• 1
  • 2
2016-01-11, 17:41
Medlem
Köpte en soffa för tre månader sedan, och skulle fått fakturan hem i lådan.
Den dök inte upp och efter någon vecka ringde jag och undrade var den tagit vägen.
De sa att den borde komma snart. Det gjorde den inte.
Och nu alltså 3 månader efteråt så har den fortfarande inte kommit.
Ligger ansvaret på mig eller får de helt enkelt "skylla sig själva"?
Ska tilläggas att soffan levererades hem till mig så rätt adress har de.
Citera
2016-01-11, 17:47
Medlem
Faktura från möbelföretaget eller Klarna?

Notera vilka kontakter du haft, dag och tidpunkt, och ligg sedan lågt. Är det genom Klarna du handlat, så är dom ökända för att inte skicka ut första fakturan, sen kommer det helt plötsligt en påminnelse med hot om inkasso. Deras sätt att tjäna pengar.
Citera
2016-01-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Notera vilka kontakter du haft, dag och tidpunkt, och ligg sedan lågt. Är det genom Klarna du handlat, så är dom ökända för att inte skicka ut första fakturan, sen kommer det helt plötsligt en påminnelse med hot om inkasso. Deras sätt att tjäna pengar.

Ja, det är klarna. Men har loggat in på mitt klarna-konto och där står det "du har inga obetalda fakturor"
Citera
2016-01-11, 17:51
Medlem
SilentVictorys avatar
Det är ditt ansvar. Så se till att fixa det nu innan du får en påminnelse eller att det går till inkasso.

Tänk vad enkelt det skulle vara att alltid hävda "Nej, jag har inte sett någon faktura" så slipper man att betala. Det fungerar så klart inte.
Citera
2016-01-11, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omegaspeedy
Ja, det är klarna. Men har loggat in på mitt klarna-konto och där står det "du har inga obetalda fakturor"

Det var så jag misstänkte. Ja du har väl kopia på beställningen, och betalningsvillkoren. Mejla eller ring Klarna. En enkel sökning på Google får upp en himla massa sidor, om just detta problemet med Klarna.
Citera
2016-01-11, 17:55
Medlem
iDiot5s avatar
Ligg lågt, men dom kan fortfarande fakturera dig inom 3 år om du köpt som privatperson.
Själv fick jag en faktura 1 år efter tankning
Citera
2016-01-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det är ditt ansvar. Så se till att fixa det nu innan du får en påminnelse eller att det går till inkasso.

Tänk vad enkelt det skulle vara att alltid hävda "Nej, jag har inte sett någon faktura" så slipper man att betala. Det fungerar så klart inte.

Ja, det år ju klart, men jag har ju ringt och bett om fakturan.
Citera
2016-01-11, 18:00
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omegaspeedy
Ligger ansvaret på mig eller får de helt enkelt "skylla sig själva"?
Ska tilläggas att soffan levererades hem till mig så rätt adress har de.

De har 36 månader från sista preskriptionsbrott på sig att kräva betalt.
Citera
2016-01-11, 18:00
Medlem
De kan ju inte skicka ut en påminnelse när det på deras hemsida står att jag inte har några obetalda fakturor.
Senast redigerad av omegaspeedy 2016-01-11 kl. 18:10.
Citera
2016-01-11, 18:12
Medlem
Ska också sägas att när jag ringde klarna så kunde kundtjänsten inte se att det fanns någon faktura i systemet eller att det skulle komma någon.
Kan det vara så att möbelföretaget missat att registrera köpet?
Citera
2016-01-11, 18:12
Medlem
godboys avatar
Jag antar att det är med som så många andra ställen, att kan du inte se någon faktura på "mina sidor" eller vad det nu heter, så har du ingen aktuell faktura. Sen är nog Klarna ett sånt ställe man bör ha koll på, även om jag inte haft några bekymmer med dem. Ännu.
Citera
2016-01-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Kan instämma i detta påstående om Klarna... Personligen undviker jag dom numera, men dagligen skickas en fråga från mig avseende om jag har en obetald faktura från dom att betala med just förklaringen att det helt plötsligt kunde dimpa ner ett kravbrev eller inkassobrev på hallgolvet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in