Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 12:50
Medlem
palimaliss avatar
Från FB minnesgruppen.

Kan det stämma?

////
Mixxxxl Stxxxr
Stämmer detta?

Karembeus avatar
Karembeu
Medlem
Lägger man ihop alla uppgifter så börjar det klarna allt mer vad det egentligen är som har hänt.

Nyanlände Ahmad (och hans farsa) hade precis som många andra "lyxmigranter" hört historierna om det förlovade landet Sverige där "stackars" araber togs emot med öppna armar, väl tilltagna bidrag och där blonda kvinnor villigt särade på benen.

Ahmad "spelade Allan" på skolan med sina häftiga märkeströjor och kepsar, var närgången och behandlade flickorna illa, något som inte uppskattades av de flesta andra eleverna runt omkring.
De svenska pojkarna var rädda för att säga till honom (antingen av rädsla för att bli kallade rasister eller för att de är lika femininiserade som många svenska män och nöjer sig med att knyta händerna i byxfickorna). Istället klev då Arminas fram, en 15-årig helyllekille med ursprung från Litauen, som markerade för Ahmad att hans "Neandertalarbeteende" var oacceptabelt.

Ahmad blev ju då självklart kränkt av detta, som så ofta händer om någon markerar mot "babbebeteendet" och berättade om händelsen för sin pappa. Hedern skulle återupprättas på det enda sättet som grottmänniskor, medeltidskrigare och sandapor känner till, genom våld, dödligt våld.

Ahmad, som det fega kräk han är, väntade tills Arminas (med hörlurar på sig) låg och halvsov på en bänk och skred till verket. Resultatet blev att en ung pojke med hela livet framför sig miste sitt liv samtidigt som sandapan fick sin heder återupprättad. 1-0 till sandapan.

Dagen efter karaktärsmördas Arminas i Sveriges största tidning och av statlig radio, pappa Ahmad gråter ut om mobbing och om en skola och socialtjänst som inte har gjort någonting (solklar efterhandskonstruktion). 2-0 till sandapan.

Fyra personer finner jag direkt ansvarig för denna händelse:

i) Ahmad
ii) Ahmads pappa
iii) Kommunalrådet Patric Åberg (https://www.facebook.com/patric.aberg?fref=ts) som är direkt ansvarig för att en skola med ca 250 stadigvarande elever de senaste 2 åren tagit emot nästan 200 nyanlända
iv) Skolans rektor Robert Dirksen (https://www.facebook.com/robert.dirksen?fref=ts) som har varit helt handfallen mot det kaos och den oacceptabla situation som har funnits under en längre tid på Göingeskolan (finns flera tidigare länkade tidningsartiklar i tråden om detta)
Citera
2016-01-12, 12:51
Medlem
InternetTuffings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Den enda anledningen till att skinnskallar konstant talar om hederskultur är det som hände Fadime för 14 år sedan.
Dags att gå vidare?

Man undrar lite hur reaktionerna blivit om Levins familj inte ville ställa upp på intervju efter dådet på Kronan och kvällstidningarna istället valde att intervjua Anton Lundin Pettersons familj.
Citera
2016-01-12, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Absolut, det köper jag och så är det i flera kommuner MEN i just det här fallet har vi ett kommunalråd som aktivt har medverkat till att Östra Göinge ska "öppna sina hjärtan" och ta emot så många "flyktingar" som möjligt. Därför bär han ett direkt ansvar till det inträffade.

Även rektorn i detta fallet har varit utsatt för en hel del press tidigare i samband med att situationen på skolan i flera tidningsartiklar som är skrivna för 2-3 månader sedan beskrivs som kaos och fullständigt oacceptabel. Som "chef" på skolan så bär han ett visst ansvar.

Ok, missade det och isf kan man gott skylla på kommunledningen. Tyvärr så är det så att vissa "öppnar hjärtan" och sen får den offentliga sektorn sköta markarbetet, i det här fallet skolan men rektorn som ytterst ansvarig(bortsett från utbildningsnämnden som är dennes chef). Polis, socialarbetare, lärare och andra offentliga yrken är försatt med munkavel (som vi sett bevis på i dagarna) och är förmodligen lika less på massinvandringen som gemene man. Skulle även tro att nämnde rektorn känner en viss frustration och uppgivenhet inför anstormningen av nyanlända till skolan. De är skyldiga att erbjuda skolgång, modersmålsundervisning, SVA, kuratorstöd, resurspersonal osv osv. Inte lätt med 200 nyanlända och jag tycker synd om skolpersonal (inkl rektor)
Citera
2016-01-12, 12:57
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Det låter som en riktig sammanfattning av händelsen!
Om inget annat kommer fram så får nog alla blattekramare och vänstertomtar acceptera detta.
Tyvärr lär vi inte få se nån FUP då araben verkar vara mindreårig. Vi får nog nöja oss med vad de andra eleverna berättar.

Föräldrarna till BO kan gå ut och berätta.
Citera
2016-01-12, 12:58
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
. Att "någonting" har inträffat tidigare tycker jag själv mer stöder tesen att det handlar om en engångshändelse, dvs att det mycket väl kan handla om att 15-åringen tydligt har markerat för 14-åringen att hans beteende inte är ok snarare än mobbing.

.

Markerat genom att misshandla/förnedra, spela in och sedan förnedra ännu mer genom att skicka runt. Hur kan du undvika att tala om mobbing i det fallet?
Citera
2016-01-12, 12:59
Medlem
loxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmi
Tycker allt du e aningen rolig att läsa. Häver ur dig massa åsikter och tänkta skällsord men vägrar besvara människor som ifrågasätter det du säger. Om du nu är så säker på din sak kan du väl bemötta det faktum att ABs artikel utgår enbart från GMs fars sida. Och ja, även där i intervjun framgår det att det kan ha handlat om heder. Hans egen far lägger ju fram det så. Roligt när folk svänger sig med förminskande ordalag och inte ens beaktar att det finns mer än ett upplevt händelseförlopp, och möjligheten att AB skulle representera den totala sanningen gör nog dig till den foliehatt du anser fbforumet å va...

Jag antar att du missade citatet i ABs artikel som jag även länkade?

"Såväl 14-åringens föräldrar som flera andra källor med insyn i utredningen uppger för Aftonbladet att den mordmisstänkte pojken var mobbad i skolan under en längre tid."

Det som skrivits här på Flashback om diverse bilder på könsorgan, örfilar och trakassering av flickor är sådant någon Flashbackare har uppfunnit och det finns inga belägg på att det stämmer.

Vem som helst kan hävda en massa saker här på Flashback utan att behöva komma med några bevis, ta det med en rejäl nypa salt.
Citera
2016-01-12, 13:01
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Flera tidningar? Vilka då? Har bara sett det skrivas i Aftonbladet eller hänvisat till intervjun som Aftonbladet gjorde... Vilka fler tidningar skriver om detta?

Citat:
Pappan till 14-åringen som på måndagen greps för att ha knivdödat en 15-åring på Göingeskolan i Broby berättar för Aftonbladet att sonen blev mobbad på skolan, och att han inte fick hjälp med detta.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/problem-med-orolig-miljo-pa-goingeskolan/

SVD pratar om mobbing och knivdåd på ett sätt som får läsaren att lägga ihop 1+1.

http://www.svd.se/ett-typfall--men-mycket-ovanligt/om/knivdadet-i-broby

Citat:
14-åringens pappa säger till Aftonbladet att pojken var mobbad i skolan innan händelsen. Han fick enligt pappan uppsöka sjukhus efter en misshandel före jullovet, och en mobilfilm från händelsen spreds bland eleverna.

— Jag ringde till skolan och berättade att han mådde dåligt, men de gjorde inget, säger han till tidningen.

Rektorn Robert Dirksen hänvisar alla frågor om vad som kan ligga bakom händelsen till polisen.

TT: Men du som rektor, kände du till att pojken upplevde sig mobbad?

— Det är polisen som håller i utredningen och de uttalar sig om vad de har fått fram. När de kommer med sin information kan jag reagera på det.
http://www.sydsvenskan.se/sverige/sorg-pa-skolan-efter-knivdad/

Pappans hittepå för att rättfärdiga sin unges äckelbeteende fungerar som sagt. Hans story kablas ut i media och endast hans syn på händelsen förmedlas. Regelvidrigt av de så kallade journalisterna. Men det är ju Svensk media i ett nötskal.
Citera
2016-01-12, 13:01
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Markerat genom att misshandla/förnedra, spela in och sedan förnedra ännu mer genom att skicka runt. Hur kan du undvika att tala om mobbing i det fallet?

Du beskyller alltså den dödade killen för att ha misshandlat och förnedrat och samtidigt ha spelat in en film som han har skickat runt för att förnedra den smutsiga mördaren? Har jag fattat dig rätt?
Citera
2016-01-12, 13:02
Medlem
Ted.Wallaces avatar
Citat:
Fast den information som GMs pappa och övriga med insyn i situationen har gett går helt emot de konspirationsteorier som skrivits här på Flashback. BO var en mobbare och GM har varit mobbad sedan långt bakåt i tiden.

Jag litar nog mer på den information som journalister lyckats få fram än det som hävdats av en massa skinnskallar här på Flashback.
Vad sägs om att bilda din egen uppfattning baserat på den fakta som finns? Tes+antites=syntes och så.

Bara för att en journalist för fram anhörigas ord betyder inte det att anhörigas ord plötsligt blir fakta.
Citera
2016-01-12, 13:04
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palimalis
Från FB minnesgruppen.

Kan det stämma?

////
Mixxxxl Stxxxr
Stämmer detta?

Karembeus avatar
Karembeu
Medlem
Lägger man ihop alla uppgifter så börjar det klarna allt mer vad det egentligen är som har hänt.

Nyanlände Ahmad (och hans farsa) hade precis som många andra "lyxmigranter" hört historierna om det förlovade landet Sverige där "stackars" araber togs emot med öppna armar, väl tilltagna bidrag och där blonda kvinnor villigt särade på benen.

Ahmad "spelade Allan" på skolan med sina häftiga märkeströjor och kepsar, var närgången och behandlade flickorna illa, något som inte uppskattades av de flesta andra eleverna runt omkring.
De svenska pojkarna var rädda för att säga till honom (antingen av rädsla för att bli kallade rasister eller för att de är lika femininiserade som många svenska män och nöjer sig med att knyta händerna i byxfickorna). Istället klev då Arminas fram, en 15-årig helyllekille med ursprung från Litauen, som markerade för Ahmad att hans "Neandertalarbeteende" var oacceptabelt.

Ahmad blev ju då självklart kränkt av detta, som så ofta händer om någon markerar mot "babbebeteendet" och berättade om händelsen för sin pappa. Hedern skulle återupprättas på det enda sättet som grottmänniskor, medeltidskrigare och sandapor känner till, genom våld, dödligt våld.

Ahmad, som det fega kräk han är, väntade tills Arminas (med hörlurar på sig) låg och halvsov på en bänk och skred till verket. Resultatet blev att en ung pojke med hela livet framför sig miste sitt liv samtidigt som sandapan fick sin heder återupprättad. 1-0 till sandapan.

Dagen efter karaktärsmördas Arminas i Sveriges största tidning och av statlig radio, pappa Ahmad gråter ut om mobbing och om en skola och socialtjänst som inte har gjort någonting (solklar efterhandskonstruktion). 2-0 till sandapan.

Fyra personer finner jag direkt ansvarig för denna händelse:

i) Ahmad
ii) Ahmads pappa
iii) Kommunalrådet Patric Åberg (https://www.facebook.com/patric.aberg?fref=ts) som är direkt ansvarig för att en skola med ca 250 stadigvarande elever de senaste 2 åren tagit emot nästan 200 nyanlända
iv) Skolans rektor Robert Dirksen (https://www.facebook.com/robert.dirksen?fref=ts) som har varit helt handfallen mot det kaos och den oacceptabla situation som har funnits under en längre tid på Göingeskolan (finns flera tidigare länkade tidningsartiklar i tråden om detta)
Det var mycket bra skrivet. Jag tycker att det låter logiskt att det gick till så som du beskriver och jag håller med i skuldfrågan.
Nu vill jag inte skriva min åsikt om den unga mördaren. Vilket satans pack vi importerar till Sverige varje dag. Usch!.
Citera
2016-01-12, 13:04
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Jag antar att du missade citatet i ABs artikel som jag även länkade?

"Såväl 14-åringens föräldrar som flera andra källor med insyn i utredningen uppger för Aftonbladet att den mordmisstänkte pojken var mobbad i skolan under en längre tid."

Det som skrivits här på Flashback om diverse bilder på könsorgan, örfilar och trakassering av flickor är sådant någon Flashbackare har uppfunnit och det finns inga belägg på att det stämmer.

Vem som helst kan hävda en massa saker här på Flashback utan att behöva komma med några bevis, ta det med en rejäl nypa salt.

Hur dum i huvudet är du egentligen? Uppgifterna kommer inte från Flashback utan från Facebookgruppen där vittnen/elever har kommenterat. Någon skrev att sidan är borta nu, men det finns säkert någon som har printscreenat det hela.
Citera
2016-01-12, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Pappans hittepå för att rättfärdiga sin unges äckelbeteende fungerar som sagt. Hans story kablas ut i media och endast hans syn på händelsen förmedlas. Regelvidrigt av de så kallade journalisterna. Men det är ju Svensk media i ett nötskal.

Källa på att pappan hittar på allting?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in