Citat:
För det första: Om förslaget leder till en lag som polisen enligt lagen kan bötfälla varenda en idiot som bakom skärmen från sitt lilla råtthål sprider hot och hat på grund av att de är ömkliga människor så lär det bli miljarder på miljarder kronor som förs in raka vägen in till statskassan. Detta kan sedan bli praxis för andra länder också och på så sätt kan hela internet saneras från hatet som florerar bland annat här på FB. Det lägger även mera ansvar på webbsidan vilket innebär att den medelmåttige haschrökande FB moderatorn måste oftare lägga ifrån sig holken för att rensa bort det som okunniga människor postar och som innehåller stötande material.
Jag är för.
För det andra har inte förslaget något att göra med våldtäkter eller något sådant utan helt enkelt om att det städade svenska allmänna sättet uppkommit bland annat via lagar som stiftades på 60-talet - något som alltså inte omfattar internet eftersom det inte var vanligt förekommande då men är nu det. Man vill alltså att svensk allmänhet på nätet, vilket omfattar stora delar av nätet, ska vara lika städat därav förslaget.
För det tredje representerar denna trådens titel precis sådant som kan handskas av förslaget eftersom det är rasistiskt, kränkande, uppviglande och sist men inte minst förtalande. Hur i all sin dar hamnade en tråd om ett nytt lagförslag kring hat inom ämnet integration och invandring? Näthatet har funnits ända sedan internets uppkomst men i tider då samhällen prövas så har näthatet blivit mer omfattande men detta gäller inom alla områden, inte bara integration och invandring.
Jag skriver normalt inte i såna här trådar så innan ni kommer med att jag är en vänstermu*p, bab*eälskare, neg*rälskare eller ku*sugande feminist rakt av så säg något vettigt. Trevlig helg.
Jag är för.
För det andra har inte förslaget något att göra med våldtäkter eller något sådant utan helt enkelt om att det städade svenska allmänna sättet uppkommit bland annat via lagar som stiftades på 60-talet - något som alltså inte omfattar internet eftersom det inte var vanligt förekommande då men är nu det. Man vill alltså att svensk allmänhet på nätet, vilket omfattar stora delar av nätet, ska vara lika städat därav förslaget.
För det tredje representerar denna trådens titel precis sådant som kan handskas av förslaget eftersom det är rasistiskt, kränkande, uppviglande och sist men inte minst förtalande. Hur i all sin dar hamnade en tråd om ett nytt lagförslag kring hat inom ämnet integration och invandring? Näthatet har funnits ända sedan internets uppkomst men i tider då samhällen prövas så har näthatet blivit mer omfattande men detta gäller inom alla områden, inte bara integration och invandring.
Jag skriver normalt inte i såna här trådar så innan ni kommer med att jag är en vänstermu*p, bab*eälskare, neg*rälskare eller ku*sugande feminist rakt av så säg något vettigt. Trevlig helg.
Du är en förtryckare och förmodligen psykopat, helt enkelt. Sannolikt även en antivit rasist. Sedan är du kanske vänstermupp, PK-mupp eller något annat, men det föregående är nog viktigare att notera. Du vet lika väl som vi andra att lagen kommer att tillämpas rasistiskt, precis som alla andra liknande lagar har blivit tillämpade.
Vi har t.ex. redan "lagen om hets mot folkgrupp" som man endast åtalar vita med och dessutom åtalar helt godtyckligt för de mest oförutsägbara saker som inte har något med varken hets eller folkgrupp att göra. Förr kunde t.ex. en muslimsk arab bli åtalad för att ha hetsat mot judar, men t.o.m. det verkar man ha slutat med. Det är bara att se på inlägget som Stefan Löfven skrev om Israel/Palestina på sin fejsboksida. Mohammed, Ahmed m.fl. fyllde kommentarsfältet med - förutom skällsord som "fi**a", "h*ra" m.m. - av krav och löften om att utrota alla judar. Likväl blev mig veterligen inte en endaste av dem åtalad, trots att kommentarerna t.o.m. skrevs på statsministerns sida...
Senast redigerad av Europe 2016-01-16 kl. 21:55.
Senast redigerad av Europe 2016-01-16 kl. 21:55.