• 1
  • 2
2005-11-11, 09:22
Medlem
hej

kan ni ge mig lite sköna argument FÖR prostitution?
Citera
2005-11-11, 13:39
Medlem
Men det har det väl haglat (lite i allafall) argument här lite nu och då.

Men det starkaste argumentet för prostitution är väl individens fria val att själv välja yrke/sysslesättning.

Visst kan man ifrågasätta det fria valet med exempel och generaliseringar men det finns tjejer (och killar) som gjort just det fria valet att ha det som yrke/sysselsättning. Heder till dem.
Citera
2005-11-11, 19:05
Medlem
Azzars avatar
Lagliga bordeller kan vara nödvändigt i ett samhälle anser jag. Det finns många män som inte kan få sex på vanligt väg. Mänsklig fysisk kontakt kan vara mycket viktigt för vissa personer. Jag anser att t ex handikappade ska få tillgång till prostituerade som t ex Danmark och Holland. Detta kan eventuellt minska våldtäkterna i vårat samhälle.
Citera
2005-11-11, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilla gumman
hej

kan ni ge mig lite sköna argument FÖR prostitution?
Fråga finns några bra argument mot prostitution?
Givetvis inte, sen så måste man särskilja trafficking och vanlig prostitution. De är två olika saker, de ena gör man under tvång och de andra helt frivilligt. Görs de frivilligt så finns de inga fel tycker jag, tycker man om att knulla och kan tjäna pengar på de. Helt perfekt då, istället för att tvingas gå på bidrag.
Citera
2005-11-12, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azzar
Lagliga bordeller kan vara nödvändigt i ett samhälle anser jag. Det finns många män som inte kan få sex på vanligt väg. Mänsklig fysisk kontakt kan vara mycket viktigt för vissa personer. Jag anser att t ex handikappade ska få tillgång till prostituerade som t ex Danmark och Holland. Detta kan eventuellt minska våldtäkterna i vårat samhälle.

Visst, jag håller med dig i stort om att det borde vara lagligt med bordeller, men snälla... SLUTA PRATA OM VÅLDTÄKTER! Våldtäkter handlar i regel inte om att förövaren lider brist på sex, och att han då skulle ha kunnat löst detta med hjälp av prostituerade. Och vad gäller handikappades utbud av sexuella tjänster kan jag bara undra...
Citera
2005-11-12, 14:26
Medlem
pretorias avatar
individen har rätt att bestämma över vad han/hon vill göra med sin egen kropp, den äger inte staten!..sverige e en diktatur o Göran e Stalin!
Citera
2005-11-12, 14:38
Medlem
Prostitution är något som alltid kommer att finnas på ett eller annat sätt. Så lagliga bordeller tror jag kan vara ett sätt att göra tillvaron säkrare för både torskar och dom prostituerade. Kanske kan staten få in lite skattepengar på det också.
Citera
2005-11-12, 21:31
Medlem
Citat:
såg en dokumentär om detta på discovery. förjävligt det där med att vara handikapps prostituerad men det måste ju göras då vissa blir aggresiva då dom inte får sex. på denna dokumentär så var det en snubbe som blev (med en 5-årings psyke) aggresiv då han inte fick ha sex och blev lugn då han fick det sisådär 1 gång i veckan. En annan tappade huden om han inte fick ha sex på ett speciellt sätt. i holland som det här är möjligt så fungerade det så att dom prostituerade var som en sorts handikapps personal som kom hem och skötte om dom lite och sedan sög av dom eller dylikt. Fast igentligen vore det inte bättre att återinföra psykvården med tvångskastrering och hela köret?
Citera
2005-11-13, 03:45
Medlem
petersens avatar
Individens fria val!

I övrigt: Minska hallickarnas makt, öka skattebasen, öka säkerheten på arbetet för sexarbetarna, ge sexarbetarna tillgång till socialförsäkringssystemet...
Citera
2005-11-13, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petersen
Individens fria val!

I övrigt: Minska hallickarnas makt, öka skattebasen, öka säkerheten på arbetet för sexarbetarna, ge sexarbetarna tillgång till socialförsäkringssystemet...

Japp, där håller jag med ovanstående talare.
Därtill att det höjer statusen för dom prostituerade. Tycker att det är lite för mycket förakt nu. Dom borde bli mer respekterade iom ett sånt beslut, kanske lite svårt att andra den stora massans åsikter/synpunkter men det torde ju inte vara omöjligt att efter en tid få en ändrad attityd.

Men det ska skötas snyggt anser jag, när jag jobbade i Oslo var det lite tröttsamt när man gick till stampuben och blev i stort sett påhoppad av tjejer som erbjöd tjänster samt gärna smekte lite i skrevet på en.
Detta anser jag kan vara lite magstarkt, vill jag köpa sex då tar jag kontakt till det med, av mig utvald, lämplig tjej.
Visst förstår deras situation att dom får mer kunder på detta vis, men då vill jag gärna se att dom kan ta ett -Nej tack, jag vill inte.
Citera
2005-11-14, 17:53
Medlem
Citat:

Är för sexhandel men håller inte riktigt med om det sista.
En våldtäcktsman tänder förmodligen på kicken att skada någon annan och då kan ingen porostituerad ge substitut för den kännslan.
Citera
2005-11-14, 20:14
Medlem
Monikas avatar
Som företeelse är det rätt sjukt egentligen. De finns så många av båda könen som är villiga att ha sex med folk utan att ta betalt för det så att det egentligen inte skulle behövas. Men är det argument för legaliserad prostitution du vill ha?
Det främsta skälet för legaliserad prostitution är de prostituerades säkerhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in