2016-01-19, 01:53
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
en 23 åring seriöst!? Hur patetiskt kan man bli om man är 23 år och är med i sådant program. Blir fan arg bara att tänka på det!! Skulle vilja se ett sådant program kombinerat med robinson. Ett gäng brats är tvungna att klara sig 1 månad ensamma på en öde ö. De måste överleva eller dö
Jag vet inte vad som är värst: vara med i sånt här program, söka till ett sånt här program, anmäla sitt barn till ett sånt här program eller jobba med att leta reda på deltagare till ett sånt här program. Oavsett så är det jävligt bekymmersamt att det fortfarande görs program som detta. En av deltagarna skriver på tv3-bloggen att hon får ta emot skit från folk som kommenterar på hennes blogg. Och visst, det kanske hon får också; men vad fan förväntar man sig om man anmäler sig frivilligt till ett program som kretsar kring ett jävligt korkat och hjärndött koncept. Du kommer ju inte bli hyllad för att vara en inflytelserik och insiktsfull person med goda livskunskaper att dela med dig av till den målgrupp som detta program främst riktar sig åt.

Sen även att samma deltagare berättar om hur bra hennes mamma har varit och är. Jag tycker inte det spelar någon roll om man ger barnet kärlek och materiella saker om man inte kan skänka barnet sunt förnuft och ett eget-ansvar som handlar om att kunna försörja sig själv och ta vara på vad livet faktiskt har att erbjuda.

Men de kanske växer upp en dag också ... vad vet jag.
Citera
2016-01-19, 02:02
Citat:
Ursprungligen postat av PussyLiquor
Jag vet inte vad som är värst: vara med i sånt här program, söka till ett sånt här program, anmäla sitt barn till ett sånt här program eller jobba med att leta reda på deltagare till ett sånt här program. Oavsett så är det jävligt bekymmersamt att det fortfarande görs program som detta. En av deltagarna skriver på tv3-bloggen att hon får ta emot skit från folk som kommenterar på hennes blogg. Och visst, det kanske hon får också; men vad fan förväntar man sig om man anmäler sig frivilligt till ett program som kretsar kring ett jävligt korkat och hjärndött koncept. Du kommer ju inte bli hyllad för att vara en inflytelserik och insiktsfull person med goda livskunskaper att dela med dig av till den målgrupp som detta program främst riktar sig åt.

Sen även att samma deltagare berättar om hur bra hennes mamma har varit och är. Jag tycker inte det spelar någon roll om man ger barnet kärlek och materiella saker om man inte kan skänka barnet sunt förnuft och ett eget-ansvar som handlar om att kunna försörja sig själv och ta vara på vad livet faktiskt har att erbjuda.

Men de kanske växer upp en dag också ... vad vet jag.

kollade precis trailern vilka jävla stolpskott alla brats översminkade fjollor. Det man kan glädjas åt är att folk skrattar åt dem och tycker att de är patetiska.
Citera
2016-01-19, 02:20
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Ruggigt nice att detta program gör comeback i rutan! diggade det när det gick senast i SVT. Perfekt program att slökolla på
Citera
2016-01-19, 03:17
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Jag vet inte vad som är värst: vara med i sånt här program, söka till ett sånt här program, anmäla sitt barn till ett sånt här program eller jobba med att leta reda på deltagare till ett sånt här program.

Värst är att se på programmet.
Citera
2016-01-19, 03:40
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
kollade precis trailern vilka jävla stolpskott alla brats översminkade fjollor. Det man kan glädjas åt är att folk skrattar åt dem och tycker att de är patetiska.
En av tjejerna, Michaela, ger mig intrycket av att leva i någon slags jävla bubbla. Skriver som ett cp gör hon också.
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Värst är att se på programmet.
Måste nog erkänna att jag säkert kommer se skiten på ViaPlay sen.
Citera
2016-01-19, 04:00
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Då var det dags igen: en ny omgång av bortskämda snorungar som ska porträtteras, och i underhållningsformat, rehabiliteras till vanliga ungdomar med arbetsmoral och ansvarskänsla. Tänkte initialt när jag såg trailern på TV nyss att vad fan är det som får dessa TV-producenter att fortsätta investera pengar i dessa skitprogram - var finns intresset?

http://www.tv3.se/ung-och-bortskamd

Misslyckade människor vill se andra misslyckade människor på tv för att få känna sig lite bättre. Därför program som Paradise Hotel och Ung och Bortskämd lockar. Programmen ger alltid en möjlighet att locka till sin blogg. Kom in och följ mig på min blogg så ni får se dagens outfit och dagens måltider. Gissa min avförings färg efter dagens måltider.
Citera
2016-01-19, 04:08
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Misslyckade människor vill se andra misslyckade människor på tv för att få känna sig lite bättre. Därför program som Paradise Hotel och Ung och Bortskämd lockar. Programmen ger alltid en möjlighet att locka till sin blogg. Kom in och följ mig på min blogg så ni får se dagens outfit och dagens måltider. Gissa min avförings färg efter dagens måltider.
Med den utgångspunkten så måste jag bara fråga: hur många tonåringar idag är egentligen misslyckade? För det är ju den målgruppen som jag antar att producenterna vänder sig till. En brud på 17 år skulle jag knappast kalla misslyckad. Oavsett vad han eller hon tror sig veta så har livet inte ens börjat i den åldern.
Citera
2016-01-19, 04:20
Medlem
Citat:
Då var det dags igen: en ny omgång av bortskämda snorungar som ska porträtteras, och i underhållningsformat, rehabiliteras till vanliga ungdomar med arbetsmoral och ansvarskänsla. Tänkte initialt när jag såg trailern på TV nyss att vad fan är det som får dessa TV-producenter att fortsätta investera pengar i dessa skitprogram - var finns intresset?
Det är naturligtvis för att det är billigt att producera dessa program. Med så många kanaler som behöver konkurrera om tittarna gäller det att hålla nere kostnaderna, så det vi får är sånt här skräp, matlagningsprogram och reality-serier...

Sen är dessa ungar säkert ganska fattiga. Det lär väl inte röra sig om någon som får 70 000 kr i månaden av pappa och hyran betald, och spenderar dagarna med shopping-weekends i världens storstäder..

Föräldrar av undre medelklass som lever i någon sorts fantasibubbla och vill ge sina barn det dom inte hade själva när dom var yngre... (och får jobba arslet av sig för det) Sen snorungar som lever i en fantasibubbla där dom inbillar sig att dom är medelklass och desperat söker den statusen, när dom i själva verkar har små möjligheter till att få annat än simpla arbeten till minimilön på McDonalds och ICA... Deltagarna blundar så hårt för att verkligheten inte ska komma ifatt... För.. ingen vidare utbildning, arbetslös, inte i närheten av att få modellkontrakt..., etc. Förnekelse.

Citat:
Här i denna blogg kommer ni att få följa mig och min livsstil som antagligen kommer göra många avundsjuka eller uppretade, men som jag alltid sagt; livet är orättvist för somliga, även kallade fattigjon!

Citera
2016-01-19, 05:03
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Det är naturligtvis för att det är billigt att producera dessa program. Med så många kanaler som behöver konkurrera om tittarna gäller det att hålla nere kostnaderna, så det vi får är sånt här skräp, matlagningsprogram och reality-serier...

Sen är dessa ungar säkert ganska fattiga. Det lär väl inte röra sig om någon som får 70 000 kr i månaden av pappa och hyran betald, och spenderar dagarna med shopping-weekends i världens storstäder..

Föräldrar av undre medelklass som lever i någon sorts fantasibubbla och vill ge sina barn det dom inte hade själva när dom var yngre... (och får jobba arslet av sig för det) Sen snorungar som lever i en fantasibubbla där dom inbillar sig att dom är medelklass och desperat söker den statusen, när dom i själva verkar har små möjligheter till att få annat än simpla arbeten till minimilön på McDonalds och ICA... Deltagarna blundar så hårt för att verkligheten inte ska komma ifatt... För.. ingen vidare utbildning, arbetslös, inte i närheten av att få modellkontrakt..., etc. Förnekelse.

Det är den här slags underkastelse som föräldrar idag drabbas av likt en depression. De låter sig dikteras av sina barn som om de vore frälsaren i nöden som ploppade ut ur fittan för x antal år sedan. Den där Tim står liksom på en "penthousevåning" och spottar ner på ett miljonprogram och jag antar att det är en cynisk provokation på hur många rika ser på de av "lägre standard".

Men sen kollar jag vidare och det verkar inte alls finnas något underliggande. Utan det här verkar bara vara en taktlös handling i ett liv där allt kretsar kring pengar. Spelar ingen roll hur många kukar den snubben kommer få i röven under sitt liv. På insidan kommer han alltid ändå vara tom.
Citera
2016-01-19, 11:24
Medlem
Klappars avatar
Det värsta med den här sortens program är att dom kommer gå från lata bortskämda snorungar till att verkligen få det där toppjobbet med bra betalt som dom sitter och väntar på. Dom lär sig alltså ingenting egentligen utan får bara gratis reklam. Se bara på Daniel Paris eller vad han heter, han brukar man se i tv rätt ofta och har en del följare på sin blogg som han säkert tjänar en del på.

Som någon skrev tidigare så handlar det om vanlig arbetarklass, föräldrar som hade dåligt med pengar som barn och vill ge sina barn det dom inte hade. Problemet är bara att dom överdriver så hårt och tävlar med andra föräldrar om att sina egna ska ha det bästa.
Citera
2016-01-19, 11:53
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-konto
Hahahaha såg nu att jag har en av deltagarna i bekantskapskretsen

Ge oss alla detaljer och smaskigheter!
Citera
2016-01-19, 20:58
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Med den utgångspunkten så måste jag bara fråga: hur många tonåringar idag är egentligen misslyckade? För det är ju den målgruppen som jag antar att producenterna vänder sig till. En brud på 17 år skulle jag knappast kalla misslyckad. Oavsett vad han eller hon tror sig veta så har livet inte ens börjat i den åldern.

Ungdomar som vill vara kända till varje pris. Nu har jag enbart sett ett fåtal avsnitt när serien gick på SVT. Det är samma typ av människor som söker sig till Big Brother och tror att det går att tjäna pengar utan att lyfta ett finger. Vägrar jobb så länge det inte är ett vd jobb. Föräldrarna egentligen som är misslyckade och helt lyckats med att curla sönder sina barn. Jag är nog hård.

Kolla in brittiska versionen på Youtube. Det går att vara ung och misslyckad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in