Citat:
Ursprungligen postat av
Klotet88
Har läst denna tråden och blev lite nyfiken för att jag kommer från Svenljunga från början och känner till de inblandade människorna, Tycker inte riktigt att allt stämmer så jag bestämde mig för att ta reda på vad som egentligen hänt för man åker ju inte upp till någon med ett bollträ och ska slåss om det så kallade offret är en duvunge.
Följande har hänt!
Kvinnan har varit otrogen, Jimmy har fått skjuts av en kompis (En två barns pappa som inte är kriminell eller hänger på mc klubbar) då han själv inte har kunnat köra pga bakfylla, detta gjordes för att han ville prata med Andreas och reda ut vad som händer då han inte litar på sin sambo. Andres ska då upplevt situationen som hotfull och blivit livrädd, tagit fram ett gevär och avlossat några skott in i bilen (hur man nu kan göra det om man är en sådan duvunge och dessutom har sina barn hemma) Istället för att ringa polisen det är ju trots han som är "offret" eller? Rena turen att han inte träffade den stackars två barns pappan som körde bilen då han satt kvar i bilen. De har bara varit två personer som åkt till Andres inte tre som tidigare sagts i tråden. Jimmy har heller inte haft något bollträ med sig detta säger förmodligen gärningsmannen för att få ändra brotts rubriceringen från mord försök till självförsvar och kom nu inte med något dumt inlägg att Andres är en bra skytt bara ren tur att ingen blev skadad. Jimmy tar heller inga droger eller hänger på Red Devils som tidigare nämnts i tråden. Säger inte att han är fläckfri! Jag själv tycker att det verkar som en mycket dålig ide att åka till den personen som ens sambo vänstrat med! (man kan räkna ut med röven att utgången inte blir bra sicken jävla idiot!)
Har också fått reda på att Andreas har ett ganska konstigt umgänge om man är en sådan duvunge som det målas upp att han är av användare: zbgj tex ekonomiska brottslingar, tjuvskyttar, djurplågare som det stod en del om i tidningen för några år sedan och dessutom en före detta president i en känd kriminell mc klubb!
Och resultatet av allt detta blir två familjer som är förstörda, kan bara säga en sak MYCKET TRAGISKT!
Du svarar ju själv på din fråga angående hur han kan skjuta mot bilen: Andres ska då upplevt situationen som hotfull och blivit livrädd, tagit fram ett gevär och avlossat några skott in i bilen (hur man nu kan göra det om man är en sådan duvunge och dessutom har sina barn hemma)
Han skjuter förmodligen mot bilen just för att han är livrädd och har barnen hemma...
Sen nämner du mig med, att jag målar upp en bild av en duvunge. Det har jag knappast gjort, alla som har läst tråden uppfattar nog att Andreas inte är helt fläckfri och jag har inte försvarat hans agerande i andra saker.
Däremot hade jag agerat precis som Andreas om Jimmy dykt upp utanför mitt hus och hotat mig samt gått loss på mina ägodelar samtidigt som mina barn är förtvivlade av skräck, så även om Jimmy hade fått en hagelsvärm i ryggen hade jag tyckt att det vore helt rätt!
Du har fel angående Jimmy med, han hänger med lodisar från Red Devils och drar lite linor, jag har säkra uppgifter på det!
Den enda personen här som folk försöker skönmåla är Jimmy, tydligen många som tycker synd om honom och anser att han är ett offer.
Han skulle va tuff men stötte på någon som var tuffare, tar nog ett tag innan han gör hembesök hos Andreas igen...
You don't bring a knife to a gunfight!