Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 13:08
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Flera tidningar? Vilka då? Har bara sett det skrivas i Aftonbladet eller hänvisat till intervjun som Aftonbladet gjorde... Vilka fler tidningar skriver om detta?
Lugn, bara lugn nu! Vare sig Fria Tider eller avpixlat kommer att ha några sådana artiklar. De håller ju sig alltid till sanningen eller.....?

Min tro är att tidningarna snappat upp nåt på bygden. AB snappade upp det redan igår och fick då exklusiv rätt. Idag kommer de andra.
Citera
2016-01-12, 13:09
Medlem
Patrik2108s avatar
Jag hade från början två hypoteser, mobbing eller "mobbing". Om det var mobbing i omfattning enligt de värre historierna så fick BO, samhället, vad de förtjänade. Jag tycker mobbade barn skall hämnas hårt. Det svenska samhället och skolsystemet har bevisligen varit sämst på att ta itu med mobbing. Ingen låtsas se något, den mobbade är helt rättslös. Givetvis skall man ta lagen i egna händer om inget annat hjälper. Frågan är inte huruvida mord och mobbing är jämförliga, det handlar om hur man löser en situation.
Citera
2016-01-12, 13:11
Medlem
Citat:
Du beskyller alltså den dödade killen för att ha misshandlat och förnedrat och samtidigt ha spelat in en film som han har skickat runt för att förnedra den smutsiga mördaren? Har jag fattat dig rätt?

Alldeles rätt uppfattat, och glöm nu inte att GM har hamnat på sjukhuset p.g.a misshandel också, det har minsann pappan sagt. dock utan polis, skola eller några sociala instanser fått vetskap om det!

Här finns bara en sida på myntet, att GM gjort något annat än dräpt är otänktbart, bara dräpt/mördat en pojke som var ett riktigt litet svin, mobbare, rasist och förmodligen en kvinnoföraktare för annars dräps ingen i Sverige nu för tiden!
Citera
2016-01-12, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22074760.ab

Tragiken i detta finns i att skola och samhälle skiter i mobbade och att en 14-åring inte fått stöd när han utsätts utan till slut tar till en desperat handling som slutar med en annan pojkes död.

Men det handlar ju om en pojke, ska han få stöd när han mobbas på bekostnad av vad? Ska flickornas kurs i att ta plats av kakan hermansson ställas in kanske?
Citera
2016-01-12, 13:12
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Källa på att pappan hittar på allting?
Det blir förstås svårt att ge en källa på det, men om det är sant så styrka historien av sjukhusjornalen. Och ramaskri borde utbrista från alla PK eftersom polisen vägrat ta emot anmälan om misshandel!

Nu tror jag personligen inte på pappans historia men man får tro vad man vill. Med lite tur så är FUPen inte vinklad på något sätt när den går att läsa.
Citera
2016-01-12, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Källa på att pappan hittar på allting?
Aftonbladet!
Citera
2016-01-12, 13:14
Medlem
duqus avatar
Vad AB har gjort, är att dom skummat av denna tråd, och sen intervjuat olika personer och sen gjort en sammanställning som uppfyller PK-reglerna inom MSM. Notera att AB faktiskt fört in en "brasklapp" i sin artikel genom att citera fadern till GM:
– Skolan gjorde inget för att hjälpa honom och upprätta hans heder. I stället var min son tvungen att träffa 15-åringen varje dag i skolan.

Om anhöriga till BO läser detta föreslår jag att ni kontaktar en person som har stor vana att handskas med medierna och som kan se till att utsagorna inte vinklas på vanligt PK-maner.
Citera
2016-01-12, 13:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Det blir förstås svårt att ge en källa på det, men om det är sant så styrka historien av sjukhusjornalen. Och ramaskri borde utbrista från alla PK eftersom polisen vägrat ta emot anmälan om misshandel!

Nu tror jag personligen inte på pappans historia men man får tro vad man vill. Med lite tur så är FUPen inte vinklad på något sätt när den går att läsa.

Det lär inte komma någon FUP I detta fall då jag knappast kan tänka mig att åklagaren kommer att åtala GM.

GM kommer förmodligen placeras hos en fosterfamilj en tid framöver och sedan återförenas med sin familj efter en tid, förmodligen på annan ort.
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Jag har följt tråden så mycket jag har kunnat det senaste dygnet, välkommen själv!

Har tidigare i ett av mina inlägg tydligt förklarat att jag anser den historien om filmen antingen är fabricerad (någon borde ha länkat eller lagt upp filmen för länge sedan) eller kraftigt överdriven och endast visar när Arminas markerar mot Ahmad att hans beteende mot andra klasskompisar och då framförallt tjejer är under all kritik och inte acceptabelt.
Jag skulle tro att det är svårt att fabricera en sådan lögn då man oftast lätt brukar få fram den(filmen). Anledningen till att jag tror att en sådan film finns förutom att det nämnts här på flashback är naturligtvis den starka motreaktion(mord) som avgetts. Vem som helst hade kunnat bli våldsam om en förnedrande film läggs ut om en själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InternetTuffing

Man undrar lite hur reaktionerna blivit om Levins familj inte ville ställa upp på intervju efter dådet på Kronan och kvällstidningarna istället valde att intervjua Anton Lundin Pettersons familj.

Tror faktiskt att de hade kunnat få ställa upp på intervju om de ville. Men är ju konstigt jämförelsen med Trollhättan dyker upp hela tiden, de två fallen har ju i stort sett inga likheter. Ena fallet: Konflikt mellan två elever på en skola. Andra fallet: helt random person bestämmer sig för att besöka en skola för att mörda mörkhyade personer. Faktum är att omständigheterna verkar vara extremt olika.
Citera
2016-01-12, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det lär inte komma någon FUP I detta fall då jag knappast kan tänka mig att åklagaren kommer att åtala GM.

GM kommer förmodligen placeras hos en fosterfamilj en tid framöver och sedan återförenas med sin familj efter en tid, förmodligen på annan ort.

Vi får ju hoppas att det blir så!
Citera
2016-01-12, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Jag antar att du missade citatet i ABs artikel som jag även länkade?

"Såväl 14-åringens föräldrar som flera andra källor med insyn i utredningen uppger för Aftonbladet att den mordmisstänkte pojken var mobbad i skolan under en längre tid."

Det som skrivits här på Flashback om diverse bilder på könsorgan, örfilar och trakassering av flickor är sådant någon Flashbackare har uppfunnit och det finns inga belägg på att det stämmer.

Vem som helst kan hävda en massa saker här på Flashback utan att behöva komma med några bevis, ta det med en rejäl nypa salt.
Så du menar fortfarande att en vinklad bild är en 100% sanning. Du har helt rätt i att man kan skriva vad som på nätet, både spekulationer och lögner men även upplevda sanningar. jag råkar dock personligen veta att folk i såväl gm's som bo's närhet är inne här och läser och med största sannolikhet tillför vissa av dessa också information om vad som hänt. Känner nämligen personer spm sitter nära utredningen av grabben. Det roliga är att detta fall bekräftar det jag själv trott länge, efter ett tag brukar bilden som ges på fb ligga nära sanningen. Dock tänker jag ej outa något utan tycker det e fascinerande att du genom den länkade artikeln som enbart förklarar en liten del av en sidas syn på det hela kan anse dig sitta inne på sanningen? vafje händelse e större än att den enbart bör reduceras till en korrekt sanning vilket fb är bra på(kunde dock gärna vara utan diverse invektiv och pajkastning). Tycker dock det är läskigt att du tycker det e rimligare att det handlar om hämnd pga mobbning och samtidigt inte inser att det även är ett steg mot hedersammhälle.
Senast redigerad av malmi 2016-01-12 kl. 13:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in