• 2
  • 3
2016-01-17, 22:30
Medlem
Har sjlv varit anstlld p CO en lngre tid och r sledes rtt partisk. Men knner folk som jobbar p Kjell och kan sga att jag tror du uppskattar jobbet p Clas Ohlson mer och deras rotationsschema. P Kjell s str du i butiken hela tiden och gr i stort stt samma sak. Kunderna kan ltt bli upprrda pga klappssystemet (ven om vissa fredrar det).

P CO fr du jobba efter ett rotationsschema som innebr att du aldrig gr ngot max 2h i strck. Str du i kassan ena timmen s str du i kundtjnst eller sljer ute p golvet.

Kjell har en individuell ln dr du tjnar mer om du sljer mer medan CO har en prestationsln som gr att hela butiken fr viss mnga kronor extra per timme (kanske snitt 14-20kr i timmen extra). Skiljer sig en del mellan stora/sm butiker.

Clas Ohlson r det bst betalda handelsjobbet enligt http://www.market.se/bransch/har-ar-lonerna-hogst-i-detaljhandeln.

Bda tv r bra arbetsgivare, men tror det r enklare att utvecklas p CO d dom har en strre organisation (fler anstllda per butik, fler som tar mammaledigt/sjukskrivna/slutar och p s stt kan du snabbt f mer % anstllning).

Vill inte outa ut fr mycket i trden. Dra ivg ett PM om du undrar mer om Clas Ohlson.
Citera
2018-07-22, 12:37
Medlem
Sven_Hedins avatar
Tv bekanta till mig har nu i sommar haft att gra med bda fretagen, var och en fr sig och i helt olika stder, men deras upplevelser mellan hyllraderna gr nd inte att negligera. Det m vara isolerade freteelser och kanske inte representativt fr ngon av affrsrrelserna, men eftersom man kan sknja ett mnster i tminstone den ena kamratens upplevelser s knns det nd som att ngonting stort kan vara under uppsegling. Som han skriver sjlv p sin Facebook; Inte mindre n tre gnger fick jag en kupad hand runt mig nr jag skulle titta p kaffekvarnar hos Clas Ohlson.

Lser man vidare ser man att det handlar om testiklarna och att det av allt att dma rrde sig om tre olika butiker i sdra Stockholm och med helt olika personal. En annan bekant skulle bara ett par dagar senare komma att bevittna hur en manlig person som helt uppenbart tillhrde personalen gav oralsex till en medellders man strax innan stngningsdags p Clas Ohlson i Birsta.

Det r inte utan att man ryggar tillbaka infr dessa fruktansvrda vittnesml och istllet vnder blicken mot t.ex. Jrnia, ett vlrenommerat bolag dr krnkningar och eventuella vergrepp hittills och tminstone lr vara av strikt heterosexuell natur.
Citera
2018-07-22, 17:45
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven_Hedin
Tv bekanta till mig har nu i sommar haft att gra med bda fretagen, var och en fr sig och i helt olika stder, men deras upplevelser mellan hyllraderna gr nd inte att negligera. Det m vara isolerade freteelser och kanske inte representativt fr ngon av affrsrrelserna, men eftersom man kan sknja ett mnster i tminstone den ena kamratens upplevelser s knns det nd som att ngonting stort kan vara under uppsegling. Som han skriver sjlv p sin Facebook; Inte mindre n tre gnger fick jag en kupad hand runt mig nr jag skulle titta p kaffekvarnar hos Clas Ohlson.

Lser man vidare ser man att det handlar om testiklarna och att det av allt att dma rrde sig om tre olika butiker i sdra Stockholm och med helt olika personal. En annan bekant skulle bara ett par dagar senare komma att bevittna hur en manlig person som helt uppenbart tillhrde personalen gav oralsex till en medellders man strax innan stngningsdags p Clas Ohlson i Birsta.

Det r inte utan att man ryggar tillbaka infr dessa fruktansvrda vittnesml och istllet vnder blicken mot t.ex. Jrnia, ett vlrenommerat bolag dr krnkningar och eventuella vergrepp hittills och tminstone lr vara av strikt heterosexuell natur.

Visste verkligen INTE att det var p det viset, vad gr vi nu fr att f stopp p detta fruktansvrda..?
Ljusmanifestationer ver hela landet, frn norr till sder, knns ju som en bra brjan.
Citera
2018-07-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Du skulle bi grtfrdig om du visste hur mnga som "fljtar" sig igenom livet. Det r en ganska liten procentandel av befolkningen som ht har ekonomiskt intresse nog att veta 5 fretag som ingr i omx30 exempelvis.

Jag har hade trott att omx30 skulle innehlla 30bolag och inte 5 men kanske r det top 30% eller nt. Bde fretaget jag jobbar p och vra kunder r noterade p andra marknader s jag ser ingen anledning att flja OMX s noga.
Citera
2018-07-22, 18:44
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Jag har hade trott att omx30 skulle innehlla 30bolag och inte 5 men kanske r det top 30% eller nt. Bde fretaget jag jobbar p och vra kunder r noterade p andra marknader s jag ser ingen anledning att flja OMX s noga.

Jag skrev 5 som i nmn 5 bolag av de 30.. Allmnbildningen generellt sjunker i Sverige, men p omrdet ekonomi r det direkt katastrofalt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/OMX30
Citera
2018-07-22, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Jag skrev 5 som i nmn 5 bolag av de 30.. Allmnbildningen generellt sjunker i Sverige, men p omrdet ekonomi r det direkt katastrofalt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/OMX30

Lser som en kratta, fr skylla p vrmen. Ja, 5 av de 30 strsta ska man ju klara av.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in