2016-01-18, 23:54
Medlem
PussyLiquors avatar
Då var det dags igen: en ny omgång av bortskämda snorungar som ska porträtteras, och i underhållningsformat, rehabiliteras till vanliga ungdomar med arbetsmoral och ansvarskänsla. Tänkte initialt när jag såg trailern på TV nyss att vad fan är det som får dessa TV-producenter att fortsätta investera pengar i dessa skitprogram - var finns intresset?

http://www.tv3.se/ung-och-bortskamd
Citera
2016-01-18, 23:57
Medlem
Applequeen-mss avatar
Åh saknat dedär, kollade när det gick på SVT1, mest för underhållandet, inte för att man håller med dem, de känns dock väldigt tillgjort i många fall, som för länge sedan när någon farsa gjorde ungens läxor, kan inte tänka mig många föräldrar som tycker det är något normalt alls.
Jag hoppas mer än hälften är iscensatt och att folk inte är så dumma de speglar sig vara.

Det är ju knappast på något sätt "häftigt" att vara inkompetent, inte kunna ta ansvar eller städa, eller jobba som 20 åring. I den åldern bör man väl vilja vara sitt bästa, mest mogna och komma ut i arbetslivet och kunna jobba sig mot bra jobb och stadig ekonomi.. Men kanske inte alla i min ålder som tänker så.
Citera
2016-01-18, 23:57
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PussyLiquor
Då var det dags igen: en ny omgång av bortskämda snorungar som ska porträtteras, och i underhållningsformat, rehabiliteras till vanliga ungdomar med arbetsmoral och ansvarskänsla. Tänkte initialt när jag såg trailern på TV nyss att vad fan är det som får dessa TV-producenter att fortsätta investera pengar i dessa skitprogram - var finns intresset?

http://www.tv3.se/ung-och-bortskamd

Folk helt enkelt älskar att se korkade ungdomar göra bort sig i tv på bästa sändningstid, kolla bara Paradise hotel som sänds år efter år, och säkert även en mängd andra program.
Citera
2016-01-19, 00:00
Medlem
Applequeen-mss avatar
" Namn: Michaela Åkesson
Ålder: 19
Bor: Malmö
Michaela bor hos mamma Yvonne för att det är bekvämt. Hon gör ingenting för att hjälpa till hemma och kräver att hennes mamma ska finnas till hands för henne och hennes behov. Frukosten ska serveras på sängen och gör den inte det blir Michaela sur. Hon har aldrig arbetat utan får pengar av sin mamma och det mesta går till kläder, smink och att fika. Michaela får nästan abstinens när hon inte får fikabröd och fikar två till tre gånger om dagen."

.. Vet inte om hon är bortskämd eller bara mycket fet..
Citera
2016-01-19, 00:01
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Folk helt enkelt älskar att se korkade ungdomar göra bort sig i tv på bästa sändningstid, kolla bara Paradise hotel som sänds år efter år, och säkert även en mängd andra program.
Har aldrig förstått mig på premissen av PH om jag ska vara ärlig. Känns som en ursäkt för att få tillbringa en säsong med att visa lyteskomik på tv för allmän beskådning. Känns en aning bedrövligt att man inte kan komma på nya tv-koncept, 2016.
Citera
2016-01-19, 00:09
Medlem
PussyLiquors avatar
Lite info om deltagarna:

De skriver varsin blogg på TV3s hemsida om programmet också. Kanske är värt att ta sig en titt för att lära känna dessa begåvningar ännu mer.
Citera
2016-01-19, 00:46
Medlem
FredrikSahlins avatar
"Var hälsade, sossar & annat löst folk!" - Tim ~22 bor hemma med mamma.

Michaela Åkesson 150 kg. Bortskämd för hennes föräldrar vet att slutet är nära. Börja träna snälla söta rara.

Mjae, bortskämda, absolut. Känns dock inte som det finns någon vidare lyx i deras liv. Jag förväntade mig riktigt rika människor.
Citera
2016-01-19, 00:58
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikSahlin
"Var hälsade, sossar & annat löst folk!" - Tim ~22 bor hemma med mamma.

Michaela Åkesson 150 kg. Bortskämd för hennes föräldrar vet att slutet är nära. Börja träna snälla söta rara.

Mjae, bortskämda, absolut. Känns dock inte som det finns någon vidare lyx i deras liv. Jag förväntade mig riktigt rika människor.
Lyx enligt dessa individer betyder väl kort och gott att ha friheten till att få det man vill ha, gå vart man vill och göra vad man vill. Fast jag tror även det sistnämnda där har en viss begränsning. Kollar man på deras blogg eller Instagram så ser man ju att de knappast vältrar sig i lyx. Hade ju varit en annan sak om deras föräldrar hade stora jävla lyxkåkar och en genomsnittlön på 127K i månaden. Då hade jag unnat de epitetet "lyxbarn". Men deras lyx består bara i att konsumera alkohol som vem som helst kan göra. Att någon annan står för notan betyder knappast ett liv i lyx.
Citera
2016-01-19, 01:08
Medlem
https://www.instagram.com/p/BANNwhfljrW/

"Överklass"-provokatör har vi sett förr, kan bli kul att se reaktioner
Citera
2016-01-19, 01:14
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
https://www.instagram.com/p/BANNwhfljrW/

"Överklass"-provokatör har vi sett förr, kan bli kul att se reaktioner
Tydligen bög också.
Citera
2016-01-19, 01:36
en 23 åring seriöst!? Hur patetiskt kan man bli om man är 23 år och är med i sådant program. Blir fan arg bara att tänka på det!! Skulle vilja se ett sådant program kombinerat med robinson. Ett gäng brats är tvungna att klara sig 1 månad ensamma på en öde ö. De måste överleva eller dö
Citera
2016-01-19, 01:52
Medlem
Nytt-kontos avatar
Vet inte vad som är värst, ungdomar som söker dit eller föreldrar som skämmer ut sig i tv... Det är ju ändå föreldrarna som det är mest fel på..

Hahahaha såg nu att jag har en av deltagarna i bekantskapskretsen
Senast redigerad av Nytt-konto 2016-01-19 kl. 01:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in