2016-01-12, 00:30
Medlem
-88-s avatar
Är detta BO?

https://minfil.org/29e7l9b1b0
Citera
2016-01-12, 00:30
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vem är 17 år? Den äldre som länkats tidigare är väl för fan inte 17, snarare 30-40 år. Det du menar med skillnad eller?
Kanske skulle nämnt att jag samlat uppgifterna från Ratsit om hushållet där MGM tycks ingå men inte pga låg ålder finns med i ratsits databas.
Finns ingen anledning att svära och tramsa om andra som vi inte vet om de alls är släktingar. Bland familjens vänner på Facebook finns en hel bunt med samma efternamn – några stavar med g.
Citera
2016-01-12, 00:34
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Ja, precis.
Det handlar alltså om att fastställa identifikation och eventuellt få fram information om när MGM kom till Sverige, och inte "hänga ut" som några vänstertomtar och idioter kan föreställa sig.

Okej! Ja du, jag vet inte riktigt vem som ens nämnt Glimåkra (?). Enligt ratsit bor ju den (förmodade) pappan i Sibbhult och enligt Facebook bor han i Broby, men jag antar att man kanske slentrianmässigt säger att man bor i Broby om man bor där omkring.

Hur som helst, om det nu är rätt GM, rätt pappa, rätt FB-profil, osv. osv. så känns det som att allt material är från 2015, vilket skulle kunna indikera att det är då familjen anlände till Sverige.
Citera
2016-01-12, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -88-
Är detta BO?

https://minfil.org/29e7l9b1b0

Enligt en Facebooksida till hans minne som fått en del "gilla" av vad som synes vara vanliga människor, ja. Och enligt Expressen.
Citera
2016-01-12, 00:39
Medlem
Patrik2108s avatar
Jag tror inte de är muslimer.
Citera
2016-01-12, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Kan du säga något mer om GM? Är han 14 år och går runt och slår tjejer oprovocerat eller var det en mer komplicerad historia? Kanske du också kan säga något mer om offret som person...? Det skulle uppskattas mycket!

Det hela handlade om att tjejen som var bästa vän med offret skulle hjälpa sin "rädda tjejkompis"
GM´s bästa vän skickade snapchatts eller vafan de heter på sitt könsorgan till denna rädda tjejkompisen och hon gick därav till denna tjejen och ville ha henne till att prata med gm´s kompis.

Gm´s kompis förstår inte vad tjejen säger och hämtar då GM där översätter GM till sin kompis sen när tjejen vänder ryggen och går därifrån så skriker han hora efter henne, då vänder hon sig och spottar och råkar träffa gm.
Citera
Medlem
Einsatzleiters avatar
Nu har amanda persson tagit bort sin kommentar från MGM's bild.
Citera
Medlem
Mich13s avatar
Det är fantastiskt vilket okontrollerat kaos våra politiker och media har lyckats ställa till med. Barn kan inte ens vara säkra i skolorna längre.

Jag är så jävla glad att jag inte är i någon ålder där det är tal om barn. Däremot har jag en brorsdotter som börjar dagis snart. Vad för skola kommer hon komma till om 5-10 år?

F.ö.

Någon som vet vart PK-eliten håller hus? Tänker då på våra nationalhjältar som Ernman, Betner, Schyffert etc.

De höll käften igår om alla mörkläggningar av sexuella trakasserier, de håller käften idag om mordet idag.
Citera
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpurite
Vad pratar du om? Finns ingen jämförelse, mellan de två fallen. Som dag och natt.

Här handlar det klart och tydligt om en konflikt mellan två enstaka ungdomar, och den ena är 14 år, inte ens STRAFFMYNDIG. Men du förväntar dig bild/namn på ja, ett barn.
Idag ger Google nästan 70 000 träffar på "anton lundin pettersson". Tror du en enda av de större tidningarna kommer släppa namnet på eller berätta om den etniska bakgrunden på dagens gärningsman. Jag frågar inte om det kommer få samma genomslag, jag frågar om du tror att EN ENDA av de större tidningarna kommer släppa någon typ av liknande information eller för den delen ens ytterst ytterst försiktigt försöka spekulera om det funnits kulturella orsaker till brottet. *host-host, hederkultur*
Citera
2016-01-12, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Håller med dig fullständigt, självklart ska ingen seriös media publicera bilder och namn på ett barn under 15 år.
Oseriös media som Expressen publicerar däremot bilder på en död 15-åring redan på dagen för mordet.
Citera
2016-01-12, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xoxs
Enligt en Facebooksida till hans minne som fått en del "gilla" av vad som synes vara vanliga människor, ja. Och enligt Expressen.

Ja det är BO, han var lika snäll i verkligheten som han ser ut!
Citera
2016-01-12, 00:44
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoroligtjej
Det hela handlade om att tjejen som var bästa vän med offret skulle hjälpa sin "rädda tjejkompis"
GM´s bästa vän skickade snapchatts eller vafan de heter på sitt könsorgan till denna rädda tjejkompisen och hon gick därav till denna tjejen och ville ha henne till att prata med gm´s kompis.

Gm´s kompis förstår inte vad tjejen säger och hämtar då GM där översätter GM till sin kompis sen när tjejen vänder ryggen och går därifrån så skriker han hora efter henne, då vänder hon sig och spottar och råkar träffa gm.

Tack! Så hon råkar träffa GM som ger sig på henne och offret örfilar GM vilket ledde till att han nu blev påhoppas med kniv bakifrån?

Den här killen som skickar bilder på kuken är han också 14 år? Han förstod inte, skriver du... Är han så ny i Sverige att han inte hunnit lära sig svenska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in