2016-01-11, 20:11
Medlem
Tobl3rones avatar
Har kollat massa videos och läst om att Microsoft använder Windows 10 som ett "Spionerings program"
Vet inte om saken är sann men själv laddar man inte ner det på grund av ryktena & håller sig kvar på Windows 7. Vill ha sanna svar och inte folk som bara jävlar sig! Frågan var alltså om det är sant att Microsoft "spionerar" på windows 10.
Citera
2016-01-11, 20:12
Medlem
Tobl3rones avatar
Och nej menade inte att jag inte laddar ner Windows 10 bara av ryktena utan också för Windows 10 är kasst och jag föredrar Windows 7
Citera
2016-01-11, 20:14
Medlem
Mosebys avatar
För du tror inte att det finns all sorts utav spioneri på alla de modernare plattformarna? Även Windows 7?

Du använder dig säkert utav Facebook etc. också? Ge upp..

Tycker du det ser bra ut, tanka ner det. Annars skiter du i det
Citera
2016-01-11, 20:30
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moseby
För du tror inte att det finns all sorts utav spioneri på alla de modernare plattformarna? Även Windows 7?

Du använder dig säkert utav Facebook etc. också? Ge upp..

Tycker du det ser bra ut, tanka ner det. Annars skiter du i det

Nja... nu har det ju faktiskt kommit upp att "experter" varnar för att tian ska vara extra jävlig när det gäller kartläggning och uppnosning av piratprogram osv. Det ska gå och konfigurera bort om jag minns rätt? Jag orkar inte leta källor utan anger det bara som att jag hört det.
Citera
2016-01-11, 20:58
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Nja... nu har det ju faktiskt kommit upp att "experter" varnar för att tian ska vara extra jävlig när det gäller kartläggning och uppnosning av piratprogram osv. Det ska gå och konfigurera bort om jag minns rätt? Jag orkar inte leta källor utan anger det bara som att jag hört det.
Tycks inte vara möjligt. I alla fall inte lätt.

Windows 10 Doesn't Stop Spying You, Even After Disabling It's Creepy Features
http://thehackernews.com/2015/08/windows-10-privacy-spying.html

Microsoft Admits Windows 10 Automatic Spying Cannot Be Stopped
http://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2015/11/02/microsoft-confirms-unstoppable-windows-10-tracking/

Mycket går väl att inaktivera ändå kanske.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2016-01-11 kl. 21:01.
Citera
2016-01-11, 22:52
Medlem
Det finns trådar om detta i Windows-forumet där jag postat en del om ämnet.

Helt klart är i alla fall att man inte kan jämföra detta med Facebook o.dy i och med att ett os inte kan väljas bort i samma utsträckning. Microsoft blir dessutom mer och mer "aggressiv" i sina försök att få användarna att uppgradera och man har även på senare tid infört liknande funktioner i Windows 7/8.

Jag ger inte heller speciellt mycket för rent-mjöl-i-påsen attityderna. Det är generellt användarnas nonchalanta attityd till spridande av personlig data som gör att vi får såna här system.

Några trådar där ämnet diskuterades (även om jag själv anser att ämnet med fördel kan vidarediskuteras i den här forumdelen)...

(FB) Windows 10 - Integritetsintrång och komplikationer
(FB) Microsoft tar sig friheter igen?
(FB) Nu skall även Windows 7/8 spionera på dig! Ny uppdatering!
(FB) Windows 10 är Skitbra.(omdömen/recensioner av Windows 10)(/Mod) (omkring s 35 och framåt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in