2010-10-21, 15:02
Medlem
hansolo86s avatar
Så jävla svennigt och så jävla gott! Smörgåstårta är kung, och bland det godaste man kan äta, om den äts vid rätt tillfälle.
Citera
2010-10-21, 15:32
Medlem
X666s avatar
Ja, om den inte innehåller en massa äckliga och färdigköpta fyllningar. Eller om inte fyllningarna skär sig mot varandra.
Citera
2010-10-21, 17:14
Medlem
Rodolfuss avatar
Smörgåstårta är jävlig gott och får man välja så blir det alltid smörgåstårta. Fast att ha en massa tomater och gurkor på kan jag klara mig utan.

Hur är det med smörgåstårtor utomlands? Det borde ju spridit sig, tycker jag.
Citera
2010-10-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodolfus
Smörgåstårta är jävlig gott och får man välja så blir det alltid smörgåstårta. Fast att ha en massa tomater och gurkor på kan jag klara mig utan.

Hur är det med smörgåstårtor utomlands? Det borde ju spridit sig, tycker jag.
Om du tittar på mitt inlägg så kan jag iaf säga att en smörgåstårta på bordet här i England ger ett redigt Holy-shit-what-the-fuck-is-that moment
Citera
2010-10-21, 18:32
Medlem
MUFCFelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirPatman
Om du tittar på mitt inlägg så kan jag iaf säga att en smörgåstårta på bordet här i England ger ett redigt Holy-shit-what-the-fuck-is-that moment

Funkar kanske i London och större städer. Men fisk osv brukar ju inte direkt gå hem i England.
Citera
2010-10-22, 12:04
Medlem
svar på rubriken. JA!!

shit, tänker mig en extremt stor bit, räkor, sallad, skinka och tomat på toppen till frukost dagen efter, liksom - tårtan har fått stå sig i kyulskåpet över natten och blivit saftig. en bättre start på dagen kan man inte få
Citera
2010-10-22, 12:53
Medlem
Citat:
Är smörgåstårta det godaste som finns?

Nej. Smörgåstårta är typisk "medelsvenssonmat". Inte speciellt god, inte motbjudande. Helt ok att äta men aldrig specielt aptitlig. Gör man en lista över de 100 läckraste maträtterna är smörgåstårta lika långt från en plats på den listan som den är från listan över de 100 mest motbjudande maträtterna.
Citera
2010-10-25, 22:23
Medlem
dirnas avatar
Smörgåstårta är ju något av det godaste som finns.

Det ska vara räkor, dill, ägg, kaviar, citron och sånt på!
Citera
2012-08-26, 23:46
Medlem
VoodooThingss avatar
Smörgåstårtsfabriken på Karl Johansgatan i Götet.
Bästa smörgåstårtorna man kan få, om ni har vägarna förbi råder jag er att titta in.
Den italienska är pure bliss!
Citera
2012-08-27, 01:30
Medlem
Tror att anledningen man tycker det är så gott är att man enbart äter det 1-2 gånger om året (för mig i alla fall). Hade man käkat det en gång i veckan hade man nog inte tyckt att det var godare än något annat.
Citera
2012-09-16, 04:06
Medlem
Insert-Names avatar
Måste ju vara smörgåstårta på tonfisk! Leverpastejs varianterna är inget för mig.
Citera
2012-09-16, 08:46
Medlem
Smörgåstårta är fruktansvärt jävla gott. I alla fall de första bitarna sedan när man blir lite mätt känns det faktiskt smått vidrigt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in