2016-01-21, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Så utseendet avgör graden av charm o godhet?
Ser fram emot lite bilder på hängbukarna/golarna som kaxigt rullade upp på gårdsplanen. Det kan du väl fixa också, är du snäll?

Här har du Jimmys FB: https://www.facebook.com/malmrosj*mmy?fref=ts (*=i)

Tuffingen som tvunget skulle göra upp gangsta-style efter att sambon haft vuxenmys på annat håll.

Killen som körde har också FB men vad jag förstått visste han inte vad han gett sig in på så därför hänger jag inte ut den stackarn.

Är lite osäker på hur många som var med under besöket då skottlossningen ägde rum men Christ*r P*rsson (*=e) ska ha varit med vid ett tidigare tillfälle iaf, eventuellt även vid det omtalade. Den mannen verkar inte finnas på FB.
Citera
2016-01-21, 16:06
Medlem
Sjukt starkt av skytten att inte skjuta med dödlig utgång, själv så hade jag aldrig kunnat handla så kallt.
Hade det varit jag som blev hotad på det viset med gevär varit nära till hands så hade jag avrättat närmsta gärningsman. Förutsatt att det som står i tråden stämmer!
Citera
2016-01-21, 17:10
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zbgj
Här har du Jimmys FB: https://www.facebook.com/malmrosj*mmy?fref=ts (*=i)

Tuffingen som tvunget skulle göra upp gangsta-style efter att sambon haft vuxenmys på annat håll.

Killen som körde har också FB men vad jag förstått visste han inte vad han gett sig in på så därför hänger jag inte ut den stackarn.

Är lite osäker på hur många som var med under besöket då skottlossningen ägde rum men Christ*r P*rsson (*=e) ska ha varit med vid ett tidigare tillfälle iaf, eventuellt även vid det omtalade. Den mannen verkar inte finnas på FB.

Tack för detta!
Fascinerande och samtidigt tragiskt att man tycker det är ett bra beslut o rulla in på gårdsplan med basebollträ i näven, för att lösa sina egna relationsproblem. Lite drag av lågpannebeteende tycker jag nog.
Är det sen så att "relationsakutens personal" ringer polisen efter att man åkt dit för att vara kaxiga o stött på patrull, borde man ju vara borgjord o förlöjligad på bygden i tid o evighet.

Skytten må kanske inte vara en "mönstermedborgare" men att han fredar sig o sitt i en hotfull situation känns ju mer friskt iaf.
Citera
2016-01-21, 18:23
Medlem
Har läst denna tråden och blev lite nyfiken för att jag kommer från Svenljunga från början och känner till de inblandade människorna, Tycker inte riktigt att allt stämmer så jag bestämde mig för att ta reda på vad som egentligen hänt för man åker ju inte upp till någon med ett bollträ och ska slåss om det så kallade offret är en duvunge.

Följande har hänt!
Kvinnan har varit otrogen, Jimmy har fått skjuts av en kompis (En två barns pappa som inte är kriminell eller hänger på mc klubbar) då han själv inte har kunnat köra pga bakfylla, detta gjordes för att han ville prata med Andreas och reda ut vad som händer då han inte litar på sin sambo. Andres ska då upplevt situationen som hotfull och blivit livrädd, tagit fram ett gevär och avlossat några skott in i bilen (hur man nu kan göra det om man är en sådan duvunge och dessutom har sina barn hemma) Istället för att ringa polisen det är ju trots han som är "offret" eller? Rena turen att han inte träffade den stackars två barns pappan som körde bilen då han satt kvar i bilen. De har bara varit två personer som åkt till Andres inte tre som tidigare sagts i tråden. Jimmy har heller inte haft något bollträ med sig detta säger förmodligen gärningsmannen för att få ändra brotts rubriceringen från mord försök till självförsvar och kom nu inte med något dumt inlägg att Andres är en bra skytt bara ren tur att ingen blev skadad. Jimmy tar heller inga droger eller hänger på Red Devils som tidigare nämnts i tråden. Säger inte att han är fläckfri! Jag själv tycker att det verkar som en mycket dålig ide att åka till den personen som ens sambo vänstrat med! (man kan räkna ut med röven att utgången inte blir bra sicken jävla idiot!)
Har också fått reda på att Andreas har ett ganska konstigt umgänge om man är en sådan duvunge som det målas upp att han är av användare: zbgj tex ekonomiska brottslingar, tjuvskyttar, djurplågare som det stod en del om i tidningen för några år sedan och dessutom en före detta president i en känd kriminell mc klubb!

Och resultatet av allt detta blir två familjer som är förstörda, kan bara säga en sak MYCKET TRAGISKT!
Citera
2016-01-21, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klotet88
Har läst denna tråden och blev lite nyfiken för att jag kommer från Svenljunga från början och känner till de inblandade människorna, Tycker inte riktigt att allt stämmer så jag bestämde mig för att ta reda på vad som egentligen hänt för man åker ju inte upp till någon med ett bollträ och ska slåss om det så kallade offret är en duvunge.

Följande har hänt!
Kvinnan har varit otrogen, Jimmy har fått skjuts av en kompis (En två barns pappa som inte är kriminell eller hänger på mc klubbar) då han själv inte har kunnat köra pga bakfylla, detta gjordes för att han ville prata med Andreas och reda ut vad som händer då han inte litar på sin sambo. Andres ska då upplevt situationen som hotfull och blivit livrädd, tagit fram ett gevär och avlossat några skott in i bilen (hur man nu kan göra det om man är en sådan duvunge och dessutom har sina barn hemma) Istället för att ringa polisen det är ju trots han som är "offret" eller? Rena turen att han inte träffade den stackars två barns pappan som körde bilen då han satt kvar i bilen. De har bara varit två personer som åkt till Andres inte tre som tidigare sagts i tråden. Jimmy har heller inte haft något bollträ med sig detta säger förmodligen gärningsmannen för att få ändra brotts rubriceringen från mord försök till självförsvar och kom nu inte med något dumt inlägg att Andres är en bra skytt bara ren tur att ingen blev skadad. Jimmy tar heller inga droger eller hänger på Red Devils som tidigare nämnts i tråden. Säger inte att han är fläckfri! Jag själv tycker att det verkar som en mycket dålig ide att åka till den personen som ens sambo vänstrat med! (man kan räkna ut med röven att utgången inte blir bra sicken jävla idiot!)
Har också fått reda på att Andreas har ett ganska konstigt umgänge om man är en sådan duvunge som det målas upp att han är av användare: zbgj tex ekonomiska brottslingar, tjuvskyttar, djurplågare som det stod en del om i tidningen för några år sedan och dessutom en före detta president i en känd kriminell mc klubb!

Och resultatet av allt detta blir två familjer som är förstörda, kan bara säga en sak MYCKET TRAGISKT!

Du svarar ju själv på din fråga angående hur han kan skjuta mot bilen: Andres ska då upplevt situationen som hotfull och blivit livrädd, tagit fram ett gevär och avlossat några skott in i bilen (hur man nu kan göra det om man är en sådan duvunge och dessutom har sina barn hemma)

Han skjuter förmodligen mot bilen just för att han är livrädd och har barnen hemma...

Sen nämner du mig med, att jag målar upp en bild av en duvunge. Det har jag knappast gjort, alla som har läst tråden uppfattar nog att Andreas inte är helt fläckfri och jag har inte försvarat hans agerande i andra saker.
Däremot hade jag agerat precis som Andreas om Jimmy dykt upp utanför mitt hus och hotat mig samt gått loss på mina ägodelar samtidigt som mina barn är förtvivlade av skräck, så även om Jimmy hade fått en hagelsvärm i ryggen hade jag tyckt att det vore helt rätt!

Du har fel angående Jimmy med, han hänger med lodisar från Red Devils och drar lite linor, jag har säkra uppgifter på det!

Den enda personen här som folk försöker skönmåla är Jimmy, tydligen många som tycker synd om honom och anser att han är ett offer.
Han skulle va tuff men stötte på någon som var tuffare, tar nog ett tag innan han gör hembesök hos Andreas igen...

You don't bring a knife to a gunfight!
Citera
2016-01-21, 19:39
Medlem
Linor och red devils stämmer inte vad jag har hört men skit samma.
Det jag menar är hur kan man skjuta mot två obeväpnad om han nu är så tuff och reko kille som du säger? Varför inte gå ut på gården och göra upp med knytnävarna, enligt dig är ju Jimmy en feg lodis och pundare det kan ju inte vara några problem för en sån karlakarl som Andreas. Tycker att det verkar som att Andreas är den fege lodisen som tar till vapen istället för att ta tag i situationen som han själv varit med och skapat. Men du håller ju helt klart på Andreas gissar på du är släkt eller nära vän till han och förstår att su skriver som du gör om Jimmy. Jag är varken vän eller släkt med någon utav dem och bryr mig inte hur det går för dem tycker bara att man ska inte skriva massa om den ena utav dem finns ju alltid två sidor på ett mynt! Och så är det synd om deras familjer/barn.

Ha det!
Citera
2016-01-21, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klotet88
Linor och red devils stämmer inte vad jag har hört men skit samma.
Det jag menar är hur kan man skjuta mot två obeväpnad om han nu är så tuff och reko kille som du säger? Varför inte gå ut på gården och göra upp med knytnävarna, enligt dig är ju Jimmy en feg lodis och pundare det kan ju inte vara några problem för en sån karlakarl som Andreas. Tycker att det verkar som att Andreas är den fege lodisen som tar till vapen istället för att ta tag i situationen som han själv varit med och skapat. Men du håller ju helt klart på Andreas gissar på du är släkt eller nära vän till han och förstår att su skriver som du gör om Jimmy. Jag är varken vän eller släkt med någon utav dem och bryr mig inte hur det går för dem tycker bara att man ska inte skriva massa om den ena utav dem finns ju alltid två sidor på ett mynt! Och så är det synd om deras familjer/barn.

Ha det!

Jag har säkra källor på det.

Problemet är att Jimmy har besökt Andreas tidigare, den gången var det fina killar med. Finns även en del som tyder på att Jimmy hade med sig fler än chaffisen i söndags med.
Gissningsvis ville inte Andreas göra upp med nävarna och har aldrig bett om det heller. Eftersom Jimmy kikat förbi tidigare med finaste gossarna som Svenljunga kan uppbringa så har jag full förståelse för att Andreas omedelbart stegade iväg till vapenskåpet.
Har inte sagt att han är tuff eller reko, har bara sagt att jag tycker det är helt ok att möta någon som angriper ens hem och familj med mynningen på en bössa.

Jag är inte släkt eller vän med Andreas. Visst jag har tagit hans parti i det hela, men det är pga att Jimmy har valt att söka upp Andreas och inte tvärt om. Jimmy har hotat Andreas och hans familj punkt.
Andreas gökande må ha retat Jimmy men vad spelar det för roll? Är väl honan som ska ha skit och inte Andreas? Andreas har väl knappast några förpliktelser gentemot Jimmy?

Den här tråden handlar inte om vad Andreas har gjort tidigare eller inte utan om händelsen som inträffade i söndags. Jag har jävligt svårt att tro att Jimmy skulle bli beskjuten av Andreas om han gett fan i att dyka upp på hans gård.
Citera
2016-01-21, 21:10
Medlem
dacks avatar
Och vem är byhoran? Är hon född på hin sian järet eller är hon inflyttad.
Citera
2016-01-21, 21:23
Medlem
Håller med dig om att han inte har några förpliktelser gentemot Jimmy och att sambon borde få sig en rejäl utskällning från båda håll! Men håller kanske inte riktigt med om det andra, men det du och jag har är ju olika åsikter och åsikter är som rövhål alla har en/ett
Citera
2016-01-22, 04:30
Medlem
FreshMilks avatar
Vill också veta vem käringen är
Citera
2016-01-22, 04:42
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geggago
Varningsskott vad hjälper det när han sekunder senare drar iväg två skott rätt in i en bil där det sitter flera människor och en hund detta kunde slutat i ett blodbad och så visst fan är det berättigat med mordförsök för han sköt med berått mod antagligen med uppsåt att döda tur att han är en sådan urusel skytt! Så sluta tyck synd om denne revesjös aldeles egen John Wayne han får nog sätta sig ner med sina döttrar efter sonat straff och förklara för dom vad han ställt till med....!😤

Lite gulligt att se nån bad guy wannabe gråta på internet över att en kille har lite bössor och inte är rädd att dra fram dom.

"John Wayne" är du homosexuell?

Det gamla vanliga när man ger någon nåd, folk kommer och grinar sen, han skulle skjutit allihopa och matat grisarna.

Komma till någons hus och käfta...var redo att betala priset.
Citera
2016-01-22, 04:47
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srail
Sjukt starkt av skytten att inte skjuta med dödlig utgång, själv så hade jag aldrig kunnat handla så kallt.
Hade det varit jag som blev hotad på det viset med gevär varit nära till hands så hade jag avrättat närmsta gärningsman. Förutsatt att det som står i tråden stämmer!

Japp en annan hade ju börjat med att skjuta däcken för att få dom att springa, väntat ca 50 meter innan första.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in