2016-01-19, 08:26
Medlem
SpoonyOnes avatar
Ja vad säger man? Snow Day?

Snöat som bara den under natten och nu är folk fast överallt. Landvetter har slutat skicka plan, och universitetet är inställt allt är kaos.

Vad gör man nu då? Går ut och bygger snögubbe? Bygger fort inomhus och skiter i att gå ut på hela dagen?

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....aos-i-goteborg
Citera
2016-01-19, 08:30
Medlem
Kanske kommer som en chock för vissa men sanningen är att Göteborg geografiskt ligger i norra europa och det förekommer oftast snöfall mellan nov-mars.
Citera
2016-01-19, 08:32
Medlem
Tror det bara är nu på morgonen det är kaos, snart är det plogat överallt och trafiken går som vanligt.

Detta grejar vi..

Update:

Två dagar senare.. fortfarande stopp överallt..

Update:

Nu har det gått en vecka, allt går som vanligt tack vare ett töväder som kom förbi.
Citera
2016-01-19, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleit
Kanske kommer som en chock för vissa men sanningen är att Göteborg geografiskt ligger i norra europa och det förekommer oftast snöfall mellan nov-mars.

Göteborg får inte mycket snö, klimatet är rätt milt, för att ligga på dessa breddgrader. Första snön i år kom för kanske 10 dagar sedan, eller ja, det snöade en gång i December, men det smälte ju bort på en halvtimme. Det snöade ordentligt igår kväll, jag och tjejen tog en kvällspromenad, och då var det bra drag, jag bor på gångavstånd från kontoret, så det har inte varit några problem att ta sig hit.

Citat:
Normalt antal dygn med snötäcke per år
http://www.smhi.se/klimatdata/meteor...-per-ar-1.7937

När jag var liten, 1995, stängde allt ner, då lekte vi snöbollskrig, så det är väl en grej man kan göra!
Sedan lite varm choklad och hett sex för att återfå värmen!
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-01-19 kl. 08:51.
Citera
2016-01-19, 08:53
Medlem
Studsbolls avatar
Göteborg stad är efterblivna då det gäller snö. Varje gång är det samma visa. Tjugo centimeter snö och så utropar de katastrof och kaos samt ställer in lokaltrafiken. Alla norr om götet skrattar åt dem...
Citera
2016-01-19, 08:57
Medlem
Själv kommer jag inte ens ut på vägen med min bil eftersom plogaren dröjer. Efterlyser lite bättre information om läget i kollektivtrafiken. Min resrutt är komplicerad och ställer mig inte på chans och väntar på spårvagnar och bussar på linjer som kanske inte ens trafikeras.
Citera
2016-01-19, 09:36
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleit
Skojar du? Har inget med det att göra..Snö är ovanligt i Göteborg överlag. Iaf större mängder som lägger sig.

Finns många ställen långt söderut i Europa som har strängare vintrar.
Citera
2016-01-19, 09:44
Medlem
Stratocaster68s avatar
Den här stadens beredskap vid dessa snöoväder är fanimig helt åt helvete. Har i stort sett stått still i 2 timmar mellan sträckan Surte och Gamlestan.

Allt kan avgå.
Citera
2016-01-19, 09:51
Medlem
För mig är det helt obegripligt att en svensk stad kan stanna upp pga snö.

Jag har varit med om många snörika vintrar, uppe i Norrbotten. Man får gräva fram bilen, och hjälpa varandra. Men inte fan stannar man hemma från jobbet. I värsta fall får man gå. Ja, om man nu inte har typ en mil förstås.

Det sker lite olyckor förstås, man får skador på bilen i värsta fall. Men inget värre än så.
Citera
2016-01-19, 10:21
Medlem
sonicguides avatar
På Västtrafiks hemsida ser det ju ut som om allt möjligt är inställt. Det verkar dock som om SJ:s Malmö-Gbg inte har några problem och därmed borde pendeln från Kungsbacka också fungera. Beredskapen för snö här i Göteborg är lika konstig som planeringen av vägar här. Tre trafikljus inom loppet av 100 meter är på många ställen mer regel än undantag.
Citera
2016-01-19, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Skojar du? Har inget med det att göra..Snö är ovanligt i Göteborg överlag. Iaf större mängder som lägger sig.

Finns många ställen långt söderut i Europa som har strängare vintrar.

Det är ingen ursäkt, detta är inte USA. En svensk stad ska inte lamslås pågrund av snö. Detta är ju ett stort jävla skämt.
Citera
2016-01-19, 10:29
Medlem
SpecialEditions avatar
Som sagt, alla norr om Mälaren skrattar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in