Citat:
Jag vill ha hög klass på råvarorna, och de kostar en del.
Smörgåstårta gör man och gjort det sååå många ggr
Nä det tycker jag verkligen inte att det du gör blir för dyrt ? Hur många bitar tänkte du göra, till ett fotbollslag eller ?
Du ska göra röror och lägga mellan bröd, hur dyrt kan det bli ?
Jag ska ge dig ett trick. Köp tråkiga billiga smaklösa räkor om inte annat och skölj av saltlagen i kallt vatten. Tänk såhär : Jag vill ha maximal smak av räka i denna röra ? Leta svaren =
Med skaldjurfond, torkade miniräkor, räksoppa pulver, större torkade räkor, räkost, räkfond, MSG osv.. Du vill ha intensiv smak av räka helt enkelt och behöver ett extrakt som är naturligt helst ..
Samma tänk och metod återspeglar sig på andra röror till smörgåstårta att maximera smaken till max av råvaran man vill framhäva eller som man vill ha det. Om du har skinkröra så hur framhäver jag skinksmaken bäst liksom genom.. osv
Har inte räknat på exakt vad det kostar för olika röror osv men det är inte dyrt iaf. Köp på kampanj om inte annat och grava din egen lax eller rök den om du ska ha lax på
Nä det tycker jag verkligen inte att det du gör blir för dyrt ? Hur många bitar tänkte du göra, till ett fotbollslag eller ?
Du ska göra röror och lägga mellan bröd, hur dyrt kan det bli ?
Jag ska ge dig ett trick. Köp tråkiga billiga smaklösa räkor om inte annat och skölj av saltlagen i kallt vatten. Tänk såhär : Jag vill ha maximal smak av räka i denna röra ? Leta svaren =
Med skaldjurfond, torkade miniräkor, räksoppa pulver, större torkade räkor, räkost, räkfond, MSG osv.. Du vill ha intensiv smak av räka helt enkelt och behöver ett extrakt som är naturligt helst ..
Samma tänk och metod återspeglar sig på andra röror till smörgåstårta att maximera smaken till max av råvaran man vill framhäva eller som man vill ha det. Om du har skinkröra så hur framhäver jag skinksmaken bäst liksom genom.. osv
Har inte räknat på exakt vad det kostar för olika röror osv men det är inte dyrt iaf. Köp på kampanj om inte annat och grava din egen lax eller rök den om du ska ha lax på
Röker min egen lax, men laxen är vildfångad ätranlax, så den är inte billig precis.
Köper bra räkor och tom färska ibland, riktigt bra skinka osv.
Men såklart det är billigare än köpa en färdig, men det är ingen billig sak att göra själv heller.
Och gör alltid en 28cm forms bröd, så det är en rejäl smörgåstårta.
Inga artificiella saker, pulver eller annat kommer närheten av min smörgåstårta oavsett hur gott det anses vara.
Här är det bara naturliga råvaror som gäller här, skulle aldrig få för mig annat.
Och hög klass på råvarorna med.
Förstår ditt tänk är inte detta, men när man inte gör så ofta, så vill jag ha det allra bästa på.
Annars kan man ju som i tråden ta exempel där det har rätt lågt pris per portion.
Sen när jag säger det är inte så billigt, det är inte samma som jag säger att det skulle vara för dyrt.
Men också smakat på enkla kreationer av smörgåstårta, och dessa har definitivt blivit goda, jag vill dock ha en annan nivå.