del av via media.