Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Jag skulle inte lita ett dugg på BO:s kompisar. De är ungdomar och förstås lojala mot sin kompis. Som 15-16 åring är man med i en grupp eller också är man utanför. Eftersom det inte verkar finnas några kompisar till GM som uttalar sig på Facebook så kan man kanske anta att BO var mer populär i skolan än GM. I den här åldern är ungdomarna grymma mot varandra, åtminstone i Sverige. Jag vet inte hur det är i andra länder. Det verkar som att varken BO eller GM hade några föräldrar att räkna med. BO:s pappa är inte bosatt i Sverige och inte GM:s mamma heller. Både BO:s mamma och GM:s är nyanlända och antagligen kan de inte svenska och fattar ingenting om hur det går för deras barn i skolan. Om BO mobbat någon och kallats till samtal hos rektorn så vet hans mamma inte om det. Om GM kallats till samtal vet kanske hans pappa ingenting om det. Men GM har inte knivat BO för ingenting, han måste ha haft en anledning. GM är 14 år. Han är ett barn och i och med att han planerade sitt dåd under jullovet måste han ha varit mycket ledsen och arg under den tiden. Hur kommer det sig att hans pappa inte märkte någonting?
Det finns väl en fejantråd här som visar att hans arabiska polare hyllar honom för att han tagit sin heder tillbaka.
Vad som är sant i vad som sägs kan vi bara spekulera i.
Föräldrarna har väl rätt till tolk även i skolan?
Nu gör ju inte alltid tonårskillar som sina föräldrar säger, bådas föräldrar kan vara bra föräldrar och hederliga människor.
Vissa kanske tror att GMs pappa gick till polisen och anmälde för misshandel för att kunna få skadestånd eller som hämnd...men det kan lika gärna vara för att han ville gå rätt väg.
Vem vet hur sanningsenlig GM varit om bråket i skolan...jag berättade inte alltid allt för mina föräldrar i den ålder(mördade ingen heller iofs)
Hur det är med BOs föräldrar om dom är skrivna här eller inte vet jag inte, skattetekniska skäl kanske?
Kanske pendlar för att slippa skatta i Sverige...
Sen att högersympatisörer slår ner på invandrar eller vänsterbrottslingar och vänstersympatisörer och invandrare slår ner på nasse, svenska eller högerbrottslingar för att göra politik av det( den typiska FB-fighten mellan höger-vänster) kan jag leva med, men att som i denna tråden smutskasta ett brottsoffer som i detta fall är ett barn för politiska syften är jävligt lågt.