• 1
  • 2
2016-01-17, 14:17
Medlem
urmamaspimps avatar
Polisen fick ett larm om skottlossning på en gård utanför Svenljunga under förmiddagen. En person har tagits in för förhör, misstänkt för försök till mord alternativt dråp.

5-6 skott skall ha avlossats..

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige...ssning-pa-gard

Svenljunga ligger i västra götalands län, något söder om Borås.
Citera
2016-01-17, 14:38
Medlem
Europes avatar
Grannfejd av något slag? Om det hade varit något inom familjen/mellan folk som umgicks på plats, så borde väl nästan någon vara skadad? Åtminstone vore det väl sannolikt i alla fall?

Jag antar att det inte är berikning? Vi är väl fortfarande en bit från den situation som de vita farmarna i Sydafrika befinner sig i, hoppas jag?
Senast redigerad av Europe 2016-01-17 kl. 14:41.
Citera
2016-01-17, 15:01
Medlem
En herre med jaktvapen som fick besök av drägg från Red Devils i Svenljunga, väldigt duktig skytt så han har förmodligen inte försökt skjuta någon utan bara skrämt iväg idioterna.

Enligt uppgift har han umgåtts med fel fruntimmer och skulle därför märkas, fel kille att ge sig på...
Citera
2016-01-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zbgj
En herre med jaktvapen som fick besök av drägg från Red Devils i Svenljunga, väldigt duktig skytt så han har förmodligen inte försökt skjuta någon utan bara skrämt iväg idioterna.

Enligt uppgift har han umgåtts med fel fruntimmer och skulle därför märkas, fel kille att ge sig på...

något du vet eller gissar du?/hört rykten? vart i svenljunga om du vet?
Citera
2016-01-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lightningbolt
något du vet eller gissar du?/hört rykten? vart i svenljunga om du vet?

Jag vet, han bor strax utanför Svenljunga mot en liten ort som heter Revesjö.

Han ska ha blivit hotad och även haft påhälsning tidigare, den gången hittade dom honom inte.
Idag ska han varit hemma med sina döttrar när dräggen dök upp, jag förstår reaktionen.

Vill inte skriva ut hans namn då jag av det jag vet anser att han är offret i detta.
Citera
2016-01-17, 19:14
Medlem
Citat:

Han ska ha blivit hotad och även haft påhälsning tidigare, den gången hittade dom honom inte.
Idag ska han varit hemma med sina döttrar när dräggen dök upp, jag förstår reaktionen.

Vill inte skriva ut hans namn då jag av det jag vet anser att han är offret i detta.

Vem ringde snuten? Någon aning om det?
Citera
2016-01-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Vem ringde snuten? Någon aning om det?

Inte en aning.

Har fått lite nya uppgifter och får ändra mina tidigare angående Red Devils.
Ska röra sig om lodisar som hänger med Red Devils, inte medlemmar.

Enligt det jag har hört ska två av killarna som besökte offret heta J*mmy M*lmros (*=i&a) från Sexdrega och Chr*ster P*rsson (*=i&e) från Svenljunga.

Kan varit fler lodisar och eventuellt även medlemmar i "mc-klubben" som drar till sig alla knarkare och annat patrask i byggden...

Bilen dom kom i ska ha fått bättre ventilation efter att dom ska ha försökt att ta sig in i huset genom att krossa en eller flera rutor.
Citera
2016-01-17, 22:19
Medlem
INVESTERs avatar
Revesjö är rätt stort område. Är det mot Falkenberg 154an eller Skene 156an?
Citera
2016-01-17, 22:59
Medlem
Europes avatar
Citat:

Vet du vad dräggen vill? Handlar det om något gruff, eller försöker de sig på något kriminellt (t.ex. beskyddarverksamhet/utpressning)?
Citera
2016-01-17, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INVESTER
Revesjö är rätt stort område. Är det mot Falkenberg 154an eller Skene 156an?

Runt 1km från 154an någon halvmil söder om Svenljunga.

Är ytligt bekant med killen så har inte lust att släppa namnet då jag (om storyn stämmer) anser att han var i sin fulla rätt att försvara sig själv, sina döttrar och sitt hem.

Lite som i fallet i Vallåkra eller Rödeby fast utan dödlig utgång. Killen förtjänar en medalj om det jag hört stämmer.
Citera
2016-01-17, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Vet du vad dräggen vill? Handlar det om något gruff, eller försöker de sig på något kriminellt (t.ex. beskyddarverksamhet/utpressning)?

Som jag skrev i mitt första inlägg i tråden så har några grabbar haft åsikter om hans umgänge med en kvinna.

En tråd med knappt 10 kommentarer och du orkar inte läsa ens dom...
Citera
2016-01-18, 00:37
Medlem
Så några från HA kommer över och försöka utökva våldsmonopol, som möter på en beväpnad jägare som försvarar sig och sin familj.

Är väl bara att ge killen medalj och bura in de som åkt dit?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in