• 1
  • 2
2016-01-11, 20:45
Medlem
SSG90s avatar
Hej!

Har planerat att ska jobb p ovanstende butikskedjor, dr jag har ftt god kontakt med bgge s det r inte dr frgan ligger.

Saken

Clas Ohlson och Kjell & Company sljer vldigt liknande saker, varfr det r svrt att frklara ngon skillnad mellan dem. Har upptckt att deras sidor fr rekrytering r nstintill identiska med undantaget att de har olika frgscheman.

r det samma enhet som skter rekryteringarna fr bgge? I s fall knns det torftigt att skicka in ett identiskt personligt brev, med utbytt fretagsnamn. Handlar inte om lathet, men vet inte hurpass mycket annorlunda jag hade kunnat skriva det.

Ngon med insikt?

http://om.clasohlson.com/karriar/lediga-jobb/
http://www.kjell.com/se/om-oss/lediga-jobb
Citera
2016-01-11, 20:47
Medlem
Lser du lite mer, s str det, att bda fretaget sjlva har hand om sina rekryteringar, "i egen regi".
Citera
2016-01-11, 20:52
Medlem
SSG90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Lser du lite mer, s str det, att bda fretaget sjlva har hand om sina rekryteringar, "i egen regi".

Exakt, men det sger ju inte att de inte kan anvnda sig av samma enhet? Tycker resten r fr likt fr att det skulle rra sig om tv separata enheter. Snarare att man har outsourcat till rekryteringsfirma.
Citera
2016-01-11, 21:11
Medlem
r du dum eller? I egen regi, betyder att man sjlva har hand om rekryteringen, INTE via Manpower, Adecco eller vad det nu kan vara. Och det r vl tv skilda fretag, olika gare, osv. Frstr inte
varfr du frgar, nr du redan har bestmt dig fr vad du tycker.
Citera
2016-01-11, 21:11
Medlem
Classe har egen rekrytering och r en vldigt bra arbetsgivare. Jobbade dr ngra r 2004-20xx
Citera
2016-01-11, 21:33
Medlem
SSG90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
r du dum eller? I egen regi, betyder att man sjlva har hand om rekryteringen, INTE via Manpower, Adecco eller vad det nu kan vara. Och det r vl tv skilda fretag, olika gare, osv. Frstr inte
varfr du frgar, nr du redan har bestmt dig fr vad du tycker.

Nej jag r inte dum, jobbade fr Manpower och vi rekryterade t strre fretag, trots att de sjlva utver oss hade egna rekryteringsenheter.

Jag har inte bestmt mig fr vad jag tycker, dock sker jag fakta och inte dina tilltnka sikter, dessa kan jag sjlv producera.
Citera
2016-01-11, 21:35
Medlem
SSG90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedonisten
Classe har egen rekrytering och r en vldigt bra arbetsgivare. Jobbade dr ngra r 2004-20xx

Precis, verkar vldigt mysigt och faktiskt vldigt kul. Hjlper ju kunderna nr jag r i butiken nd, s tnkte varfr inte f betalt fr det ocks...

Kan ngon frklara varfr deras sajter r s lika d?...
Citera
2016-01-11, 21:42
Medlem
godboys avatar
Vill du huvudsakligen jobba bakom disk r Kjell det du ska vlja, men vill du kra klassisk bandkassa, plocka i butik, st i informationen, s ska du nog vlja Claes. Tror jobbet kan vara mer varierande p Claes.

Edit:
Sen har ju bda likartade sortiment, ven om Claes har bredare sortiment. S de har nog varandra under uppsikt, ven rekryteringsmssigt.
Senast redigerad av godboy 2016-01-11 kl. 21:46.
Citera
2016-01-11, 21:46
Medlem
SSG90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Vill du huvudsakligen jobba bakom disk r Kjell det du ska vlja, men vill du kra klassisk bandkassa, plocka i butik, st i informationen, s ska du nog vlja Claes. Tror jobbet kan vara mer varierande p Claes.

Vrt att betnka. Knns dock som man gr mer "trkigt" p Clas Ohlson. P Kjell kommer kunden in och berttar vad denne behver hjlp med, varp man arbetar personligt mot kunden fr att lsa behovet.

Bgge r skerligen mycket trevliga, funderar mest p vart jag kan gra mest nytta.
Citera
2016-01-11, 21:50
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSG90
Vrt att betnka. Knns dock som man gr mer "trkigt" p Clas Ohlson. P Kjell kommer kunden in och berttar vad denne behver hjlp med, varp man arbetar personligt mot kunden fr att lsa behovet.

Bgge r skerligen mycket trevliga, funderar mest p vart jag kan gra mest nytta.
Ja, det beror ju p hur du vill jobba. Men jag tror nog man trttnar snabbare p kunder p Kjell d det blir mer "tjat" med varje kund dr. Claes r nog mer varierat, bde st i specialdisken och sitta i en klassisk kassa. Plus att vara ute "p golvet" .
Citera
2016-01-11, 22:16
Bannlyst
Hade vart Kjell&Company utan tvekan.
Citera
2016-01-11, 23:14
Medlem
Att dma av lnkarna p deras rekryteringssidor verkar det som att de bda anvnder samma rekryteringssystem snarare n samma rekryteringsfretag:

http://www.reachmee.com/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in