Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-15, 22:23
Medlem
Hur kan Arminas pappa vara så insatt i vad som händer?
Han är inte ens i Sverige ...
Citera
2016-01-15, 22:26
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Det börjar bli tjatigt. Varför filmade man en misshandel och spred filmen? Var det för att ta heder och ära av GM och förnedra honom eller är det bara naturliga saker i dagens Sverige?

Man ser på filmen att han pekar på kameran. Sen spelar araben offer-spelet. Detta är absolut inget märkligt för folk som har haft att göra med just araber. Se som araben överspelar det är fan oscar nästa på den akten.
Citera
2016-01-15, 22:46
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag skulle inte lita ett dugg på BO:s kompisar. De är ungdomar och förstås lojala mot sin kompis. Som 15-16 åring är man med i en grupp eller också är man utanför. Eftersom det inte verkar finnas några kompisar till GM som uttalar sig på Facebook så kan man kanske anta att BO var mer populär i skolan än GM. I den här åldern är ungdomarna grymma mot varandra, åtminstone i Sverige. Jag vet inte hur det är i andra länder. Det verkar som att varken BO eller GM hade några föräldrar att räkna med. BO:s pappa är inte bosatt i Sverige och inte GM:s mamma heller. Både BO:s mamma och GM:s är nyanlända och antagligen kan de inte svenska och fattar ingenting om hur det går för deras barn i skolan. Om BO mobbat någon och kallats till samtal hos rektorn så vet hans mamma inte om det. Om GM kallats till samtal vet kanske hans pappa ingenting om det. Men GM har inte knivat BO för ingenting, han måste ha haft en anledning. GM är 14 år. Han är ett barn och i och med att han planerade sitt dåd under jullovet måste han ha varit mycket ledsen och arg under den tiden. Hur kommer det sig att hans pappa inte märkte någonting?
Det finns väl en fejantråd här som visar att hans arabiska polare hyllar honom för att han tagit sin heder tillbaka.
Vad som är sant i vad som sägs kan vi bara spekulera i.
Föräldrarna har väl rätt till tolk även i skolan?
Nu gör ju inte alltid tonårskillar som sina föräldrar säger, bådas föräldrar kan vara bra föräldrar och hederliga människor.
Vissa kanske tror att GMs pappa gick till polisen och anmälde för misshandel för att kunna få skadestånd eller som hämnd...men det kan lika gärna vara för att han ville gå rätt väg.
Vem vet hur sanningsenlig GM varit om bråket i skolan...jag berättade inte alltid allt för mina föräldrar i den ålder(mördade ingen heller iofs)
Hur det är med BOs föräldrar om dom är skrivna här eller inte vet jag inte, skattetekniska skäl kanske?
Kanske pendlar för att slippa skatta i Sverige...

Sen att högersympatisörer slår ner på invandrar eller vänsterbrottslingar och vänstersympatisörer och invandrare slår ner på nasse, svenska eller högerbrottslingar för att göra politik av det( den typiska FB-fighten mellan höger-vänster) kan jag leva med, men att som i denna tråden smutskasta ett brottsoffer som i detta fall är ett barn för politiska syften är jävligt lågt.
Citera
2016-01-15, 22:55
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Vi har en minderårig mördare, det är illa nog, han kommer få bära med det hela livet.
Synd om GM. Ni är fanimig inte sanna. Hade GM varit europeé och offret arab så hade det
varit annat ljud skällan. Allt för att försvara den vansinniga mångkulturen.
Citera
2016-01-15, 23:06
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Tänkte bara städa upp i tråden lite genom att meddela att användaren Linsanity är ett troll. Det är konstaterat för flera dagar sedan att hen egentligen bor i Göteborg och aldrig har varit i närheten av aktuell skola.

Bra att veta kanske, och så slutar vi för renhållningens skull att referera till vad "Linsanity" har påstått.
Citera
2016-01-15, 23:20
Medlem
SlagenSvensks avatar
Vi rundar av kvällen med att konstatera att Arminas blev dödad efter en tids mobbning som innehåll filmning av en misshandel. Enligt tidigare anställda på skolan hade Arminas problem med uppförandet, och var känd bråkstake.

Mer fantasifulla förslag är att gm trakasserat en flicka som Arminas skall ha försvarat, denna teori saknar för tillfället grund.

Jag ger en kraftig slagsida för att offret var en mobbare tills annat bevisats.

Go natt!
Citera
2016-01-15, 23:22
Medlem
Avlyssnads avatar
Detta handlar kort och gott om en utsatt person som pressats till den avlägsna punkt att inget annat handlande sågs som rätt att utföra (jag säger inte att GM:s handling var rätt utan att GM pressats till den punkt att innerligt tro det). Skulden ligger på alla de samhälleliga instanser som finns till för att plocka upp och åtgärda beteenden (utsatthet och mobbande) som förekommit mellan GM och BO.

Om man hävdar att BO försökte tillrättavisa GM för att denne betett sig olämpligt gentemot tjejer på skolan så är man ute och cyklar eftersom en normal person säger till någon annan att inte göra något som inte är allmänt accepterat där det händer och inte vid ett annat tillfälle samt är denne person förberedd på att nödvändigtvis försvara sin synpunkt verbalt och eller fysiskt men absolut inte genom att stå och spela tuff med lavetter och sparkar mot någon betydligt mindre i växten i en videoinspelning utan några antastade tjejer närvarande dessutom. Gravt kränkande beteende rakt av!

Stackars killen oavsett nationalitet/färg/tro/kultur/drömmar. Han visade kulor när han slog tillbaka efter den gravt förnedrande snytingen trots att han uppenbarligen var i underläge. Ännu större kulor visade han när han började springa för det säger att han åtminstone var normal i huvudet fram tills dess att det brast på grund av det upprepade grovt kränkande beteendet mot honom som videon ger prov på.

Stackars den som dog också; man kan tycka att han hellre hade fått en chans att lära sig en av livets hårda läxor nämligen att bete sig på ett civiliserat sätt utan att behöva ge sitt liv för det.

Alla ni som nu tänker replikera med att jag är en n*ger-älskande, ar*b älskande, ba*beälskande, w*ite tr*sh idealist-ku*su*ande äcklig h*runge av en moderlös get och vänstermu*p som inte har ett dyft om vad jag talar om etc. etc. bör säga åtminstone någonting som verkar vettigt. Trevlig helg
Citera
2016-01-15, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Det börjar bli tjatigt. Varför filmade man en misshandel och spred filmen? Var det för att ta heder och ära av GM och förnedra honom eller är det bara naturliga saker i dagens Sverige?

Har inte du läst tråden ? gm hade skickat kukbilder, tafsat och slagit en tjej och du tycker tydligen att han inte gort sig förtjänt av vad han fick en slapp dask och nån som filma några sekunder ! du tycker uppenbarligen att detta ger kamelryttaren rätt att mörda den som daska till honom för att skicka bilder på sin kuk tafsa och slå en tjej är väl helt ok i din värld
Citera
2016-01-15, 23:40
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlyssnad
Detta handlar kort och gott om en utsatt person som pressats till den avlägsna punkt att inget annat handlande sågs som rätt att utföra (jag säger inte att GM:s handling var rätt utan att GM pressats till den punkt att innerligt tro det). Skulden ligger på alla de samhälleliga instanser som finns till för att plocka upp och åtgärda beteenden (utsatthet och mobbande) som förekommit mellan GM och BO.

Om man hävdar att BO försökte tillrättavisa GM för att denne betett sig olämpligt gentemot tjejer på skolan så är man ute och cyklar eftersom en normal person säger till någon annan att inte göra något som inte är allmänt accepterat där det händer och inte vid ett annat tillfälle samt är denne person förberedd på att nödvändigtvis försvara sin synpunkt verbalt och eller fysiskt men absolut inte genom att stå och spela tuff med lavetter och sparkar mot någon betydligt mindre i växten i en videoinspelning utan några antastade tjejer närvarande dessutom. Gravt kränkande beteende rakt av!

Stackars killen oavsett nationalitet/färg/tro/kultur/drömmar. Han visade kulor när han slog tillbaka efter den gravt förnedrande snytingen trots att han uppenbarligen var i underläge. Ännu större kulor visade han när han började springa för det säger att han åtminstone var normal i huvudet fram tills dess att det brast på grund av det upprepade grovt kränkande beteendet mot honom som videon ger prov på.

Stackars den som dog också; man kan tycka att han hellre hade fått en chans att lära sig en av livets hårda läxor nämligen att bete sig på ett civiliserat sätt utan att behöva ge sitt liv för det.

Alla ni som nu tänker replikera med att jag är en n*ger-älskande, ar*b älskande, ba*beälskande, w*ite tr*sh idealist-ku*su*ande äcklig h*runge av en moderlös get och vänstermu*p som inte har ett dyft om vad jag talar om etc. etc. bör säga åtminstone någonting som verkar vettigt. Trevlig helg
Så du menar att om jag mördar dig så är det samhällets fel som inte stoppat mig?
Anser du att man inte är ansvarig för sina gärningar?

Du får älska eller hata vad fan du vill men är det inte lite mycket begärt att dom som svarar dig skall skriva något som verkar vettigt när du själv inte fått fram ett vettigt ord?
Citera
2016-01-15, 23:46
Medlem
Citat:

Om man hävdar att BO försökte tillrättavisa GM för att denne betett sig olämpligt gentemot tjejer på skolan

Stackars den som dog också Trevlig helg

Visade han kulor när han slog en tjej och kallade henne för hora. Visade han kulor när han skickade bilder på sin lilla missbildade penis till en ovetandes flicka? Visade han kulor när han smög fram som en liten råtta och högg BO i ryggen? BO som lyssnade på musik i hörlurar och inte hade någon chans att värja sig.

Jag tycker allt pekar på motsatsen. Araben visar gång på gång att han inte har något mellan sina kycklingben.
Citera
2016-01-15, 23:51
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:

Vi vet ju faktiskt inte om det förekommit mobbing och någon stor press. Det är inte långsökt att misstänka att mördaren helt enkelt är "knäpp", som t.ex. Anna Linds mördare.

Citat:

Som kommentar till detta citerar jag mig själv:

Citat:
Ursprungligen postat av TreatGirlsGently
Det är mycket prat om videon. Andra har redan påpekat att vi inte vet vem som filmat. Jag skulle vilja tillägga att den som filmar står relativt lång bak och det känns inte som de olustiga videos man sett där den som filmar står ihop med en gärningman/-män och flinar när någon blir utsatt.
Det är ju inte konstigt idag att mycket som händer filmas av någon. Men ingen av oss vet något egentligen, varken åt ena eller andra hållet.

Hur man skall bedömma det som videon visar beror helt på vad som hänt tidigare. Det finns ju inga säkra uppgifter som stödjer vare sig mobbning-teorin eller sexuella trakaserier-teorin.

Själv var jag snäll som ett lamm när jag var ung men jag minns när en tjej kom och sade att en kille hade slagit till henne. Jag letade genast upp killen och var helt inställd på riktigt slagsmål.
Givetvis är det bättre om det går att lösa saker utan våld, genom att informera skolledningen eller liknande, men den vuxna världen känns och är tills viss del väldigt avlägsen i den åldern, och om det stämmer att GM slagit till en av BO's tjejkompisar så tycker jag han kom lindrigt undan i videon. Om det istället är ett fall av mobbning så är det vidrigt.
Citera
2016-01-16, 00:00
Medlem
sanchoos avatar
Är det bevisat att GM blev mobbad av BO? Klippet säger inte mig så mycket, det vara bara ett bråk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in