2016-01-22, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreshMilk
Vill också veta vem käringen är
Enligt vad vissa menar så borde det inte vara så svårt att ringa in henne då hon ska ha delat hushåll såväl som föräldraskap med J under många år.

Kan någon verifiera detta?

Jag får mycket skvaller öht om vad huvudmännen hittat på tidigare i livet, vad deras släktingar gör eller gjort, hur trevliga/otrevliga de upplevts av vissa, bla bla bla.
Jag bryr mig inte nämnvärt om vad de är för sorts filurer egentligen utan är mest nyfiken på själva händelsen. Med det som hittills framkommit så kan ingen på allvar mena att besöken varit ämnade något annat än att hota och/eller skada. Om J verkligen bara ville ta kontakt med A för att tala ut så är oannonserade besök på fyllan i sällskap med kända kriminella inte rätt väg att gå. Tydligen hade kvinnan i dramat dessutom ringt och förvarnat A om att han skulle få besök av mycket obehaglig karaktär. Sammantaget hade A enligt min mening all anledning att förvänta sig bekymmer och enligt vad vissa menar så var Js uppförande vid besöket allt annat än trevligt. Vi får väl se senare av de samlade vittnesmålen vilka slutsatser man kan dra om uppsåtet, vad som mer exakt utspelade sig och hur lagen ser på deras respektive agerande.
Citera
2016-01-22, 09:09
Medlem
Killen som körde bilen heter M*rten (*o) Bou*in (*v) har jag fått höra. Att Chri*ter skulle varit med stämmer inte, iaf inte vid detta tillfälle.
Honan som ni kallar henne heter Anni*a (*c) Johan*son (*s) , vad jag fått höra så arbetar hon som dagis fröken i Svenljunga. Det är kanske där hon träffat A

Enligt rykten, så är A besläktad med en familj som heter F*lchenberg (*a) i Svenljunga, de åker dit för diverse våldsbrott med jämna mellanrum, så A:s agerande i detta är ju kanske inte så konstigt om det nu ligger i släkten där man handlar först och tänker sen

Är ej från staden Svenljunga , men har bekanta som verkar vara väldigt involverade i historien.
Citera
2016-01-22, 11:08
Medlem
OBS!!!!
CHRISTER PERSSON HAR ABSOLUT INTE VARIT MED!!! HAN HAR INGET MED DETTA ATT GÖRA ÖVERHUVUDTAGET!! LIKASÅ HAR HAN ALDRIG VARIT INBLANDAD I NÅGON SKOTTLOSSNING, ELLER BLIVIT UPPSAGD PGA STÖLD!!!! Tänk på att Ni förstör liv genom att skriva om sånt Ni inte har någon som helst aning om eller bara "tror"! SKÄRPNING!!!
Citera
2016-01-22, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffen123
OBS!!!!
CHRISTER PERSSON HAR ABSOLUT INTE VARIT MED!!! HAN HAR INGET MED DETTA ATT GÖRA ÖVERHUVUDTAGET!! LIKASÅ HAR HAN ALDRIG VARIT INBLANDAD I NÅGON SKOTTLOSSNING, ELLER BLIVIT UPPSAGD PGA STÖLD!!!! Tänk på att Ni förstör liv genom att skriva om sånt Ni inte har någon som helst aning om eller bara "tror"! SKÄRPNING!!!
Vet du vem som var med J vid det första besöket då? Om ens någon?
Citera
2016-01-22, 11:58
Medlem
Det lutar åt att det var den oskyldiga chauffören som ringde snuten? Det är ju faktiskt riktigt förståeligt givet hans situation.
Hur i helvete kan det ta en timme för miss piggy att komma till platsen? Hade någon haft lust, så skulle ju till och med kropparna kunnat vara skjutna och undangömda.
Hur lång är resan för någon som vet?

Min obetydliga åsikt om saken lyder;
Rätt av Anders om Jimmy kom dit för att slåss, har han och ett gäng varit på hembesök tidigare har A all rätt i världen att sätta sig respekt och visa vem som bestämmer på gården. Om J bara ville prata så var det ju rätt så fegt.
Kan man knulla någon annans flicka så får man ta konsekvenserna som en man. Men va fan vet jag.
Citera
2016-01-22, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Det lutar åt att det var den oskyldiga chauffören som ringde snuten? Det är ju faktiskt riktigt förståeligt givet hans situation.
Det är flera som hävdat det och en av få påståenden jag vågar ta för någon sorts sanning.
Man kan väl som mest lasta honom för att ha varit något naiv. Vad trodde han att det skulle bli för något sorts besök?
Citera
2016-01-22, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Svenljunga by är som en parodi på stefan och krister. Bor ju fan bara hill Billys där ok en och annan A-traktor samt någon övervintrad raggare och bönder med tillhörande kärringar.

Bor inte den numera före detta Bandidos presidenten i Svenljunga numer med?
Citera
2016-01-22, 13:53
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggig
Bor inte den numera före detta Bandidos presidenten i Svenljunga numer med?
Vet faktiskt inte då det är ett tag sedan jag var i byn sist. Så det får nog någon boende i fråga svara på.
Citera
2016-01-22, 17:49
Medlem
urmamaspimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Min obetydliga åsikt om saken lyder;
Rätt av Anders om Jimmy kom dit för att slåss, har han och ett gäng varit på hembesök tidigare har A all rätt i världen att sätta sig respekt och visa vem som bestämmer på gården. Om J bara ville prata så var det ju rätt så fegt.
Kan man knulla någon annans flicka så får man ta konsekvenserna som en man. Men va fan vet jag.

Andreas, inte Anders.

"Sätta sig i respekt och visa vem som bestämmer på gården"?
"någon annans flicka"?
"ta konsekvenserna som en man"?

Är du född på 1800-talet?

Tjejen har en egen kropp och ett eget liv och råder faktiskt över sig själv, blir man försmådd skall man ta det som en man, inte leta upp någon annan att rikta sin ilska mot.
Att svinga basebollträn och järnrör är väl inget en civiliserad "riktig man" ägnar sig åt, bara sinnessvaga missförstådda unga arga män.

Jag sätter min nötta banjo på att samtliga inblandade i den här historien är "sverigevänner" med dålig impulskontroll och T-shirts med texten "riktiga män lukar diesel", det passar liksom in i bilden...
Citera
2016-01-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urmamaspimp
Andreas, inte Anders.

"någon annans flicka"?

Tjejen har en egen kropp och ett eget liv och råder faktiskt över sig själv, blir man försmådd skall man ta det som en man, inte leta upp någon annan att rikta sin ilska mot.
Att svinga basebollträn och järnrör är väl inget en civiliserad "riktig man" ägnar sig åt, bara sinnessvaga missförstådda unga arga män.

Jag sätter min nötta banjo på att samtliga inblandade i den här historien är "sverigevänner" med dålig impulskontroll och T-shirts med texten "riktiga män lukar diesel", det passar liksom in i bilden...

När nu SD är största parti bland män i landet så krävs väl knappast en Einstein för att räkna ut sannolikheten för att inblandande är SD-röstare. Kör upp din nötta banjo där solen inte skiner eller där bara asylsökande gör besök under spelat motstånd din dåre!
Citera
2016-01-22, 23:15
Medlem
urmamaspimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zbgj
När nu SD är största parti bland män i landet så krävs väl knappast en Einstein för att räkna ut sannolikheten för att inblandande är SD-röstare. Kör upp din nötta banjo där solen inte skiner eller där bara asylsökande gör besök under spelat motstånd din dåre!

Har du fått en nött banjo på din ömma tå?
Citera
2016-01-23, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urmamaspimp
Andreas, inte Anders.

"någon annans flicka"?

Lol. Du läser visst det du vill läsa, jävla tomte. En annan inte lika sinnessvag människa som dig hade förstått att det var skrivet med glimten i ögat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in