Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
16-01-15, 10:46
Bannlyst
Har bara hängt med i tråden lite vagt men är det rätt att en kille blev så svårt mobbad att han till slut knivade ner sin mobbare? I såfall tycker jag att den mobbade borde frias från brott så kanske folk lär sig att inte mobba människor i framtiden.
Citera
16-01-15, 10:48
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Har bara hängt med i tråden lite vagt men är det rätt att en kille blev så svårt mobbad att han till slut knivade ner sin mobbare? I såfall tycker jag att den mobbade borde frias från brott så kanske folk lär sig att inte mobba människor i framtiden.
Nej, eller mja om det nu skulle vara mobbning att bli tillsagd att sluta taffsa på flickor.
Och vi vet ju bara att tillsägningen hände vid ett tillfälle finns film, mobbning ska ju hända flera gånger för att vara mobbning.

Taffsandet som är fuckng grunden till det hela både täcks och slätas över av hormedia och äckelpersonal på skitskolan.
Skydda tjejer från att bli taffsade på och hindra folk från att ta med kniv till skolan är ju iofs inte skolans ansvar.
Trygg verksamhet står ju inte direkt i vare sig skolplanen eller skolans riktlinjer, viktigast är ju att skydda skolornas rykte..

Som sagt, står ju ingenstans att skolan ska vara trygg (http://www.skolverket.se/regelverk/juridisk-vagledning/trygghet-och-studiero-1.126418 Alla elever ska ha en utbildning som präglas av trygghet och studiero... utom flickor o andra som måste acceptera att mobbas och taffsas mm på såklart.)
Inget om trygghet alls
Senast redigerad av Quwaesad177 16-01-15 kl. 11:00.
Citera
16-01-15, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
En tjej blir inte avstängd hur som helst, det måste har rört sig om grova saker, i med att gm har utländsk bakgrund kan rasistiska ord varit en orsak.
Vi vet att gm har gjort en polisanmälan mot bo, en tjej har blivit avstängd från skolan, att det förekommit mobbing, allt annat är spekulationer.

Alla borde sansa sig, för eller senare får vi veta vad som har hänt.

Rasistsiska ord räknas som grova saker? Nog för att stänga av någon? Herregud vilken idioti du visar upp i inlägg efter inlägg.

Tonårsflicka eller tunn liten sandnigger?
Det är frågan.

Är det bara spekulationer att gärningsapan och hans vänner skickade bilder på deras klitorisliknande små snuttar till en flicka som inte ville se veken? Är det spekulationer att araben slog en flicka i magen?
Varför duger inte flickornas vittnesmål?
Varför duger sandnegerpappan som vittne?
Är det vanligt att mobbade individer har kompisgäng?
Citera
16-01-15, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
En sak som det inte spunnits vidare på i den här tråden är den här tjejen som säger kring BO och GM på morddagen att "De hade inte bråkat på hela dagen". Detta skulle kunna antyda att det var vanligt att de bråkade. Dvs eventuellt har hon försagt sig lite där med tanke på att hon var BO:s kompis.

Det låter ju som att båda två gav och tog. Bråkat var ordvalet inte mobbat. Om det varit fråga om någon mobbning, hade hon sagt något i stil med, att idag hade inte Arminas varit på gm ännu.
Låter det ologiskt för dig?
Citera
16-01-15, 11:01
Bannlyst
http://www.kristianstadsbladet.se/ostra-goinge/ett-dygn-efter-dadet-det-har-varit-tufft/

Musiken m m.

Var verkligen Lasse Stefanz hanz favoritmusik ?
Citera
16-01-15, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Jo, jo en tjej blir definitivt avstängd hur som helst.
Nu har vi med svenska skolan att göra, inte en bra skola.

Inget rasisktiskt språkbruk har tagits upp av någon utom dig.

Vi vet de fakto att mördaren har tillsagts av mordoffret att sluta sextrakssera och att skolan ignorerat och stängt av flickor som klagat för mycket över taffsandet.
Klart att flickan stängdes av för att skydda skolans bild och rykte, har hänt förr hände här och kommer att hända igen.
Om inga rapporter finns om trakasserierna och om offren stängs av när dom vill rapportera om taffsandet ja då är det ju nästan som om inga sextrakasserier har hänt tänkte förstås rektorsspånet.
Praxis i alla svenska skolor att stänga av/flytta på mobboffer istället för mobbarna.

Allt det där låter fett nazistiskt för att komma från en sk icke nazze..
Använde svenne då det var vad du använde.

Glömde du din egen post?

Vad i hela världen håller du på med? hänger du inte med i svängarna? vad låter nazistiskt? Och vad skulle jag glömt?

Herregud vad folk är korkade!
Citera
16-01-15, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vem har förmildrat nånting, det handlar inte om knivmordet är okej eller inte, det är det inte. Han är skyldig till mord, som dessutom var planerat. Det var ingen olycka, inget dråp utan han hade flera veckor på sig att besinna sig. Det finns Inga förmildrande omständigheter kring mordet, så sluta använda detta som argument varje gång någon nämner att när två träter så är det aldrig ens fel.

Problemet många har I tråden är att de inte har hela bilden, de ser bara en arabjävel, av många arabjävlar, som mördar, skändar eller våldar de svenska medborgarna som med öppna hjärtan har tagit emot dessa arabjävlar för att få ett lite mer spännande liv. Men I den stora bilden så finns det ett samhälle där vuxna, beslutsfattande personer inte klarar av att hantera den situation som råder I skolor och I samhället I övrigt.

Därför är det intressant att få mer information om BO och GM för att kunna göra en bedömning över vad som har gått fel.

Det finns inget som rättfärdigar ett mord, inget, däremot finns det förståelse för att vissa mord kan ske samtidigt som man inte har någon som helst förståelse för att andra mord kan ske.

Så nu när du vet att jag skiter I om GM är en arab eller inte, jag skiter I om GM dör eller inte och jag anser att mord aldrig är okej, så kanske du kan fokusera på vad som var upphov till detta brott.

Även om BO har gjort alla fel, mobbat, misshandlat, pissat på araben eller tryckt han I tvåan så rättfärdigar det ändå inte ett mord. Det skulle ha hanteras på annat sätt och där har det brustit, jag är intresserad av var det brast.

Om han tryckt honom i tvåan, så hade mord varit rättfärdigt. Alla dagar i veckan.
Fö. Verkar det som du bara letar efter bo skit mot gm, inte gm skit som ev får bo att få upp ögonen för gm.
Bara som tidigare poster gett sken av. Just my two ören.
Citera
16-01-15, 11:11
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Vad i hela världen håller du på med? hänger du inte med i svängarna? vad låter nazistiskt? Och vad skulle jag glömt?

Herregud vad folk är korkade!
Att lituaer inte skulle kunna vara svenskar, prat om medborskap som låter som sk dog whistle language mm.

Det här verkar du ha glömt, låt mig markera för dig
Citat:
Nu så var ju BO inte en svenne utan från Litauen om det skulle kännas bättre för dig!
Ser du?
Här använder du ordet svenne, vilket är anledningen till att jag senare använde det ordet i mitt svar till dig.
Senast redigerad av Quwaesad177 16-01-15 kl. 11:15.
Citera
16-01-15, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Misshandel är inte automatiskt = mobbning. :-(

Det kan det vara, det beror på situationen.
Citera
16-01-15, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Ja . Mördare får skylla sig själva. Märk väl att jag skriver MÖRDARE.
Att döda för man tycker man blivit kränkt är aldrig rätt.

Om GM nu blir mördad av litauerns pappa så får han skylla sig själv, om sedan GMs pappa mördar BOs pappa så får denne skylla sig själv...när sedan pappa arab mördas av en släkting till litauerna får han skylla sig själv...denne litauer är fritt fram att mörda av en släkting till araberna...osv

Detta sättet att tänka är grunden för släkt och klanfejder som kräver blodshämnd och kan pågå i generationer, vill du se detta i Sverige?

Släktingarna till mobbaren får väl ge sig...

Det jag säger står fast: Mobbare får skylla
sig själva.
Citera
16-01-15, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Att lituaer inte skulle kunna vara svenskar, prat om medborskap som låter som sk dog whistle language mm.

Det här verkar du ha glömt, låt mig markera för dig Ser du?
Här använder du ordet svenne, vilket är anledningen till att jag senare använde det ordet i mitt svar till dig.

Fast nu tog ju jag citat "svenne" från dig eller om det var en slagen svensk där du svarat på hans inlägg!
Citera
16-01-15, 11:18
Medlem
Citat:
Det är väl för det första en enskild person som redan fällts (om man nu ska använda det ordet istället för mord?)

Jag kommer inte stå bakom mobbing, har för lite fakta om detta fall handlar om mobbing eller om det är skyddande från att bli mobbad? filmen anser jag inte är mobbing, sen har det kanske skett värre saker innan vad vet jag?

För att bli mobbad anser jag att det ska pågå en längre tid, kanske kan det räcka med en dags trakasserier från en eller fler personer , om det sen slutar dagen därpå så kallar jag det att man har retat någon, Att två personer inte kommer överens, och att man har vänner från olika håll som man då och då hamnar i dispyter med kallar jag inte heller mobbing, det händer lite överallt att man inte kommer överens med personer!

Ingenting av ovanstående kan någonsin försvara en knivattack.

Jag kommer heller aldrig någonsin förstå/hitta på anledningar till att man tar en kniv hemifrån en månad efter oavsett händelse eller situation och dödar någon! fast det är endast mina värderingar som någon skrev tidigare så är det ett öppet forum där alla får skriva sin mening!

Du och jag har olika synsätt helt enkelt ganska simpelt eller hur?

Däremot ska en tidning eller media vara neutral och förklara för den grå massan (Du och jag mfl.) så ovinklat som möjligt med så mycket fakta som krävs för att det inte ska drabba oskyldiga, det tycker jag inte har gjorts här, eller på fler år, man vinklar historier för att gagna sin egen politik utan att ta hänsyn till den drabbade familjen och det är skamligt och oförlåtligt, fast förmodar att vi tycker olika där med?

Det jag kan hoppas på, Är väl att du inte är journalist och skriver din smörja i en tidning för att skydda den galenskap som media gör idag.

Tänk vad trevligt om fler tänkte så rationellt.
Av det som framkommit hittills, även allt obekräftat, så kan det knappast vara fråga om någon mobbning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in