2005-11-11, 16:51
Medlem
Truxas avatar
Jag kan äta enorma mängder smörgåstårta.
Det kan säkert ni också.

Hur tycker Ni att en bra smörgåstårta skall vara komponerad?

Själv så gillar jag när det är mjukost i den...
Citera
2005-11-11, 17:09
Medlem
Queen Ls avatar
Ja,i alla fall min egen.För i den finns ingen jävla leverpastej!
Citera
2005-11-11, 17:20
Medlem
Kuggarns avatar
Tycker det blir jobbigt om den är för mäktigt och fet med massor av grädde blandat med majonäs t ex. Då blir man ju äckelmätt så fort... Jag vill ha min smörgåstårta med räkor, rom, ägg, skinka, ost, leverpastej, gurka och krossade cheese doodles på sidorna.
Citera
2005-11-11, 17:21
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen L
Ja,i alla fall min egen.För i den finns ingen jävla leverpastej!

Ja, det är bättre med andra grejor, även om det funkar.
En gång så fanns det en smörgåsbutik i Majorna, som hade tjocka skivor smör i sin. Såna där spelkortsstora skivor, typ 5mm tjocka...

Oerhört underligt. Men jag brukade köpa "gårdagens varor" där, till halva priset... Och man kunde ju pocka bort det!
Citera
2005-11-11, 17:48
Medlem
Villons avatar
Åh så gott. Har egentligen ingenting konstruktivt att tillföra, förutom att jag insåg att det alldeles för länge sedan jag åt smörgåstårta. Är det lätt eller ett helvete att göra själv?
Citera
2005-11-11, 17:51
Medlem
Kuggarns avatar
En av min favoriter, krossade ostbågar på sidorna har blivit en absolut rgele för mig. Tycker det ser fattigt ut med gurkbeklädda sidor... Vad tycker ni om den tårt designen?
Citera
2005-11-11, 17:52
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
En av min favoriter, krossade ostbågar på sidorna har blivit en absolut rgele för mig. Tycker det ser fattigt ut med gurkbeklädda sidor... Vad tycker ni om den tårt designen?

Kan knappt bärga mig tills jag får sätta tårtspaden i en sån!
Citera
2005-11-11, 17:53
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Rostbiff i mängder ska det vara för att jag ska sätta tänderna i en smörgåstårta.
Citera
2005-11-11, 18:15
Medlem
Mysonoxens avatar
Jag gillar grädde i smörgåstårtan, skinka, ost, gurka, räkor, ägg, rom, majonnäs och så ska vara i den.

Min fru köpte en smörgåstårta utan grädde och med crabfish (!!!!) som ingrediens förra veckan, var fanimej den äckligaste smörgåstårta jag ätit!

Jag brukar dricka champagne till smörgåstårta, ett stilbrott kanske men det har att göra med att det första jag bjöd min fru på då vi träffades hemma hos mig anno dazumal var just smörgåstårta och man ville ju slå på stort så det blev en Cristal skumpa

Annars är väl en kall lageröl det bästa egentligen till denna anrättning?
Citera
2005-11-11, 18:17
Medlem
Mysonoxens avatar
Kan tillägga också att jag tycker smörgåstårtan är ännu godare dagen efter man ätit en bit av den och den fått stå och safta till sig i kylen
Citera
2005-11-11, 18:18
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Jag undrar varför man alltid får smörgåstårta på begravningar.
Citera
2005-11-11, 18:22
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Jag undrar varför man alltid får smörgåstårta på begravningar.

Det har du fan rätt i...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in