Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-16, 00:05
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Är det bevisat att GM blev mobbad av BO? Klippet säger inte mig så mycket, det vara bara ett bråk.
Nix och det är bara mördarens pappa som pratar om att mobbning av mördaren skulle ha förekommit.
Citera
2016-01-16, 00:09
Medlem
Själv tänker jag att BO, efter att ha pekat tillbaka på vad GM har gjort emot tjejen(tjejer?) och sedan örfilar GM, visar på att mobbningsteorin inte har samma tyngd.
Visar att BO straffar GM pga detta, och att GM springer iväg, visar bara GM-s oförmåga att handskas med ett handfast "ge fan i att trakassera tjejer".
Senast redigerad av Slaktavfall 2016-01-16 kl. 00:14.
Citera
2016-01-16, 00:12
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:
Är det bevisat att GM blev mobbad av BO? Klippet säger inte mig så mycket, det vara bara ett bråk.

Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Nix och det är bara mördarens pappa som pratar om att mobbning av mördaren skulle ha förekommit.

Det gör han i Aftonbladets osmakliga artikel:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22074760.ab

Jag kan inte låta bli att tycka att det låter väldigt hjärtlöst när man helt kort skriver, dagen efter mordet på deras barn, att "Aftonbladet har varit i kontakt med anhöriga till den döde pojken. De har avböjt att medverka i en intervju."

Sedan tror jag det skrivits tidigare i tråden att polisen bekräftat att det var en incident på skolan mellan de båda killarna före den som filmats. Om jag minns rätt så gjorde båda killarna en anmälan efter det. Någon här kanske minns bättre?
Citera
2016-01-16, 00:15
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Naaje det finns en som jobbat på skolan "lindsiaty" som skrivit och sagt att bo var en bråkstake. Användaren är lite tveksam då den slutat skriva, antingen tystat av skolan eller en bluff? Polisutredningen kommer visa.
Citera
2016-01-16, 00:19
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Naaje det finns en som jobbat på skolan "lindsiaty" som skrivit och sagt att bo var en bråkstake. Användaren är lite tveksam då den slutat skriva, antingen tystat av skolan eller en bluff? Polisutredningen kommer visa.

Jo, det är Linsanity som det skrivs så här om på föregående sida:

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tänkte bara städa upp i tråden lite genom att meddela att användaren Linsanity är ett troll. Det är konstaterat för flera dagar sedan att hen egentligen bor i Göteborg och aldrig har varit i närheten av aktuell skola.

Bra att veta kanske, och så slutar vi för renhållningens skull att referera till vad "Linsanity" har påstått.
Citera
2016-01-16, 00:20
Medlem
Citat:

Nu har jag ej läst alla 206 sidor, men enligt sammanfattningar från de senare sidorna i tråden så finns varken några bevis för det eller för motsatsen, att Ahmed hade sextrakasserat en tjej.
Medlemmen SlagenSvensk skrev dock som följande rörande Arminas: "Enligt tidigare anställda på skolan hade Arminas problem med uppförandet, och var känd bråkstake." (FB) 15-årige Arminas Pileckas knivskuren till döds i Broby av 14-åring på skola 2016-01-11

Nu kan ju dock faktiskt även en bråkstake emellanåt ha ett berättigat motiv och Ahmed kan ju således mycket väl ha gjort något omoraliskt.
Dock lär endast Polisen veta vad som faktiskt hände, och denna lär nog tyvärr hålla tyst.
Citera
2016-01-16, 00:26
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Nu har jag ej läst alla 206 sidor, men enligt sammanfattningar från de senare sidorna i tråden så finns varken några bevis för det eller för motsatsen, att Ahmed hade sextrakasserat en tjej.
Medlemmen SlagenSvensk skrev dock som följande rörande Arminas: "Enligt tidigare anställda på skolan hade Arminas problem med uppförandet, och var känd bråkstake." (FB) 15-årige Arminas Pileckas knivskuren till döds i Broby av 14-åring på skola 2016-01-11

Nu kan ju dock faktiskt även en bråkstake emellanåt ha ett berättigat motiv och Ahmed kan ju således mycket väl ha gjort något omoraliskt.
Dock lär endast Polisen veta vad som faktiskt hände, och denna lär nog tyvärr hålla tyst.

SlagenSvensk utgår helt från vad Linsanity, som slaktas ovan, har skrivit.
Citera
2016-01-16, 00:32
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Genom att du fortfarande refererar till "linsanity" som att ha jobbat på skolan så får du finna dig i att din egen trovärdighet reduceras till i stort sett trollstatus. OK?
Citera
2016-01-16, 00:44
Medlem
“Jag har inte det minsta mot invandrare, faktum är att jag hellre bor i ett invandrartätt område än ett område fullt av WT-människor, tänker på framförallt på vissa orter nere i Skåne där livskvalitén är lika med skräp.

Spenderade förra sommaren 2 veckor i en mindre ort i Skåne och det var bland det värsta jag har varit med om.”

Ur Linsanitys inlägg (nr 119) i tråden: Du som gillar invandring. Skulle du kunna bo i Rinkeby, 8/8 2015

Minns inte om det citerats tidigare, men här finns inte någon antydan om assistentjobb varken för en eller två elever, så det vittnesmålet kan vi nog skrota för gott. Eleverna lär ju ha varit på sommarlov när Linsanity genomled sina veckor i den skånska hålan.
Citera
2016-01-16, 00:51
Medlem
Citat:

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=796992&page=12

Om intresserade går in på ovanstående länk så kommer ni till Linsanitys inlägg från då han reggade sig. I första inlägget anger herrn sig vara etnisk svensk och sen i näst sista inlägget samma sida är han(hen? Vem vet) helt plötsligt son till två invandrare(lägger ingen som helst värdering i detta, konstaterar bara att herrn ljuger å det grövsta). Fortsätter man igenom hans inläggstregister har han både kommit från Göteborg såväl som Sthlm, pluggat såväl på Handelshögskolan i Göteborg som 1,5år i Kanada där han förövrigt jobbat enligt egen utsago. Med tanke på denna tråden så sa han sig även pluggat i Kristianstad och det vart då han skall ha jobbat i Göinge. Gällande det kan man bara konstatera att herrn skaffat sig en ytterst lång och gedigen utb för att jobba som pa, oh då enligt andras uppgifter ej ens veta att man allt som oftast enbart har en elev. Utöver detta har han även haft insikt i gängkonstellationer i Göteborg kunnat namedroppa gangsternamn,producerat dokumentärer för SVT. För att inte tala om hans ofantliga förmåga att alltid ha sina källor och va tjenis med dom eller det det diskuteras om. Se tex dubbelmordet på vårväderstorget..

Om nu fallet är så att allt detta stämmer så verkar Linsanity vara en man med mycket intressant att berätta, i klass med hundraåringen som försvann. I annat fall så bör nog diskussionen kunna fortlöpa utan att ta denne individs inlägg som något med allt för stor tyngd. Som sagt, det e bra å kolla det man lägger fram
Senast redigerad av malmi 2016-01-16 kl. 00:55.
Citera
2016-01-16, 00:56
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Är "lindsanity" och pappan till gärningsmannen själv fortfarande de enda som någonsin påstått att Arminas skulle ha varit en mobbare?

I så fall kan vi nog definitivt avskriva den teorin, OK?
Citera
2016-01-16, 01:01
Avstängd
dacks avatar
Arabynlets trovärdighet försvann ju redan när han slog ner flickan! Samtidigt så bevisade han att han har en dålig attityd och att han bär på ett aggressions problem samt saknar empati för sina medmänniskor likt många andra kaosblattar.

Så efter ett par år på något LVU hem så blir han fri och vi får en till mördare lös på våra gator. För går man över den normala gränsen med att mörda redan vid 14 års ålder dessutom överlagt och planerat så är det något fel i huvudet på skithögen så han lär nog återkomma inom rättsväsendet i vuxen ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in