2016-01-16, 21:50
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlyssnad
För det första: Om förslaget leder till en lag som polisen enligt lagen kan bötfälla varenda en idiot som bakom skärmen från sitt lilla råtthål sprider hot och hat på grund av att de är ömkliga människor så lär det bli miljarder på miljarder kronor som förs in raka vägen in till statskassan. Detta kan sedan bli praxis för andra länder också och på så sätt kan hela internet saneras från hatet som florerar bland annat här på FB. Det lägger även mera ansvar på webbsidan vilket innebär att den medelmåttige haschrökande FB moderatorn måste oftare lägga ifrån sig holken för att rensa bort det som okunniga människor postar och som innehåller stötande material.

Jag är för.

För det andra har inte förslaget något att göra med våldtäkter eller något sådant utan helt enkelt om att det städade svenska allmänna sättet uppkommit bland annat via lagar som stiftades på 60-talet - något som alltså inte omfattar internet eftersom det inte var vanligt förekommande då men är nu det. Man vill alltså att svensk allmänhet på nätet, vilket omfattar stora delar av nätet, ska vara lika städat därav förslaget.

För det tredje representerar denna trådens titel precis sådant som kan handskas av förslaget eftersom det är rasistiskt, kränkande, uppviglande och sist men inte minst förtalande. Hur i all sin dar hamnade en tråd om ett nytt lagförslag kring hat inom ämnet integration och invandring? Näthatet har funnits ända sedan internets uppkomst men i tider då samhällen prövas så har näthatet blivit mer omfattande men detta gäller inom alla områden, inte bara integration och invandring.

Jag skriver normalt inte i såna här trådar så innan ni kommer med att jag är en vänstermu*p, bab*eälskare, neg*rälskare eller ku*sugande feminist rakt av så säg något vettigt. Trevlig helg.

Du är en förtryckare och förmodligen psykopat, helt enkelt. Sannolikt även en antivit rasist. Sedan är du kanske vänstermupp, PK-mupp eller något annat, men det föregående är nog viktigare att notera. Du vet lika väl som vi andra att lagen kommer att tillämpas rasistiskt, precis som alla andra liknande lagar har blivit tillämpade.

Vi har t.ex. redan "lagen om hets mot folkgrupp" som man endast åtalar vita med och dessutom åtalar helt godtyckligt för de mest oförutsägbara saker som inte har något med varken hets eller folkgrupp att göra. Förr kunde t.ex. en muslimsk arab bli åtalad för att ha hetsat mot judar, men t.o.m. det verkar man ha slutat med. Det är bara att se på inlägget som Stefan Löfven skrev om Israel/Palestina på sin fejsboksida. Mohammed, Ahmed m.fl. fyllde kommentarsfältet med - förutom skällsord som "fi**a", "h*ra" m.m. - av krav och löften om att utrota alla judar. Likväl blev mig veterligen inte en endaste av dem åtalad, trots att kommentarerna t.o.m. skrevs på statsministerns sida...
Senast redigerad av Europe 2016-01-16 kl. 21:55.
Citera
2016-01-16, 21:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
1 011 869 medlemmar står det ovan. Ok, några danskar, norrmän, finnar och utlandssvenskar. Plus en del till. Men det är ändå alldeles för många för att förbjuda.

Dessutom är Flashback en av de viktigaste källorna för Gestapo i deras analys av stämningsläget i Riket. Vore ett skott i foten att undertrycka Flashback.

Just så många och Sveriges största forum överlägset innebär ju för makten en ganska stor obekvämlighet. Om Flashback skulle stängas ner var skulle folk mest söka sig till jo just Flashback. I övrigt skulle det ju bli ett ramaskri men media har typ de flesta stängt ner öppna kommentarer och det skulle väl bli en ganska spridd folklig storm på allehanda andra forum Facebook, Twitter, egna bloggar osv. Men något samlat skulle det nog inte bli. Tror dock det inte kommer bli så. De har liksom försökt på samma sätt att få bort Tpb i åratal... Men om de nu vill så är det ju inte direkt svårt.
Citera
2016-01-16, 22:15
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
1 011 869 medlemmar står det ovan. Ok, några danskar, norrmän, finnar och utlandssvenskar. Plus en del till. Men det är ändå alldeles för många för att förbjuda.

Dessutom är Flashback en av de viktigaste källorna för Gestapo i deras analys av stämningsläget i Riket. Vore ett skott i foten att undertrycka Flashback.

Absolut är det så.
Fanns inte Flashback hade våra högre politiker och befattningshavare vara om möjligt ännu mer fjärran från verkligheten.

Att försöka lagstifta bort "ett problem" är typiskt för socialdemokraterna, men slutar lika illa varje gång. Ygeman är desperat nu med en galen svetsare som chef och en mutad postkassörska som den faktiske vice statsministern.

Ygeman kan aldrig komma åt yttrandefriheten, och han är just nu på väg att förklara krig mot Bonnier med flera. Ni kan ju själva fundera kring hur det kommer att gå...

Skämmes Ygeman. Skämmes!
Citera
2016-01-16, 22:24
Medlem
Avlyssnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Nej, allt sådant hat, oavsett hur extrema former det än tar, klassificeras som att "värna om människors lika värde". Att peka på hyckleriet med att det påståendet framförs av människor som i drygt 20 år har bedrivit den rasistiska och sexistiska statsstödda hetsen mot, hatet mot och konspirationsteorierna kring "Den vite mannen", "vita heterosexuella män" och "kränkta vita män" räknas däremot som "hat", "hets", "näthat", "kvinnohat", "rasism", "nazism", "fascism" o.s.v.

Ha ha ha ha, få mig inte att skratta. Du är ju helt ute och cyklar med dina påståenden som den ovan. Ditt maniska skrivande är också värt att notera.

Citat:
Vi har ju inte haft yttrandefrihet i Sverige och många har åtalats för åsikter de har uttryck, fakta de har vidarebefodrat, konst de har skapat o.s.v. Det har bl.a. lett till ett omfattande ironiskt användande av värdemässigt positivt menade nyspråksord eller ord som hänvisar till resonemang från regimen och de regimlojala. Exempel är t.ex. "berika", "berikare", "nybyggare", "pensionsräddare", "möte mellan människor", "fredens religion" o.s.v.

Sveriges yttrandefrihetsgrundlag har funnits i mer än tjugo år, fjant. Förtal, kränkning och uppvigling omfattas inte av yttrandefrihetsgrundlagen så därför har folk blivit dömda så som du också nämner det. Men i fortsättningen; ange namn och källor så man kan få veta vad du skriver om för ditt maniska skrivande resulterar annars i total rappakalja.

Citat:
Du är en förtryckare och förmodligen psykopat, helt enkelt. Sannolikt även en antivit rasist. Sedan är du kanske vänstermupp, PK-mupp eller något annat, men det föregående är nog viktigare att notera. Du vet lika väl som vi andra att lagen kommer att tillämpas rasistiskt, precis som alla andra liknande lagar har blivit tillämpade.

Vi har t.ex. redan "lagen om hets mot folkgrupp" som man endast åtalar vita med och dessutom åtalar helt godtyckligt för de mest oförutsägbara saker som inte har något med varken hets eller folkgrupp att göra. Förr kunde t.ex. en muslimsk arab bli åtalad för att ha hetsat mot judar, men t.o.m. det verkar man ha slutat med. Det är bara att se på inlägget som Stefan Löfven skrev om Israel/Palestina på sin fejsboksida. Mohammed, Ahmed m.fl. fyllde kommentarsfältet med - förutom skällsord som "fi**a", "h*ra" m.m. - av krav och löften om att utrota alla judar. Likväl blev mig veterligen inte en endaste av dem åtalad, trots att kommentarerna t.o.m. skrevs på statsministerns sida...[/

Så det var så enkelt?

Nej jag vet inte att lagen kommer att tillämpas rasistiskt, det verkar bara du veta. Jag vet att det leder till att folk håller mun så som de gör ute i allmänheten eftersom det kallas för uppfostran. Man kan inte säga allt vad man kommer på att säga eftersom det inte passar sig i vissa fall. Men bakom en datorskärm och i ensamhet där man inte kan bli tillrättavisad så gäller tydligen inte denna uppfostran varvid förslaget uppkommit.

Lagen om hets mot folkgrupp säger du används endast mot vita.. Åk då till ett afrikanskt samhälle där samma lagar gäller så får du se att majoriteten av hets mot folkgrupp brotten begås av afrikaner. Återigen får du mig att kalla dig för fjant. Det är klart att vita blir offer för lagen om hets mot folkgrupp i det fall som vita är i majoritet, det säger sig självt.

Du behöver inte oroa dig för vad som skrivits och var, det råder full koll på såna gärningsmän som du nämner. Poängen är att ta alla så att vi äntligen kan få en givande diskussion så som den ute på allmänhetens torg, parker och bänkar.

Hatiska människor så som du själv hör hemma på stolen bredvid psykoterapeutens.
Citera
2016-01-16, 22:41
Medlem
sxephils avatar
Helt seriös fråga: Vad är näthat? Jag undrar även vilka ord som går under HMF? Det känns som gamla ord helt plötsligt blir rasistiska och faller under HMF, helt utan lagändring.

Tex, Neger, zigenare osv anses rasistiskt idag.

Blir det en ny gummiparagraf "näthat" måste snittanvändaren bli mer anonym.

Sverige är på helt fel spår alltså. Uttrycket "Don't shoot the messenger" känns väldigt passande i dagens situation, där svenskens kritik av massinvandringen ses som farlig, och massinvandringen ses som helig och ofarlig.

God help us all.
Citera
2016-01-16, 22:42
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
— Vi har en situation i dag där en del hat och hot som förs fram på nätet inte är straffbart och det beror på att lagstiftningen är från 1960-talet. Vi måste modernisera lagstiftningen, säger Ygeman till TT.

Att man vill komma åt hot kan jag sympatisera delvis med. Det är ju ett delsteg till våld. Däremot hat verkar märkligt. Det är en känsla som alla människor kan känna ibland. Blir lite märkligt att lagstifta om det. Vi kanske skall lagstifta om sorg och kärlek också när vi ändå håller på med bisarr lagstiftning.

HMF-lagstiftningen är lite märklig då den juridiskt reglerar vad man får tycka och anse om vissa etniska grupper. Ingen åsikts och yttrandefrihet när det gäller de favoriserade grupperna. Fel åsikter är inte tillåtna och skall bestraffas med påföljd. Du skall tänka och tycka korrekt.
Citera
2016-01-16, 22:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Helt seriös fråga: Vad är näthat? Jag undrar även vilka ord som går under HMF? Det känns som gamla ord helt plötsligt blir rasistiska och faller under HMF, helt utan lagändring.

Tex, Neger, zigenare osv anses rasistiskt idag.

Blir det en ny gummiparagraf "näthat" måste snittanvändaren bli mer anonym.

Sverige är på helt fel spår alltså. Uttrycket "Don't shoot the messenger" känns väldigt passande i dagens situation, där svenskens kritik av massinvandringen ses som farlig, och massinvandringen ses som helig och ofarlig.

God help us all.

Man kan väl bara undvika ord som neger. Jag menar man kan ju vara jättenegativ till massinvandring och helt enkelt bara utesluta använda ord som det. Det funkat liksom fint ändå. Jag är jättenegativ men får ändå lite sådär avsky att bara tänka på ordet så det är helt enkelt inte ett bra ord.
Citera
2016-01-16, 22:47
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodermalmsfeminist
http://www.sydsvenskan.se/sverige/ha...-hat-pa-natet/

Ygeman försöker nu göra allt för att skydda sina muslimska våldtäktsmän. Det är istället svensken som ska straffas när han protesterar mot våldtäkterna.

Vad tycker ni om detta?

Vad vi tycker?

Maktens kreatur "journalisterna" skiter nästan på sig av extas i att klaga på Polen som sanerar nu lite bland sina värsta kommunistavarter inom MSM.

I Sverige är det dock rätt att stänga ner "oppositionen", den sunda socialkonservativa skrifterna som finns till förmån för enbart den ultrakommunistMiljöPartistiska inriktningen på SVT, Aftonbladet, DN osv, osv.

Självklart är det rätt att stänga ner den sunda granskande journalistiken och åsiktsförfölja de som ifrågasätter vansinnet/ Agendan som KommunistMiljöpartistjournalisterna författar.

Sverige, vi är Orwells 1984 nu!

Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen regering och stat som dessutom är bankrutt nu pga invandringen.
Vi är även i DefCon4 i terrorhotnivå, den näst högsta och den högsta i modern tid.
Tack Sossar, Miljöpartister och Kommunister samt hela djävla 7-klövern för det.
Citera
2016-01-16, 22:52
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodermalmsfeminist
http://www.sydsvenskan.se/sverige/ha...-hat-pa-natet/

Ygeman försöker nu göra allt för att skydda sina muslimska våldtäktsmän. Det är istället svensken som ska straffas när han protesterar mot våldtäkterna.

Vad tycker ni om detta?

Jag förstår inte hur du får det till att vilja skydda muslimska våldtäktsmän. Det handlar nog snarare om att skärpa och modernisera lagen.

Jag anser dels att det är något som behövs. Det är alldeles för många journalister, kritiker och andra som får dödshot mot sig via mail. Och vad jag förstått...det är SD:are som ligger bakom många av dessa.
Citera
2016-01-16, 22:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Det jag ärligt minst mest om detta med näthot var någon snubbe som önskade han hade en hagelbössa för att han såg några SDare gå förbi. Jag menar man kan skriva saker i affekt och är kluven om detta ska innebära något lagligt straff. Där skulle det då kvitta om man byter ut SD mot tex MP. Att få en laga dom över sig för sådant jo visst det är ju hot men tror inte den där snubben fick något alls straff.
Citera
2016-01-16, 22:56
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Jag förstår inte hur du får det till att vilja skydda muslimska våldtäktsmän. Det handlar nog snarare om att skärpa och modernisera lagen.

Jag anser dels att det är något som behövs. Det är alldeles för många journalister, kritiker och andra som får dödshot mot sig via mail. Och vad jag förstått...det är SD:are som ligger bakom många av dessa.

Den ihärdigaste av dem alla var visst socialdemokrat, läste jag någonstans.
Citera
2016-01-16, 23:56
Medlem
doobedoos avatar
Förskräckligt. Definiera hat. Är hat att säga att en regering bör avgå? Är arabiska våren "hat"? Detta är bara censur för att kontrollera den sviktande maktstrukturen och få mer kontroll över befolkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in