Citat:
Ursprungligen postat av
PussyLiquor
Då var det dags igen: en ny omgång av bortskämda snorungar som ska porträtteras, och i underhållningsformat, rehabiliteras till vanliga ungdomar med arbetsmoral och ansvarskänsla. Tänkte initialt när jag såg trailern på TV nyss att vad fan är det som får dessa TV-producenter att fortsätta investera pengar i dessa skitprogram - var finns intresset?
Det är naturligtvis för att det är billigt att producera dessa program. Med så många kanaler som behöver konkurrera om tittarna gäller det att hålla nere kostnaderna, så det vi får är sånt här skräp, matlagningsprogram och reality-serier...
Sen är dessa ungar säkert ganska fattiga. Det lär väl inte röra sig om någon som får 70 000 kr i månaden av pappa och hyran betald, och spenderar dagarna med shopping-weekends i världens storstäder..
Föräldrar av undre medelklass som lever i någon sorts fantasibubbla och vill ge sina barn det dom inte hade själva när dom var yngre... (och får jobba arslet av sig för det) Sen snorungar som lever i en fantasibubbla där dom inbillar sig att dom är medelklass och desperat söker den statusen, när dom i själva verkar har små möjligheter till att få annat än simpla arbeten till minimilön på McDonalds och ICA... Deltagarna blundar så hårt för att verkligheten inte ska komma ifatt... För.. ingen vidare utbildning, arbetslös, inte i närheten av att få modellkontrakt..., etc. Förnekelse.
Citat:
Här i denna blogg kommer ni att få följa mig och min livsstil som antagligen kommer göra många avundsjuka eller uppretade, men som jag alltid sagt; livet är orättvist för somliga, även kallade fattigjon!