2016-01-19, 22:17
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Ungdomar som vill vara kända till varje pris. Nu har jag enbart sett ett fåtal avsnitt när serien gick på SVT. Det är samma typ av människor som söker sig till Big Brother och tror att det går att tjäna pengar utan att lyfta ett finger. Vägrar jobb så länge det inte är ett vd jobb. Föräldrarna egentligen som är misslyckade och helt lyckats med att curla sönder sina barn. Jag är nog hård.

Kolla in brittiska versionen på Youtube. Det går att vara ung och misslyckad.
Fast du utgick ju inte från deltagarna i inlägget jag citerade dig. Du utgick från att det är misslyckade personer som kollar på andra misslyckade personer för att känna sig bättre. Jag tror inte att ett VD-jobb skulle passa dessa individer heller. Om det inte är typ VD för sin egen blogg eller nåt.
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-konto
Vet inte vad som är värst, ungdomar som söker dit eller föreldrar som skämmer ut sig i tv... Det är ju ändå föreldrarna som det är mest fel på..

Hahahaha såg nu att jag har en av deltagarna i bekantskapskretsen
Du får gärna berätta mer.
Citera
2016-01-20, 10:19
Medlem
AndersM79s avatar
Var det inte för detta programmet de visade trailern med killen som aldrig klippt naglarna själv?
Citera
2016-01-20, 11:45
Medlem
Westridges avatar
Såg förut den amerikanska förlagan av detta. Men där var det verkligen unga rika som var bortskämda. De levde helt i sin egen värld kan man lugnt säga.
En kille hade t.ex ingen koll på hur kläder blev tvättade. Han lämnade kläderna på golvet i sitt rum och på morgonen så var de tvättade och strukna. Han anade att tjänstefolket hade ett finger med i spelet
Att folk gick till ett jobb var för dem helt okänt. De trodde de flesta tillverkningsjobb var utförda av robotar (jo de förstod att något måste tillverka grejerna)

Misstänker att TV3s variant handlar om bara lata ungar
Citera
2016-01-20, 18:45
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Ge oss alla detaljer och smaskigheter!

Citat:
Ursprungligen postat av PussyLiquor
Fast du utgick ju inte från deltagarna i inlägget jag citerade dig. Du utgick från att det är misslyckade personer som kollar på andra misslyckade personer för att känna sig bättre. Jag tror inte att ett VD-jobb skulle passa dessa individer heller. Om det inte är typ VD för sin egen blogg eller nåt.

Du får gärna berätta mer.
Handlar uppenbarligen om uppmärksamhet och skådespeleri. Tydligen har personen blivit bortskämnd lagom tills programet skulle spelas in och den har gått all in på det. Tror målet är att bli en b-kändis med allt vad förmåner det har och det är inte första gången personen är med i tv.
Citera
2016-01-20, 19:03
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Detta ska jag se sen när det börjar. Fyfan vilka människor det finns som är runt min ålder.
Citera
2016-01-20, 22:52
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge
Såg förut den amerikanska förlagan av detta. Men där var det verkligen unga rika som var bortskämda. De levde helt i sin egen värld kan man lugnt säga.
En kille hade t.ex ingen koll på hur kläder blev tvättade. Han lämnade kläderna på golvet i sitt rum och på morgonen så var de tvättade och strukna. Han anade att tjänstefolket hade ett finger med i spelet
Att folk gick till ett jobb var för dem helt okänt. De trodde de flesta tillverkningsjobb var utförda av robotar (jo de förstod att något måste tillverka grejerna)

I trailern till TV3s upplaga så visas ett klipp där en av deltagarna påstår att han inte vet hur en tvättmaskin fungerar. Kan ju betyda att mycket av det som utspelar sig i det här programmet kanske är scriptat och taget från andra upplagor av samma koncept.

Vad heter den amerikanska upplagan?
Citera
2016-01-21, 03:59
Medlem
Vaktarinnans avatar
Ja herregud säger jag bara, har precis kollat igenom Michaela Åkessons facebook.
Kan inte påstå att intrycket av henne blev bättre, precis som ni säger dom lever i en fantasibubbla.
Föräldrarna gör dom verkligen inte en tjänst, och det värsta av allt, många av dem blir ju B-kändisar efter detta och kommer dyka upp lite var stans.
Citera
2016-01-22, 01:01
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaktarinnan
Ja herregud säger jag bara, har precis kollat igenom Michaela Åkessons facebook.
Kan inte påstå att intrycket av henne blev bättre, precis som ni säger dom lever i en fantasibubbla.
Föräldrarna gör dom verkligen inte en tjänst, och det värsta av allt, många av dem blir ju B-kändisar efter detta och kommer dyka upp lite var stans.
Den jag känner till som är med i programmet är likadan i sociala medier sen programet spelades in. Med det menar jag att flera av dom antagligen lever sig in i rollen nu medans dom är aktuella för att få uppmärksamhet. Sen när programmet är slut så återgår dom till det normala med en förhoppning om fler följare..
Citera
2016-01-22, 03:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge

Rikedom har inget med att göra om man är bortskämd och curlad eller inte. Att skämma bort och curla sina ungar är liksom medelklasssport. Dessutom är originalet brittiskt, inte amerikanskt. Young, dumb and living off mum heter det. Hade du sett dom två svenska säsongerna så hade du sett att det är precis lika illa här.

Citat:
Ursprungligen postat av PussyLiquor
I trailern till TV3s upplaga så visas ett klipp där en av deltagarna påstår att han inte vet hur en tvättmaskin fungerar. Kan ju betyda att mycket av det som utspelar sig i det här programmet kanske är scriptat och taget från andra upplagor av samma koncept.
Jag har en kompis som var en bra bit över 25 innan hade använde en tvättmaskin första gången.
Citat:
Vad heter den amerikanska upplagan?
Inget, det finns ingen amerikansk version. Det närmaste jag kan komma är My Sweet 16 på Mtv.
https://en.wikipedia.org/wiki/Young,...Living_Off_Mum
Citera
2016-01-22, 06:06
Medlem
Minns att jag såg ett avsnitt av det här för några år sen, tyckte det var jätteorättvist mot dem att be dem städa utan att ens förklara vad alla jävla hittepåmedel och städmanicker gör. Vem vill ha en nybörjare som skrubbar porslin med en raspig tvättsvamp till ex då går ju skiten sönder?
Citera
2016-01-22, 06:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekantshatt
Minns att jag såg ett avsnitt av det här för några år sen, tyckte det var jätteorättvist mot dem att be dem städa utan att ens förklara vad alla jävla hittepåmedel och städmanicker gör. Vem vill ha en nybörjare som skrubbar porslin med en raspig tvättsvamp till ex då går ju skiten sönder?
Det är ju just det som är poängen med serien. Jag kunde tvätta och i alla fall steka falukorv och makaroner när jag var 12. Det här är är alltså individer som är i åldrar där man förväntas börja flytta hemifrån och ta hand om sig själv. Vidare så står på förpackningarna på allt från grönsåpa till maskindiskmedel innehåller instruktioner om både hur och var man ska använda sakerna. Man förväntas även kunna förstå att en raspig yta inte är så bra för porslin. Saker man har lärt sig genom att föräldrarna har tagit sitt ansvar och gjort en redo för världen. Det är alltså inte bara ungarnas fel.

Jag känner bara att det måste vara jobbigt att vara så beroende av andra människor hela jävla tiden. Är mamma och pappa med i sängen också liksom?
Citera
2016-01-22, 18:05
Medlem
t3x5s avatar
Har Miranda Lagerstedt varit med i något annat tidigare? Hon känns väldigt bekant på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in