• 1
  • 2
2016-01-11, 18:42
Medlem
jagnickars avatar
Men har du kontaktat företaget då? De kan ju ha glömt att fakturera... Då kan det ju inte hända något eftersom köpet aldrig "registrerats". Men du hade ju ändå planerat att betala för soffan så antar att du har råd. Det står inget på butiken där du köpte soffan att faktureringen skickas långt i efterhand? Har för mig att jag har råkat ut för liknande. 3 månader låter ju lite väl långt

antar att de flesta företag gör någon miss ibland
Citera
2016-01-11, 20:30
Medlem
Du begår inget brott och riskerar inte betalningsanmärkning, det är deras uppgift att skicka fakturan och dessutom har du frågan efter den. Men en faktura kan skickas upp till tre år efter köpet och vara giltig...sånt där brukar upptäckas, lika bra att tjata och få fakturan nu istället för om sju månader när du inte är beredd på det.
Senast redigerad av Lord Helmet 2016-01-11 kl. 20:38.
Citera
2016-01-11, 20:56
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Du begår inget brott och riskerar inte betalningsanmärkning, det är deras uppgift att skicka fakturan och dessutom har du frågan efter den. Men en faktura kan skickas upp till tre år efter köpet och vara giltig...sånt där brukar upptäckas, lika bra att tjata och få fakturan nu istället för om sju månader när du inte är beredd på det.

Är man bara beredd på att den kan komma så är det ju lungt, som du säger så är det ju inte brottsligt.

2007 köpte jag verkstadsutrustning till min bilverkstad för 37000 kr, säljföretaget var t.o.m. i verkstaden och installerade utrustningen. Än idag har fakturan inte kommit. Ibland faller uppenbarligen saker mellan stolarna.

Jag har mina aningar om att jag själv har glömt att fakturera någon enstaka kund genom alla åren men det är knappast troligt att någon av dom skulle ringa och påminna mig...
Citera
2016-01-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet

Den kostade under 10 lax så inte så farligt om den dyker upp oväntat.
Citera
2016-01-11, 22:17
Medlem
SSG90s avatar
Spara alla bevis du har, ta kort på att du inte har några obetalda fakturor med dagens tidning bredvid. Alla bilder du tar skall tas med dagens tidning bredvid.
Citera
2016-01-11, 22:18
Medlem
SSG90s avatar
Tankade fullt en gång utan att det drogs från kortet, så visst kan det hända även om det är sällsynt.
Citera
2016-01-11, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSG90
Spara alla bevis du har, ta kort på att du inte har några obetalda fakturor med dagens tidning bredvid. Alla bilder du tar skall tas med dagens tidning bredvid.
Tack. Will do!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in